Hallo allemaal, Als wij een jongetje krijgen, willen wij hem graag de naam Jorick geven. Maar nu kun je Jorick op verschillende manieren schrijven. Wij komen er niet uit, dus wil ik graag van jullie horen wat het leukste/mooiste manier is om de naam Jorick te schrijven. Hier een paar voorbeelden: Jorick Jorik Yorick Yorik
Yorik en Jorick vallen voor mij sowieso af, omdat die naam weinig voorkomt en je dan dus altijd zal moeten spellen... Houd je dus Jorik en Yorick over, die komen allebei ongeveer even vaak voor... Ik vind het allebei voor een nadelen hebben...Jorik is 'Nederlandser' en heeft geen Y in de naam, maar Yorick vind ik geloof ik ondanks die Y (of misschien wel dankzij?) mooier geschreven. Wat vind je zelf het mooiste?
Als ik aan Jorick denk, denk ik aan deze manier van schrijven Voor een anders trouwens makkelijker een keuze te maken dan voor jezelf hoor ook graag jouw mening: http://www.zwangerschapspagina.nl/babynamen/295362-schrijfwijze-jongensnaam-graag-jullie-hulp.html
ik denk ook gelijk aan jorick. tenminste die naam zie ik wel eens! maar hier hoor je vaker jorrick idd!
Ik ga voor Jorick, maar ik ken ook alleen mensen waarbij je het zo schrijft. Vind het trouwens ook de mooiste schrijfwijze. Ik zou zelf niet voor de Y gaan.
Yorick of Jorick en spellen: Of je nou 2 of 10 keuzes hebt, dat maakt dan ook niet uit. Spellen moet je het dan toch. En de meest simpele namen moet je tegenwoordig spellen - dus of dat nu zo'n ramp is?
Jorick en mss Jorik, maar zeker niet anders. Dan moet je zoon wss altijd zijn naam spellen. Nu voldoet het met de medeling; Met ck of met een k.