HELP!! weer een baby die niet wil slapen..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mavi derya, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.060
    113
    Kan te warm zijn, maar je kunt je baby buiten die 5 weken ook nog dragen toch? Als je het eenmaal ontdekt hebt zul je merken dat het veel rust kan brengen. Voor baby, maar vooral ook voor degene die draagt. Als je kunt loslaten dat alle kleine kindjes in hun bed horen te slapen, dan kan je dat veel frustratie besparen. Het is jammer dat dit beeld nog altijd wordt geschept door oa. het cb. Maar het lijkt erop dat de opvattingen daarover veranderen. Je leest het al. Van al je reacties, is er maar 1 iemand die je verteld dat je je baby kunt laten huilen.
    Gelukkig maar, want ik geloof ook dat het schadelijk is om je baby te laten huilen. Lees maar eens over veilige hechting.

Als het te warm was om te dragen, dan droeg ik babylief in slaap en probeerde te gaan zitten als hij eenmaal sliep en dan haalde ik voorzichtig de drager los. Of ik ging gewoon wiegen/ in slaap voeden en bleef daarna met hem zitten.

En het ging vanzelf steeds beter. Succes! Want ik weet dat het bere zwaar is, maar blijf trouw aan je gevoel.

Oh trouwens, let er wel op dat je voor ergonomisch dragen gaat. Helaas zijn er veel onergonomische systemen op de markt. Als je je aanmeld bij 'draagpraat' op facebook kun je wat wijzer worden.

2. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik zou zelf juist eerder gewoon mijn handen op het hoofdje en buikje leggen zonder te aaien :) Als je zelf wordt geaaid wordt het soms na een tijdje juist soort van prikkelend ipv rustgevend. Dat je die hand weg wil meppen :D
    Maar goed, ieder kind (en iedere volwassene natuurlijk) heeft natuurlijk eigen voorkeuren!

3. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Dit zou ik proberen. Mijn zoontje slaapt nu een stuk beter. En wij ook:)

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Idd een draagdoek. Enorm veel baby's huilen veel de eerste 3 maand en kunnen niet zonder wiegen in slaap komen.
    Hier nog 1. Vind het dodelijk vermoeiend hoor maar mijn 1e 2 kinderen hadden het ook en die gingen na 3 tot 4 maanden ineens veel beter slapen en kon ik ze ook ineens wakker wegleggen.
    Een half uur laten krijsen heeft niks te maken met leren slapen maar kind is gewoon doodop en omdat er niemand reageert op zijn of haar roep om geborgenheid valt het uiteindelijk doodmoe en verdrietig in slaap.
    Dat wil ik mijn kind dus echt niet aandoen.. :(

5. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Sluit me hier helemaal bij aan. Ik heb twee doeken en een Tula en het is zo comfy en rustig voor mama en baby

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Zoon van bijna 3 weken ligt bijna alleen maar in de draagdoek te slapen. Alleen in de middag kan ik hem slapend wegleggen en dan slaapt hij een uurtje of 2 achter elkaar in de kinderwagen. Verder draagdoek, en in de nacht slaapt hij tussen ons in. Ik leg het voedingskussen dan om hem heen zodat we niet over hem heen kunnen rollen en hij houdt zijn eigen dekentje. Dus hij ligt veilig.
    Ik maak me er niet druk om. Over een paar weekjes zal het vanzelf beter gaan. Hij zal zich dan veilig genoeg voelen om in zijn eigen bedje te kunnen slapen.

7. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik kan morgen bij iemand een mei tai passen en anders nog een by kay overnemen.. is dat wat denken jullie?

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Jahoor, en dan lekker een gedeelte van de dag bij je dragen. Het is geborgen en lekker dicht bij mama. Dan heb jij ook je handen vrij om nog wat te doen. Mijn zoon valt echt binnen 2 minuten in slaap en slaapt dan zo drie tot vier uurtjes.

9. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Heb je inmiddels een draagdoek?
    Hoe gaat het nu met slapen?

Deel Deze Pagina