wou bedoelen wel de naam lois als lojs. maar ik vind lowis ook wel mooi.. dan wel echt als een i uitspreken en niet als een ie snappen jullie wat ik bedoel? haha
we hebben definitief gekozen voor Loys feline.. dus Loys word haar roepnaam en het word ook deze schrijfwijze. omdat ik feline zo mooi vind geven we haar dat als 2e naam.. word verder niets mee gedaan staat straks alleen zo gerigistreed bij de aangeven na de geboorte.
Loys Feline, mooi! Bij Lois weet ik nooit hoe je hem uitspreekt. Als je het met de y schrijft maak je (voor mij) de uitspraak Lojs duidelijk. Goede keus om Feline als 2e naam te kiezen.
heb wel echt eerst ff moeten praten als brugman om me vriend te overtuigen om de naam anders te gaan schrijven! om juist dus die verwarring te voorkomen. na 2 uur lang het hem proberen duidelijk te maken heb ik gewoon een aantal vrienden opgebeld en gevraagt wat zij denken als ze de naam Lois zien en iedereen zei dat ze zouden denken dat het lo-wis zou zijn in plaats van loys.. toen was hij eindelijk overtuigd! pff mannen haha..
ik vind ze alle drie niet geweldig.. Lois doet me denken aan spijkerbroeken. Laia vind ik wel geschikt voor een hond.. Feline vind ik wat "truttig" Maar zo zijn er zat namen dat ik denk "Jemig, hoe kun je je kind zo'n naam geven..." maar ja.. smaken verschillen..( gelukkig)
Ik hou van de meest simpele en bekende schrijfwijze voor een naam. Ik heb een hekel aan zogenaamd creatieve schrijfwijzes (die vaak alleen maar ingewikkeld zijn) van namen. Ik zou Loys letterlijk als LOJS uitspreken, dus als dat de bedoeling is... dan bereik je dat zo wel! Denk ook dat je kindje haar naam haar hele leven zal moeten spellen, en dat mensen haar hele leven zich af zullen vragen waarom die naam in vredesnaam zo geschreven moet worden. Maar dat is natuurlijk gewoon maar mijn mening . Ik vind Loïs een leuke naam, maar dan wel zoals hij geschreven hoort te worden
Bij Laia dacht ik eerst even dat je een L was vergeten, ik vind zelf Laila mooier. Als je het dan toch zonder L doet vind ik Laya beter (duidelijker).
@saona.. het gaat indd bij ons Loys worden.. dus uitspraak als lojs. Vrienlief vond lois ( uitspraak lo-wis) niet mooier.