hallo ik had eigenlijk 2 vraagjes 1 ik ben met de bevalling een stukje ingescheurd en een knip gezet, de 1e 6 wkn mochten wij echt geen sex van de vk, omdat het vrij diep was ingescheurd??!! hierdoor ben ik vrij onzeker geworden bij mij van onder ( vond het in het begin ook eng om te voelen hoe het nu aanvoelde) maar kan het zijn dat ik ook te strak ben gehecht? het is namelijk allemaal erg gevoelig bij een poging om te vrijen, wat lijkt alsof de huid vanbuiten strak staat. Of komt dit omdat ik toch te gespannen ben ( het lijkt opnieuw wel de 1e keer) 2. ik ben tot op heden nog niet ongesteld geworden ( kan ook niet opnieuw zwanger zijn) maar ik gebruik de syntocinon (oxytocine) spray voor de bv, heeft dit ook invloed op de cyclus, of staat dit hier los van alsvast bedankt
Hoi, van binnen te strak gehecht komt eigenlijk nooit voor. Alleen bij de ingang. Wat wel vaak is, is dat je minder vochtig bent in de periode na de bevalling. Ik adviseer je om glijmiddel te gebruiken. Daarnaast speelt spanning ook mee inderdaad. De spray heeft geen invloed op je menstruatie. BV wel, je menstruatie kan wel maanden uitblijven! Toch ben je niet onvruchtbaar, dus houdt hier goed rekening mee! Groet Evelien