Welke cursus?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaNoor, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit er aan te denken om een cursus te volgen. In de richting van boekhouding/loonadministratie. Wie heeft er een soortgelijke cursus gevolgd en welke was dat? En had je er ook echt wat aan (zijn de kansen op de arbeidsmarkt erdoor vergroot)? En via welke instantie? Ik wil het liefst een thuisstudie doen, het liefst binnen een half jaar, max. 1 jaar klaar zijn.. Ennnn ik wil er niet teveel geld in stoppen (zo rond de 500 euro).

2. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

geen idee, maar lees even mee

3. liebrando

liebrando Niet meer actief

praktijkdiploma boekhouden 350 geloof ik bij de NHA. Me zusje volgt hem ook, je haalt een officieel diploma ermee. Het is even leren maar dan heb je ook wat! Ik zou het ook wel willen maar ik ben niet zo rekenkundig dus ik denk niet dat ik me er aan moet wagen. Heb eens een poging praktijkdiploma loonadministratie gedaan, nou ik wist niet waar ik moest beginnen, je moet er echt heel goed voor leren. Maar haal je het dan heb je wel weer een leuk papiertje in de pocket! (zegt een die nog niks heeft)

4. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja PDL lijkt me ook wel wat. Het probleem is, dat je in januari of juni examen kan doen. Ik ben zo iemand, als ik iets in mijn hoofd heb, dat ook meteen wil doen. Dus een studie van 6 maanden, wil ik in 3 maanden doen:) Alleen dat is natuurlijk niet haalbaar.
    En PDL, is dat op HBO of MBO niveau? Ik kan wel PDL gaan doen, maar als ik verder niks heb in die richting, weet ik niet of dat mijn kansen vergroot. Dus misschien is het verstandig om eerst iets wat breders te gaan doen. Of heb je aan alleen PDL wel wat?

5. liebrando

liebrando Niet meer actief

PDL kan je de loonadministratie in, denk als je PDB doet en dan MBA dat je dan veel verder komt! Het is een veel gevraagd papiertje. Er zijn altijd wel vacatures voor. Als ik goed in rekenen enz was dan had ik het graag gedaan, maar het zal voor mij niet opgaan, maar me zusje doet het wel!

6. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik heb zelf PDB gedaan, doe er nu nog niets mee, maar vond het wel een leuk papiertje. Moet wel zeggen dat ik het klassikaal gedaan heb en daar ben ik ook wel blij mee, kost wel wat meer maar toen hadden we er nog wel het geld voor. Houd er wel rekening mee dat er naast de kosten van je opleiding ook nog examenkosten komen van de associatie, en dat is best wel prijzig.

7. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie voor jullie reacties!
    Nu de vraag: PDB of MBA?
    Heb al een MBO niveau 4 diploma en zal HBO-niveau best aankunnen. Heb op het MBO al wel wat boekhouding gehad, maar niet erg uitgebreid (wel journaalposten en kostprijsberekening enzo).
    Kun je dan MBA gewoon doen?

Deel Deze Pagina