Baby op je kamer....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SushiLover123, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vroeg me net iets af. Ik las dat iemand de baby op hun kamer laat slapen, want dat is makkelijk bij de nachtvoedingen. Dat heb ik ook vaker gehoord... maar...

Oké, Ilias slaapt nu sowieso bijna altijd door, maar ook toen dat nog niet zo was, sliep ie op zijn eigen kamertje, in zijn eigen bedje. Als wij er 's nachts uit moesten voor een voeding, verschoonden we hem eerst. Dus we moest toch naar zijn kamertje, want daar staat de commode.

Maar misschien kan iemand uitleggen hoe dat met nachtvoedingen dan zo makkelijk is, om je kindje op je eigen kamer te hebben?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sowieso word het geadviseerd omdat je zo de eerste hongersignalen beter oppikt, wanneer je kindje huilt, ben je gewoon eigenlijk al te laat om het een voeding te geven, huilen is het allerlaatste signaal dat gegeven word. En tja als je kindje op een ander kamertje ligt, pik je die eerste signalen toch een stuk lastiger op. Wij hoorden de oudste twee ook nog ruim voor het huilen begon, maar zou echt niet willen dat we pas op kwamen dagen wanneer het al huilen was.

Verschonen, tja dat kan net zo gemakkelijk op ons bed, heb ik geen commode voor nodig. Daarbij, zolang er alleen wat plas in de luier zit, dan verschonen wij die echt niet snachts hoor (doen mensen bij wie de kindjes snachts geen voeding krijgen immers ook niet midden in de nacht een keer).

En kindje op je kamer met de nachtvoedingen is handig, omdat je de kamer niet uit hoeft, en zelfs eigenlijk haast niet uit je bed. Toen de jongste hier nog in haar wiegje bij ons lag, kon ik haar zonder onder mn dekens uit te komen bij me nemen om te laten drinken. Nu ligt ze in haar ledikantje, en nu lukt het me niet meer, maar ga op de rand zitten, pak haar en we kruipen er weer lekker onder.

Ideaal als je het mij vraagt, om niet naar de babykamer te hoeven, brrr koud uit bed, weer helemaal wakker, etc ;). Nee ik vind het op onze kamer hebben van de kleine echt een stuk beter dan hoe het met de eerste twee was (die niet bij ons op de kamer lagen ;)).

Liefs, Hanneke!

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik wou het eerst niet het kindje op de kamer. Tot ik de cursus borstvoeding deed en nu ga ik het wel doen i.v.m je kindje leren kennen. Want idd als je kindje begint te huilen ben je eigenlijk te laat.

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wij moesten wel omdat we geen 2e slaapkamer hebben.
    Ik vond het ideaal, lekker makkelijk! En ook gewoon fijn om hem zo dicht bij me te hebben. Hij slaapt nu nog bij ons en dat vind ik wel minder, maarja nog geen ander huis.
    Vriendlief zei al dat hij de volgende ook bij ons op de kamer wil.

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik strek alleen mijn arm om haar te pakken en ze ligt al naast me te drinken en blijft daar dan ook vaak liggen. 's Morgens weet ik niet eens of ze vaak is gekomen, wel dát ze is gekomen omdat ze dan naast me ligt. Ik word dus veel uitgeruster wakker.

Hier hoeft ze niet te huilen om ons wakker te maken, ik leg haar al aan als ze wat onrustig wordt, ik denk dat ze daardoor ook weer makkelijker inslaapt en moeders ook.

6. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik deed het niet omdat ik het makkelijker vond ik vond het gewoon prettiger als ze bij me lag! veiliger omdat ik dan alles hoorde en ik ben iemand die heel vast slaapt dus dan werd ik tenminste ook wakker :D maar vooral omdat ik het gewoon voor mezelf prettiger vond want haar kamer is aan de andere kant van het huis (kon niet anders) dus er ligt een huiskamer , n gang en de badkamer tussen mij en jayla in! tja ik ben dan ook iemand die meteen gaat denken wat als er brand in de huiskamer of badkamer uitbreekt enzo dus toen was de keuze zo gemaakt :D en ze slaapt nog steeds op mijn kamer (wel in haar eigen bedje)

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik hoorde het ook ruim op tijd hoor, terwijl hij niet bij ons op de kamer lag. Maar dat even terzijde, mijn vraag ging specifiek over verschonen. En daarnaast hebben we ook geleerd om onze handen te wassen voor de voedingen en dat kan ik echt niet vanuit bed!

