Wel bij vliegtickets kunnen ze moeilijk gaan doen als het in je paspoort anders staat dan op je ticket, moet je soms zelfs een naamswijziging doen en kost weer geld. Ik ging in april weg met een vriendin en daar werd het heel erg duidelijk gezegd, alleen gaat het volgens mij meer om de achternaam die 100% correct moet staan.
Ik zou het gewoon zonder trema doen hoor. Ik zie daar echt alleen maar de naam zoals je hem hoort uit te spreken in. En mochten mensen het toch fout doen is het snel gecorrigeerd toch? Maar goed, de meningen verschillen hier duidelijk...!
volgens mij is het vrij nederlands om een trema te gebruiken; in het engels gebruiken ze die volgens mij niet. dan schrijf je dus Lois en iedereen zegt 'gewoon' Lo-is.... maar ja... nederlanders hebben die trema wellicht nodig. zelf zou ik die er daarom wel op zetten... succes!
Okee, dan ga ik er toch maar wat beter op letten! Tot nu toe nog niet gedaan en altijd goed gegaan maar je weet maar nooit natuurlijk. Ons kindje krijgt trouwens ook de naam met trema omdat ik anders bang ben dat ze het verkeerd gaan uitspreken. Hij gaat Juliën heten. Ben bang dat ze anders Julien gaan zeggen zoals je het schrijft....
de tweede naam van onze dochter wordt ook Loïs, wilde hem eigenlijk wel als eerste naam maar vriendlief zat met t zelfde probleem te dubben.. iig ik zou Loïs doen! Lois spreek je naar mijn mening toch uit als Lojs.
Ik zou zelf niet zo twijfelen over hoe je de naam wilt schrijven. Gewoon doen zoals jullie willen. Mijn naam heeft een streepje op de e. Ik heb hier nooit problemen mee gehad. Niet iedereen doet het, maar veel mensen wel. De mensen die het niet doen jammer dan hoor. Succes met nadenken. José