Spoed! Hoelang mag je vloeien na miskraam?

Discussion in 'Miskraam' started by charity2010, Sep 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik zit nu op dag 15 van het bloedverlies. Vruchtje is op dag 3 al losgekomen. 9 dagen heb ik bloed verlies gehad als een normale menstruatie, begon licht, werd erger en toen weer lichter.
    Nu verlies is dus vanaf dag 9 tot vandaag nog wel steeds bloed maar niet veel, kan het prima met wat inlegkruisjes af. Het varrieërd een beetje van rood tot bruin bloed en het is de ene keer ook weer wat meer dan de andere.. Nu vroeg ik me dus af of het wel goed is dat ik nog steeds bloedverlies heb?! De miskraam was bij 6 weken dus erg ver was ik niet. Bij mijn MA was ik al ruim 11 weken en toen heb ik maar 7 dagen bloedverlies gehad en daarna nog 5 dagen wat oud bloed..

Alvast bedankt voor jullie hulp!
    Ik weet namelijk ook niet of ik de vk wel of niet moet bellen. Ben al te laat voor de 'normale' telefoondienst dus kan alleen nog de spoedlijn bellen en wil ook niet elke keer onnodig bellen aangezien ik de afgelopen weken toch al regelmatig heb gebeld :)

2. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Misschien kan je de vraag ook in het topic van de verloskundigen zetten..

Volgens mij kan het wel even duren hoor en is het niet zo veel.. Maar van de andere kant zou je zeggen dat er nog wat zit als je blijft vloeien...

Ik zou gewoon ff bellen. Tis wel jouw lijf waar het om gaat, en ze zijn echt wel wat gewend daar hoor ;)
    Ga jezelf gerust stellen en gwoon ff bellen meis! Sterkte!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou even een testje doen: als je nog positief test, dan over een paar dagen weer een testje: die zou lichter moeten worden, of dat de streep minder snel tevoorschijn komt.
    Als dat niet het geval is, zou ik sowieso even bellen en zien of je een echo kunt krijgen. Heb je die uberhaupt gehad na je miskraam?

Hoe lang je wel of niet mag vloeien, weet ik niet. Mijn gyn gaf na de curettage vorige week aan dat het vooral niet mag zijn dat er koorts komt, dat je weer heel veel gaat vloeien, of dat je weer krampen krijgt. Alles wat daar buiten valt, was wel OK geloof ik...

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Overijssel.
    Thnx voor jullie reacties!

Ik heb vorige week nog een testje gedaan, de plus van CB. Die was zo goed als negatief.. Heb de dag nadat ik het vruchtje verloor een echo gehad en daar was op t zien dat alles schoon was..

Weet nog dat bij de missed abortion de verloskundige niets zei over hoelang ik zou vloeien, alleen indd dat ik moest bellen als ik koorts kreeg, weer heel erg ging vloeien of me gewoon niet goed voelde of iets. Maar bij de miskraam zei ze dat het vloeien met een week over zou zijn.. Heb daar verder niet zo bij stil gestaan maar toen ik net dus nakeek dat ik bij mijn missed abortion minder lang heb gevloeid als nu, begon ik toch wel te twijfelen of dat wel helemaal goed was.. Zeker omdat ik bij de missed abortion bijna dubbel zo ver zwanger was..

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zolang je testen maar negatief worden, loopt het volgens mij wel los, (afgezien van die drie andere factoren die ik net al noemde dan :)).
    Ik hoor heel verschillende verhalen over hoe lang meiden vloeien. Als het maar afneemt :)

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Overijssel.
    Nou dan ga ik er maar vanuit dat het wel los loopt. Had gister ook geen spotting meer dus hoop dat dat vandaag ook zo blijft. Het leek elke keer over te zijn maar aan het eind van de dag was het er dan zo opeens weer.

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Je kan idd weken vloeien na een miskraam, en het is elke keer weer anders. Wat RM al zegt, als het maar niet meer wordt...

Suus

8. mariskav16

Mar 30, 2010
    77
    0
    0
    PM'er in de kinderopvang
    Groningen
    Ik heb zeker ruim 2 maanden gevloeid na mijn miskraam (6weken) Bij mij was het bijna hetzelfde verhaal als bij jou.
    Heb je al een echo gehad in het ziekenhuis? Ik heb een week na mijn miskraam een echo gehad om te kijken of alles schoon was......

9. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

Sep 29, 2009
    3,042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hier zo'n 1,5 maand gevloeid. Was toen bijna 6 weken. Testte 2 weken erna zelfs nog positief! Dus ja het is voor iedereen anders.

Share This Page