Heb eerder een topic geplaatst over de namen F.ons en F.reek. Broertje van J.im. Toen hebben we uiteindelijk een middenweg gekozen, namelijk F.renk. Nu zijn we daar ook niet meer dolenthousiast over, en zijn we in de stijl van F.ons (ouderwetse jongensnamen) verder gaan zoeken. Dat heeft de volgende twee namen opgeleverd: E.tienne en L.ucien. Man is fan van de eerste naam, ik van de tweede. Maar nu de twijfel: kan het wel naast J.im (roepnaam: J.immy). Man is bij L.ucien bang dat de afkorting Luus wordt, en dat is te vrouwelijk... Bovendien vindt hij de tj-klank in E.tienne goed passen bij de dj-klank van J.im.....
Ik vind Lucien veel mooier. Bij mijn middelste vond ik het wel een ding dat het niet af te korten viel op een manier die ik mooi vind. Dat doen we dus ook niet. Al gebruiken we wel regelmatig een kort koosnaampje. Uiteindelijk ligt de keuze imo bij het kind. Vind die het niet leuk dat de naam afgekort wordt dan is het aan de ouder om mee te geven om daar wat van te zeggen. Een tweede naam kan daarbij helpen. Mijn zoon geeft sinds een week aan dat hij liever zijn tweede naam als roepnaam zou hebben. Ik zou dat helemaal prima vinden. Als hij daar zo over blijft denken dan word dat hem gewoon. Mijn roepnaam is eigenlijk in basis mijn eerste naam, zelf ga ik al een ruime 20 jaar door het leven onder mijn derde naam.
Als je een eerlijke mening wilt hebben dan vind ik beide namen niet passend bij J.im. Ji.m zo engels en zowel Etie.nne als Luc.ien frans. Qua dikgedrukte kan ik inkomen. Overigens zijn er ook vrouwen die Lucienne heten en dat spreek je praktisch hetzelfde uit. Dus als je man/jullie echt een naam wil(len) die overduidelijk voor 1 geslacht bedoelt is, zou ik niet voor deze gaan. Maar als ik echt uit deze 2 moet kiezen dan Et.ienne. Deels omdat ik die veeeeeeeeeeele malen mooier vind dan Lu.cien, deels omdat Lu.cien idd. vrouwelijk klinkt (ik ken zelf ook een vrouwelijke Lucienne) en deels ook om de reden die je man zegt dj/tj. In de stijl van Lu.cien, Julien misschien nog een optie? Of liever geen twee namen beginnend met een J?
Etienne het leukst! .misschien vinden jullie Ethan nog wat Ethan is was Engelse bij Jim. Jim en Ethan klinkt heel leuk vind ik.
Julien vinden we niet zo, afkorting Zjuul, is te vrouwelijk. Twee namen beginnend met een J is geen groot probleem. Ben het met je eens dat die korte Engelse naam en langere Franse naam een twijfelgeval zijn!
Ethan vinden we niet zo, te Engels denk ik, haha. J.im/J.immy is best internationaal voor ons gevoel..
Ik vind het allebei totaal ander soort namen dan J.im en er dus niet mij passen, maar dat vind ik persoonlijk niet erg. Ik zou dus niet zoeken naar iets wat goed past bij J.im, maar wat jullie het mooist vinden. Ik vind zelf E.tienne veel leuker dan L.ucien.
Het zijn indd wel twee heel verschillende namen J.im en E.tienne of L.ucien. Als ik moest kiezen zou ik voor E.tienne gaan, maar naast de naam van jullie oudste zoontje vind ik dat niet zo. Is Lukas een optie? Of Elian/Elias?
Omdat ik geen poll kan toevoegen aan dit topic geef ik hieronder even ons complete huidige lijstje! Wie o wie weet de naam van het broertje van J.im(my): F.reek (bezwaar: wordt ‘freak’ op zijn Engels) E.tienne (bezwaar: te Frans) L.ucien (bezwaar: te Frans) G.eorge (bezwaar: ?) T.ed (bezwaar: afgeleid van theodorus, is dit bijbels?) M.orris (bezwaar: ?) D.ominic (bezwaar?) N.athan (bezwaar?)
Ted is ook leuk! Theodorus is niet Bijbels geloof ik, in ieder geval moet ik daar niet meteen aan denken.
N. Vind ik wel passend, maar vind ik niet zo leuk. Ik vind E. Nog steeds het leukst en anders T. Dan heb je 2 korte namen. En koosnaampje Teddy is schattig.
Ted vind ik erg leuk, goed bij Jim passen. Het is afgeleid van Theodoor maar daar heb ik persoonlijk geen bijbelse associatie bij. Morris en Dominic vind ik ook leuk én mooi in combinatie met Jim. Etienne en Luciën vind ik mooie namen, zoals eerder genoemd niet een heel mooie combi met Jim. Het is aan jullie hoe belangrijk jullie dat vinden !
T.ed vind ik idd ook erg leuk en goed passen bij J.im! Alleen man zegt dan, retteketet naar bed..... Alvast bedankt voor jullie reacties, erg fijn en helpend
Ik zou ook kiezen voor Lucien, maar vind het inderdaad wat 'gek' naast Jim. Alhoewel ze niet eeuwig samen blijven natuurlijk. Andere suggesties: Theo Lias Fré Leo Gust Cor Marcel Emiel
Jim komt van James, afgeleid van Jacobus wat bijbels is. Zo blijf je namen herleiden. Nathan vind ik het best passen, maar is ook bijbels (Nathanael). Als je E en L mooi vindt, waarom niet. Het hoeft niet per de perfect te passen bij broer. Uiteindelijk went dat wel.
Van jullie lijstje vind ik Ted en Nathan leuk en ook passen bij de naam van grote broer. Luciën en Etienne vind ik niet zo passen.