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Na het verschonen van de luier op het matras maakte ik mijn handen altijd schoon met een doekje en met zo'n flesje 'zeep zonder water'! Ging ik er zelf toch nog uit (om te plassen ofzo) dan waste ik ze gewoon,

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Verschonen was hier makkelijk haha de commode staat naast het bed en soms gewoon makkelijk op bed. Doen we nu nog wel eens hoor.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm, nou handen wassen doe ik echt niet voor een voeding hoor, zal vast erg slecht zijn, maar zie er gewoon echt geen rede toe. Ik kom niet aan mn tepel, ik kom niet aan haar mond, dus waarom zouden mijn handen extra schoon moeten zijn?

Nouja en verschonen, wat ik al zei, hier eigenlijk alleen als er een poepbroek was (was want is tegenwoordig eigenlijk nooit snachts) en dan kan dat dus gewoon prima op ons bed, zie daar geen probleem in ;)!

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oja, dat ook! Ik ging ook altijd eerst plassen, dan verschonen en dan pas voeden. Of eigenlijk... Ik ging plassen, mijn man verschonen. :D Maar hoe dan ook moesten we er sowieso uit. Ook na de voeding, omdat Ilias veel spuugde, moesten we best lang met hem rechtop gaan zitten. Dat vond ik niet fijn in bed. In de kamer naast ons staat een fijne stoel. Die gebruiken we voor het kwartiertje/half uurtje na de voeding.

12. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

mijn zoontje lag vanaf een maand op zijn eigen kamer
    het feit dat je te laat bent als een kind huilt en signalen daardoor niet eigen maakt vind ik niet kloppen.
    Signalen leer je ook overdag en kinderen mogen best huilen / zich laten horen als er iets is. Mensen hebben snel de neiging te denken dat je geen goede moeder / ouder bent als je je kind laat huilen. Sorry maar dat is heus niet zo. Als je dit maar niet te lang laat duren is er niets aan de hand

ik ben alleenstaand ouder en tevens pedagoge 9opvoedkunidge) op een sociaal medisch dagverblijf. Mijn zoontje en ik sliepen allebei duidelijk beter toen hij naar zijn eigen kamertje ging... meer rust voor allebei, niet constant door elkaar wakker worden en als er wat was hoorde ik dat toch wel door de babyfoon zonder dat dat direct om huilen hoefde te gaan.

buiten dat... zo leerde mijn zoontje al vroeg dat hij een eigen kamer heeft en slaapt hij daar prima ook overdag. Hij is inmiddels ruim 1 en slaapt goed in zijn kamer. als er wat is sta ik zo bij hem, maar dit is nauwelijks nodig. En verder... mijn zoontje in eigen bed nemen heb ik dus een maand gedaan ( in een mandje bij mij op bed) en daarna niet meer. Kinderen kunnen daar in een later stadium ook moeite mee krijgen met afleren en er komt een moment waarop het gevaarlijk wordt door rollen, bewegen en uit bed willen waardoor dit dus niet veilig meer is of je zelf niet aan slaap toekomt.

De eerste maanden kan ik het me wel goed voorstellen hoor. ben niet tegen in bed nemen of op de ouderslaapkamer nemen... begrijp me niet verkeerd. vind het mooi. Maar vind het te ver gaan om te zeggen dat een eigen kamer voor de kleintjes niet goed is omdat ze niet zouden mogen huilen.

enne betreft verschonen. toen hij mij bij in de kamer lag de 1e maand heb ik daar een handdoek gelegd voor verschonen op bed en luiers, doekjes en zo'n potje desinfecterende gel voor mijn handen. Overigens legde ik wel aan maar heeft mijn zoon (wegens omstandigheden) nooit goed uit de borst gedronken en moest ik hem toch vaak de fles geven. dus ik moest er vaak toch uit, maar dat is weer een ander verhaal.

13. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Mijn zoontje vanaf dag 1 al op eigen kamertje.

