Zwanger? En wanneer testen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Flojo, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flojo

Flojo Actief lid

10 mrt 2013
    247
    0
    0
    Op 8 augustus ben ik met een nieuwe pilstrip begonnen. Deze heb ik ivm vakantie met 1 strip verlengd. Nu heb ik in de eerste week van de tweede strip antibiotica moeten gebruiken. Ik heb geen diaree gehad en hoefde ook niet van de antibiotica over te geven.
    Volgens de apotheker kan ik niet zwanger zijn. Toch lees ik hier verschillende verhalen over. Dus kan ik toch zwanger zijn en wanneer zou ik dan kunnen testen?

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,
    Het ligt aan de soort antibiotica of deze invloed heeft op de pil. Heb je de bijsluiter nog? Anders kan je het even nalezen/zoeken of er iets van in staat. Maar ik neem aan dat de apotheek dit ook voor je opgezocht heeft? Mocht je het niet vertrouwen en toch willen testen kan dat vanaf 2 oktober. (liefst nog 1 week later omdat de eisprong ook wat later opgetreden kan zijn als de antibiotica inderdaad invloed heeft gehad).
    Groetjes Gea

3. Flojo

Flojo Actief lid

10 mrt 2013
    247
    0
    0
    Bedankt voor het antwoord. Ik heb 5 dagen Amoxiciline sdz 500mg moeten gebruiken. Omdat ik de pil gebruik heb ik gevraagd of deze nog wel betrouwbaar blijft bij gebruik van deze antibiotica. Zei vertelde mij dat antibiotica geen invloed heeft op de werking van de pil. Dat dit altijd werd gedacht, maar dat dit niet het geval is. Daar ben ik dus vanuit gegaan en heb ik alleen de uitleg van de apotheker (een brief) gelezen. Hier stond niet over de pil en antibiotica in.
    Nu zie ik in de bijsluiter nog wel staan dat het de pil kan verminderen..
    Maar nu is de pilstrip op en heb ik wel licht bloedverlies. Kan ik er nu vanuit gaan dat het goed zit en ik niet zwanger ben of moet ik voor de zekerheid nog wel testen?
    Ik hoor het graag.

Deel Deze Pagina