9 maanden en niet meer eten (wel drinken)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Gem, Dec 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gem

Gem Actief lid

Dec 14, 2009
    230
    0
    0
    NULL
    hoi,

erg frusterend... wel melk, wel fruit, wel liga, kwark.

oftewel alles wat lekker is eet ze nog wel, maar brood of warm eten.. niets.. alles geprobeerd..

is dit een fase? iemand meegemaakt?

groeten Gem.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    En ze heeft wel goed gegeten??
    Misschien heeft ze last van een tandje? Dan is eten ook niet zo prettig?
    Misschien een sprongetje??
    Misschien eet ze het brood wel weer als je het doopt in de melk? En warm eten weer door de blender? Smeuiig maken met melk??

3. Gem

Gem Actief lid

Dec 14, 2009
    230
    0
    0
    NULL
    ja altijd goed gegeten. Makkelijk meisje.

maar ze ziet het gewoon. ze wil niet eens de eerste hap proeven. ze ziet het verschil tussen gewoon warm eten en de bekende lekkere "snacks". Het lijkt wel of ze me gewoon uitprobeert. Misschien toch dat sprongetje..

4. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Zou wel slim zijn van dr! Mijn zoontje eet alles, "snack" of "gezond" dus daar heb ik geen ervaring mee. Ik zou iig niet toegeven dan en pas iets lekkers geven als ze brood of warm eten op heeft, als een soort van "beloning". Weet alleen niet of ze hier niet te jong voor is om te snappen?

5. Gem

Gem Actief lid

Dec 14, 2009
    230
    0
    0
    NULL
    ik onderschat haar maar niet.. :)

geef inderdaad geen lekker toetje als ze geen warm eten op heeft. Geef dan ook pas een uur later de laatste fles dat ze in iedergeval niet met een lege maag naar bed gaat. Ze slaapt nog wel goed en dat wil ik ook niet verpesten, want ga niet snachts met een hapje aan haar bed staan:)

lastig... bedankt voor je reactie

6. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid heeft ook altijd goed gegeten. Ze is geen grote eter, maar ze at wel alles op.
    Sinds een paar weken eet ze alleen geen brood of melk meer tussen de middag. En dan houdt ze het gerust vol tot het avondeten zonder honger te hebben. Gewoon op haar pap van 's ochtends. Ze krijgt ook nooit iets tussendoor, alleen wat water. Dit leek mij ook niet de bedoeling (ze is namelijk ook veel te licht voor haar lengte). Dus sinds een paar dagen geven we tussen de middag granenpap. En dat eet ze wel. Over een maandje ofzo gaan we weer brood proberen. We blijven haar trouwens wel regelmatig een broodkorst geven.
    We vinden het nu even belangrijk dat ze gewoon 3x per dag een volwaardige maaltijd eet. Groente eet ze trouwens erg goed 's avonds, dus dat scheelt natuurlijk.. Ik zou wel gewoon door blijven gaan met het aanbieden van het eten (op vaste tijden ongeveer). En dan eventueel als alternatief een flesje melk geven.
    Hier snapte ze het trouwens ook. Als ik met de boterham aan kwam lopen, zei ze al 'bah!', en dan draaide ze haar hoofd weg..

Oh, enne.. wil ze het misschien 'zelluf doen..'??

7. Gem

Gem Actief lid

Dec 14, 2009
    230
    0
    0
    NULL
    bedankt voor je reactie..

vanmiddag dronk ze ook ineens haar melk niet meer. zat er echt mee, maar vanavond heeft ze voor het eerst sinds tijden de helft van de helft van een potje gegeten!!

We bieden namelijk elke dag aan, maar steeds een potje of zelf gemaakt weggooien vind ik zo zonde!

Zelf doen is vooral er flink in knijpen en dan mee gooien. Echt alles doet ze in haar mond, maar dan blijft haar mond angstvallig schoon. ;)

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Lijkt alsof ze alleen de koude dingen wil. Heeft ze geen keelpijn ofzo?
    Mijn dochter had dit ook en nu ook weer trouwens.
    Bij mijn dochter kwam het waarschijnlijk door reflux, maar het kan ook door tandjes komen.
    Op deze leeftijd zou ik ze nog geven wat ze willen eten.
    Als ze geen warm eten wil, dan zou ik blij zijn dat ze wel yoghurt wil maar dat ben ik.

Share This Page