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Mini heeft hier de eerste maand ongeveer 's nachts op onze kamer geslapen. Overdag sliep ze op haar eigen kamertje omdat ik wilde dat ze daaraan zou wennen want daar zou het toch naartoe gaan uiteindelijk omdat ik juist van mening ben dat een kindje een eigen plekje nodig heeft. Na een maand werden haar avondslaapjes steeds langer waardoor we haar op een gegeven moment om 2 uur 's nachts uit haar ledikantje haalde om te voeden op ons bed en daarna sliep ze in haar wiegje bij ons op de kamer om vervolgens om 7 uur weer naar haar eigen kamer te gaan. Dat ging dus nergens over, wij liepen ook iedere keer met dat aankleedkussen te sjouwen (geen zin in piesvlekken op mijn bed :D) en met de kleine en eventueel verschoning van kleetjes enzo, pffff....

Ik miste haar wel de eerste paar nachtjes dat ze fulltime in haar eigen kamertje sliep. Ik moet zeggen dat ik niet wakker werd van elk zuchtje en zij had geen last van ons dus dat was op zich vrij rustig. Maar ook met babyfoon hoor ik alles heel goed (en heb die niet eens op supergevoelig staan en nog ben ik er vaak bij voordat ze huilt maar verder ben ik het eens met mamametzoon) dus dat gaat prima!

Ik denk dat het voor een ieder anders voelt en handig is en het is een beetje afhankelijk van je opvattingen (zo blijkt hier ook maar weer) dus de conclusie is: gewoon doen wat bij JOU past en je niet iets aan laten praten omdat het zo zou horen want dat is gewoon heel persoonlijk.

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Valerie heeft vanaf het begin op haar eigen kamer geslapen.
    Overdag 'sliep' ze wel eens in de box, maar dit was drama veelste veel prikkels.
    Toen we dat merkten hebben wij haar alleen nog maar in haar eigen bedje gelegt om te slapen.

Ik werd vaak wel wakker als ze onrustig werd...en soms werd ik wakker omdat ze huilde.
    Tja kan best zijn dat je dan te laat bent....maar daar houd ze echt niks van over hoor.
    Even 20 seconden huilen is echt niet erg.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

x 2 :D

17. Tese

Tese Niet meer actief

Ik sluit me hier volledig bij aan.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Waarom zou je je kind laten huilen als je weet dat hij honger heeft? :( Dat is echt het laatste honger signaal, met alle gevolgen van dien als je BV geeft. Ik hoor het echt niet als de kleine op een andere kamer op zijn handjes loopt te sabbelen.

Onze zoon heeft de eerste tijd ook bij ons geslapen, tot hij een half jaar was dacht ik. En hij heeft nooit probelemen gehad om op zijn eigen kamertje te slapen ( of ergens anders ) En nee, ik zie het nut er niet van in om zo'n kleintje te laten huilen. Verwennen kan je ze echt nog niet op die leeftijd.
    Moet eerlijk zeggen dat ik niet hoop dat mijn kind bij jou op het dagverblijf komt wat betreft laten huilen ;)

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Niet lang natuurlijk! Maar een minuutje, bijvoorbeeld doordat je uit bed moet komen en eerst even moet plassen?
    Ik wel. Maar daarvoor maakt ie nog geluidjes en die hoor ik al.
    Ga jij er van uit dat de leidsters de eerste hongersignalen al meteen oppikken en dan à la minute de fles gaan klaarmaken? Sorry, maar dat vind ik een beetje naïef. Het is vaak 3 a 4 kindjes per leidster. Plus nog een hoop omgevingslawaai...

20. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Als je goed leest zegt mamametzoon ook helemaal niet dat je je kindje moet laten huilen! Ze zegt dat soms huilen helemaal niet erg hoeft te zijn en dat het OOK een uiting kan zijn en kindjes zich best mogen uiten. En ze zegt heel duidelijk dat je de hongersignalen ook leert kennen als je kindje op een andere kamer slaapt en dat je er dan ook vaak al bij bent voordat het kindje huilt. En als je dan wel "te laat" bent, dat kan een keer gebeuren en daarvan worden ze later echt geen getraumatiseerde seriemoordenaars ofzo :D.

Deel Deze Pagina