Help,weet het even niet meer,wie herkent dit ook?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by wendyw80, Aug 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
    Hallo allemaal.

Onze kleine meid kon altijd goed slapen en was totaal niet eenkennig.
    Sinds deze week wil ze dus niet meer alleen slapen en zonder mij zijn.
    Alleen ik mag ze in bedje leggen maar zodra ik mijn hielen licht begint ze echt te brullen dat ze er bijna in blijft.
    Na een poosje haal ik ze er maar weer uit en klemt ze zich helemaal vast aan mij en mag ik ze niet loslaten om wat te drinken te pakken of zo.
    Vandaag heeft ze dus helemaal niet geslapen.
    Ze is inmiddels al hardstikke moe en brult zowat al de hele middag.
    Ik herken dit helemaal niet van haar en weet het dan ook niet meer
    wat ik er nu nog aan kan doen.
    Nu hebben we van de week wel een aanrijding gehad terwijl ze sliep
    waardoor ze heel vervelend wakker schrok.
    Kan dit er mee te maken hebben of zal het dan toch een sprongetje wezen.
    Weet ook niet of een huisarts hier iets aan kan/moet doen.

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

het is allemaal na de aanrijding begonnen? ik denk dat het wel erg schrikken voor haar is geweest en dan kunnen ze nachtmerries krijgen. heeft ze er geen lichamelijk letsel van overgehouden? iets in haar nek bijvoorbeeld? ik zou er wel even mee naar de huisarts gaan.
    sterkte!

3. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Als het na de aanrijding is begonnen zou je denken dat het daarmee te maken heeft idd. Lijkt me heel erg schrikken voor zo'n kleintje (en jullie)
    Misschien is ze nu bang om te gaan slapen? Of zou ze daar te jong voor zijn?

4. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik weet niet of het met de aanrijding te maken kan hebben. Weet namelijk niet of die kleintjes zich dat al zo herinneren.

Jasmine had het een tijdje terug ook. Ze heeft 3 weken lang moeite gehad met inslapen. Zodra ze 's avonds naar bed moest, was het huilen...en dat ging wel zo, dat ik haar al snel weer uit bed haalde. Ook zij klampte zich dan helemaal aan mij vast.
    Zodra ik even met haar samen ging liggen, viel ze binnen 10 minuten in slaap en kon ik haar zo overleggen in haar eigen bedje. Sinds 2 weken is dit helemaal over en gaat ze 's avonds gewoon weer zonder problemen slapen.
    Dus misschien is het bij jullie ook gewoon een fase die snel weer over gaat.

Maar als je het niet vertrouwt kan je haar altijd even laten onderzoeken door de HA (bv. nekklachten) of advies vragen bij bv. het CB over de reactie van een kind na een ongeval.

5. Storm

Storm Niet meer actief

Die aanrijding kan er wel degelijk mee te maken hebben. Al kunnen ze zich de aanrijding misschien niet herinneren, het gevoel blijft ze wel bij.
    Ze is natuurlijk wakker geschrokken op een manier die voor haar niet te verklaren is, dus dat zou het probleem heel goed kunnen zijn.

Mijn zus is met mijn neefje bij de osteopaat geweest. Is een moeilijke slaper. Hij is toen hij amper 2 dagen oud was bijna gestikt in zijn eigen spuug. De osteopaat vertelde dat hij zich dat niet meer kan herinneren, maar dat het gevoel wat daarmee gepaard ging, wel degelijk een angst voor slapen met zich mee kan brengen. Dus vergis je niet in wat zo'n kleintje wel of niet mee krijgt.

ik zou inderdaad even contact opnemen met HA of CB. Misschien dat ze je advies kunnen geven over hoe te handelen nu.

Succes.

Share This Page