Altijd huilen met inslapen (18 mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kuona, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Mijn zoontje van anderhalf huilt 's avonds áltijd met inslapen. Heeeeeeeeel af en toe niet en dan weet ik niet wat ik mee maak ;)
    Ik heb het daar zelf erg moeilijk mee, vind het zo sneu voor hem. Ik vroeg me af of er mensen ervaring hebben met langdurig (sowieso al maaaaaaaaanden en daarvoor ook met perioden) huilen bij het inslapen.

We hebben een vast ritueel (pyjama aan - verhaaltje lezen - samen licht uit - samen muziekje aan - in bed - mama/papa gaat weg) dus daar zou het niet aan moeten liggen. Van de week heb ik het een beetje omgegooid (pyjama aan - verhaaltje lezen - in bed - mama muziekje aan - mama licht uit - mama weg), dat leek 2 dagen te werken maar vanavond was het weer het oude verhaal.

Moeten we ons er bij neerleggen dat hij dit nodig heeft om in te slapen? Overdag moppert hij ook wel maar is dan meestal na een paar minuutjes (nog voor het muziekje is afgelopen) stil. Zijn kamer is altijd even donker, we hebben namelijk rolluiken.

Het is geen krijsen, meer huilend mopperen en het begint zo gauw we de deur dicht doen. Het houdt gemiddeld 10-20 minuten aan. Als het heel hevig is gaan we er natuurlijk gewoon heen maar dat werkt meestal niet echt, dan begint het gewoon weer opnieuw als we teruggaan.

Heeft er iemand tips/ervaringen?

2. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Ik lees even mee, want mijn dochter doet dat sinds deze week ook en ook wij hebben een vast ritueel...

3. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Up, niemand tips/ervaringen?

Deel Deze Pagina