luxe probleem, slaapt gemiddeld 13 uur

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Angel Eyes, Oct 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hallo meiden,

ik weet dat menigeen van jullie graag met mij zou willen ruilen. maar ik vraag me af of een kleintje ook TE lang kan slapen. Dano ligt er sinds een paar dagen rond 19:45 in, en vanochtend wekte hij me pas om 9:30 dat is gewoon heel lang slapen. maar mag dat wel? Hij is nu 4,5 maand oud.

Hij slaapt al heel lang tussen de 10 en 12 uur, maar dat wordt steeds langer.

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Oh wat heerlijk zeg, gelukkig is Louise ook zo'n luiwammes (heeft ze van haar papa :D )

Alleen slaapt zij af en toe nog maar 12 uur aan een stuk.

Heeft het niet ook te maken met borst- of flesvoeding?

3. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Gemiddeld genomen mag er op die leeftijd 12 uur tussen zitten volgens het cb. Maar het lijkt mij dat je kleintje toch wel wakker wordt als hij honger heeft? Wordt hij vrolijk en alert wakker? Of is hij suf? Dat zijn volgens mij belangrijke kenmerken.

4. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin slaapt (of sliep?) ;) ook gewoon dik 12 uur hoor. Soms zelfs 14 uur en soms word hij na 11 uurtjes wakker, krijgt hij eten en kan daarna voor anderhalf uur nog naar bedje. Geniet er lekker van.

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

oww okej, pak van mijn hart.
    Ik geef volledige borstvoeding en ja hij laat echt wel merken als hij honger heeft. als mijn blote arm binnen bereik komt zuigt hij er een zuigzoen op, haha

hij wordt alert wakker dus dat is het hem niet. hij begint zelfs breed te lachen als ik hem uit bed haal en is hartstikke vrolijk.

6. sharon

sharon Actief lid

Jan 17, 2007
    323
    0
    0
    hoi dylan sliep eerst ook lang.
    ik liet hem gewoon slapen hj meldt zich van zelf wel as hij hongert krijgt.
    geniet er maar van..

7. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    die van mij slaapt vanaf twee maanden al van 20.00 tot 9.00
    no worries cb zegt ook lekker laten slapen als ze maar alert zijn als ze 's morgens wakker worden

8. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Lekker laten slapen hoor! Hij heeft het nodig schijnbaar;)

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Is echt niet erg als je kleintje er overdag gewoon goed op reageert! Joris sliep met 4 maanden ook ineens van 9 uur 's avonds tot 11 uur 's ochtends! En als ik hem dan eerder wakker maakte was hij niet te genieten! Heb toen wel binnen een week geprobeerd de tijden te veranderen en sindsdien slaapt hij nog altijd 14 uur achtereen, maar nu van 7 's avonds tot 9 's ochtends!

10. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Dat verandert vanzelf in 'normaal' hoor. Sarah heeft dat ook heel lang gehad, heerlijk toch? En nu wordt ze meestal tussen half 8 en 8 uur wakker, ook niet vroeg gelukkig.

11. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Hoe doen jullie dat met het eten, komen jullie wel uit? Ik maak Emma altijd om 0700/0730 uur wakker, zodat we wel lekker uit komen met het eten. Maar twijfel steeds meer of ik dat wel moet doen.

12. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    als ik mijn meneertje wakker maak doe ik hem er geen plezier mee
    hij is dan nog steeds moe en heeft geen honger dus ik laat hem slapen tot hij wakker wordt (vaak 9.00 en dat is dan ook beetje mijn grens dat ik hem uiteindelijk wel wakker maak)
    schema hier is:

9.00
    13.00
    17.00
    1930

13. Sanny

Sanny Niet meer actief

Ik heb hier ook een langslaper. Ze krijgt rond 21.30/22.00 de laatste voeding en komt de volgende morgen tussen 10 en 11uur.
    Dat doet ze nu al ongeveer 1 maand en ze is volgende week 3 maanden. Ik had zoiets van als ze honger heeft komt ze wel, maar heb t afgelopen woensdag toch even nagevraagd bij CB en t was prima.
    Ben wel sinds vandaag(in overleg met CB) overgegaan op 4 flessen ipv 5 want met 5 moest ik precies om de 3 uur geven en nu kan er 4 uur tussen elke voeding zitten.

14. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Dank je natas, ik laat haar denk ik voortaan ook maar gewoon slapen. Vind het zo sneu om haar steeds wakker te maken ('s avonds moeten we wel, maar 's ochtends..)

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier nog zo'n langslaper.. Jelle gaat na de fles van 19.00 naar bed (valt dan ook echt in slaap) en hij slaapt tot 9.00/9.30. De laatste week moet ik hem ook echt wakker maken voor de lfes van 23.00 maar als ik dat niet doe, krijst hij het midden in de nacht uit van de honger.. Zo rond 6.00/7.00 word hij wel wakker voor een flesje.

Ik heb met het CB overlegt om over te gaan op 4 flessen en dat mocht gezien zijn leeftijd maar ik wacht er nog heel even mee, want hij is zo ontzettend verkouden! Overdag drinkt hij lang niet alles op en dan heb ik liever dat hij 's avonds nog wat krijgt...

Share This Page