Hoi hoi, Gisteravond heb ik voor het eerst een zwangersschapstest gedaan.. na 2 minuten zagen we geen streepje maar na nog eens een paar minuten wachten wel! En op de gebruiksaanwijzing staat dat je het na 2 minuten moet aflezen en dat je niet langer dan 5 min. moet wachten.. Weet iemand waarom dat is? Is de uitslag na meer dan 2 minuten niet meer betrouwbaar? Er staat nu dus duidelijk een streepje maar het verhaal op de gebruiksaanwijzing brengt me aan het twijfelen! Wat kan ik nu het best doen? Ik lees hier dat sommigen nogmaals gaan testen met een test van Clear Blue.. Is deze betrouwbaarder? Mijn test was van testjezelf.nu Alvast bedankt.
Je kan nog een keer een test doen. Uitslag binnen de tijd aflezen en daarna er niet meer naar kijken.
Ik heb vanmorgen nogmaals een test gedaan en had nu hetzelfde.. na 2 minuten zag je héééél vaag een streepje maar bijna niet te zien. En na nog eens een paar minuten zag je een duidelijk streepje. Hannelore ik kan wel een foto plaatsen maar ik denk dat dat weinig zin heeft.. Want je ziet nu gewoon heel duidelijk een streepje. Maar het gaat er mij dus om dat ik na de voorgeschreven 2 minuten zo goed als niets zag en een paar minuten daarna wel. En ik vraag me af waarom het in de gebruiksaanwijzing staat dat je niet langer dan 5 minuten moet wachten om de uitslag af te lezen..
Uhm.. beide eigenlijk. Ik vraag me af waarom in de gebruiksaanwijzing staat dat je 2 min. moet wachten met aflezen en niet langer dan 5 min. Kan de uitslag na 5 min dan anders zijn dan na 2 min en belangrijker: is de uitslag dan onbetrouwbaar? Maar ik vraag me ook af of het kan dat je bijv. niet zwanger bent en na 2 min. dus ook geen streepje ziet, maar dat er dan na een tijdje (kan dus na 5 min. maar ook na een half uur zijn) toch een streepje verschijnt? Hoop dat het zo duidelijk is want ben niet zo goed in uitleggen haha.
ik heb bij mijn testen bij 5 min een duidelijk streep ...... als ik de test deed zag ik eerst een licht lijntje die steeds duidelijker word en naarmate de test opdroogt helemaal duidelijk is... plaats anders even een foto ..... edit : als ik nu test zie ik binnen 1 min een knal streep
Ze zeggen NA 2 minuten en binnen 5 minuten Dus als er tussen de 2 en 5 minuten een streep komt, ben je zwanger Voor die 2 minuten kan er bijv nog geen 2e streep staan en denk je dat hij negatief is ipv positief, vandaar dat je pas NA 2 minuten mag aflezen. En binnen 5 minuten en niet erna omdat bij bijv predictor test na de verstreken tijd vaak een 2e streep komt, ook al ben je niet zwanger
Volgens mij kan er een soort uitdrogingsstreep ontstaan al je langer wacht, Is dus niet een streep dat je zwanger bent wat wat automatich verschijnt omdat hij voor die tijd is gebruikt..
Het is ook nog eens zo dat iedereen wel een minimale hoeveelheid HCG in het bloed heeft. Mocht je dus na de aangegeven tijd aflezen is het niet betrouwbaar aan gezien de test dan de tijd krijgt om op dat minimale beetje HCG te reageren. Snap je? Wil niet automatisch zeggen dat de test ook inderdaad negatief is, maar de kans is er wel. Vandaar dat ze een tijd erbij zetten. En bij twijfel zou ik zeggen, eventjes over twee dagen nog een keertje proberen. Als je inderdaad zwanger bent zal de test dan duidelijker zijn. En 1 minuutje later aflezen zal echt geen verschil maken, maar bijv een half uur dus wel......klokje er maar bij pakken. Ik hoop van harte dat het raak is meid. Succes!!!!!
meid de enige tip die ik je kan geven test met de kruidvat 2 voor 5 euro zijn makkelijk in gebruik en zelden vals liefs
Toen ik de test deed kwam er meteen een duidelijke + te staan. Test anders nog een keer en laat een foto hier zien. Ik zal voor je duimen dat het raak is.
Thx voor de reacties! Ik heb net een digitale test gehaald van clearblue, ga morgenochtend weer testen!
Ik denk dat je zwanger bent. Een heel licht streepje is ook zwanger en die had je toch binnen de 5min? Ben je al wel overtijd? Clearblue is niet heel erg gevoelig. Ik zweer bij de kruidvat 2 voor 5 euro.
Bij testen van testjezelf.nu krijg je wel vaker na de 5 minuten een licht lijntje, ook als je niet zwanger bent helaas. Dus is gewoon een soort voorgedrukt lijntje dan... Ik heb ze ook een tijdje gehad en om die reden gebruik ik ze niet meer. Ik hoop uiteraard dat je gewoon zwanger bent.
Nou heb vanmorgen de Clearblue test gedaan en er stond Zwanger 2-3 weken!! Dus nu geloof ik het wel haha.. Pfff ben er nog helemaal ondersteboven van, had het nooit zo snel verwacht (ben half januari met de pil gestopt). Nu even een smoes verzinnen voor vanavond, waarom ik niet drink op de verjaardag haha
Uhm.. Je mot autorijden? Je slikt medicijnen voor je.. Uhm.. Je mag van de AA niet meet drinken? Anyway.. Gefeliciteerd!