Hallo allemaal, Toen ik zwanger was van F. hadden wij enorm veel moeite om een leuke naam te bedenken. Dit is uiteindelijk ook pas gelukt na de geboorte. Een drama vond ik het, dus deze zwangerschap zou het anders gaan. Vanaf dat ik 4 maanden zwanger ben waren we het dat ook eens over de naam. De naam moet oud hollands zijn (mag wel apart) en mijn vader, opa, etc. hebben allemaal dezelfde voornaam. Oudhollands en apart. Prima geregeld. Echter kwam manlief er gister mee aanzetten dat hij de naam toch niet zo mooi vindt. Fijn verhaal. Nu zijn we dus weer terug bij af. Een alternatief hebben we niet, en we hebben ook al strijd over de 2e naam. De vader van mijn man heet Bert. Officieel Albertus. Nu wil mijn man hem graag vernoemen. Prima. Maar ik vind Bert echt niet mooi, en mijn zwager heeft zijn zoon als 2e naam al Albertus gegeven, dus dat willen we ook niet doen. Dus... 2 vragen. 1. een bijzondere leuke oudhollandse jongensnaam (niet fries) 2. een leuke variant op bert.
Oja, de naam van onze dochter is Fenna. (gebruik hem normaal niet op het forum) En het mag absoluut geen piet of klaas oid zijn. Dat doen me denken aan bruine badkamers en oranje behang met bloemen. En bij voorkeur ook geen top10 naam. Wat een eisen..... Pfff.
Enige variant die ik tot nu toe kan verzinnen is Bart... Verder: Siem Daan Mees Ties Thijs Teun Niek Freek Giel Gijs Bram Joep Pim
Elletjp, bedankt! Bram is erg leuk, als F. een jongen was geweest, was het Bram geworden, maar nu twijfel ik er toch over. Het mogen ook wel namen met meer lettergrepen zijn.
Ik kan je echt niet helpen met jongensnamen, voor ons was een jongensnaam ook een drama. Hoewel ik Thijs wel een hele leuke naam vind, die staat alleen wel degelijk in de top 10 denk ik. Ik wil alleen even zeggen dat je dochter een supermooie naam heeft. Mijn oma heette Fenna , blijf het een bijzondere naam vinden!
Fenna mooie naam heeft je dochter idd maar nu de jongens naam Bart Tim stan Tom Mats Len Raf Fin Vic Scott Tor Roy Pim Pelle Tuur Nout Thijn Mathijs Thijs Stijn Twan Tije Victor Bo Fer Daan Sem Lars Thomas Sam Ger Gijs Giel Reinier Jelle als 2e naam Alberto berto berry
Ha meiden, bedankt voor alle reacties. Er zitten wel een aantal leuke namen tussen, maar merk dan manlief en ik er toch anders over denken. Hij wil het liefst wel hans of bert. Bram vind ik toch echt nog wel erg leuk, al is dat niet zo'n aparte naam. Maar Bram Bert klinkt natuurlijk weer nergens naar. :S Ik ga nog mooi een stapel oude topics doorbladeren, en mochten jullie nog tips hebben, dan graag!
Als tweede (doop) naam zou je Lambertus kunnen nemen,daar is de naam Bert van afgeleid. Het is niet echt hip maar voor een tweede- of doopnaam maakt dat niet uit toch.. (Oud)-hollandse jongensnamen: Fons Wim Joris Joost Benjamin Boudewijn Hendrik Jaap Markus Harm Dirk Rijn Joep Rick Casper Siem/Simon
Bram Bert klinkt niet, maar Bram Albertus dan weer wel! Dan Bram als roepnaam en Albertus als tweede naam... Succes!
david ruben joris timon wessel thom pieter bas(tiaan) laurens niels chris(tiaan) koen Hugo Twan 2e naam: Bert Bertus Albert Umberto Egbert Lambert
Ik vind Albert denk ik idd de beste optie voor vernoeming. Wat vinden jullie van Floris als eerste naam? En kennen jullie meer van dat soort namen?
Floris wordt hier in het Gooi veel gebruikt. Floris Wouter Pepijn Thomas Thijs Robert/Robbert Florian Onno Niels Alexander Boudewijn Jeroen Berend Ik roep ook maar wat namen hoor!