Help, weigert fles

Discussion in 'Voeding' started by sweetamber, Dec 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Hallo,
    mijn zoontje weigert sinds gistermiddag de fles. Hij drinkt het eerste kwart/helft van de fles rustig op en dan is het keten geblazen. Lachen, kletsen en lucht in de fles blazen:D (als ik dan de speen uit zijn mond haal komt er een hele straal melk uit). Met veel geduld krijg ik er nog wel wat in, maar hij laat iedere keer wel wat staan. Gistermiddag en avond ongeveer 1 kwart van de fles (210/7), vanochtend en vanmiddag een bodempje en nu staat er nog een halve fles (probeer het nog iedere keer een beetje).

Fruithapje gaat er wel gewoon in. Wat kan dat nou zijn??? Hij lijkt niet ziekig te zijn ofzo (net zo vrolijk en geen koorts). Hij is 5,5 maand.

2. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Net heeft 'ie wel heerlijk een half potje fruit weg zitten smikkelen:(
    Snap het niet, kijken wat morgen ons zal brengen....

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Hier hebben we dat ook wel eens en dan blijkt het met 1 tot 3 dagen weer over te zijn, denk dus een fase

4. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hoevel flessen krijgt hij nog? Misschien toe aan en fles minder?

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon even wat vaker op de dag wat kleinere flessen aanbieden. En het fruit achterwege laten.

6. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Hoi Sweetamber,

Hoe gaat het vandaag met de flessen?? Bij mij is het vandaag waardeloos. Ik heb alles op geteld en hij heet totaal maar 400 cc melk op!! Dit kan vannacht niet goedkomen.
    Hij doet precies hetzelfde als jou kindje. En als ik friut of groente geeft, dan gaat dat er wel in.
    Toen hij vanmiddag tussendoor honger had, geprobeerd weer een flesje te geven, maar nog dronk hij niet goed. Liet weer meer dan de helft staan!

7. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Hoi allemaal,

bedankt voor de reacties. Gisteren was het ook waardeloos met zijn fles. En groente had 'ie een heel potje op (hij was bij mijn moeder).

Ach hij had gisteren meer op dan mij, ik heb niets gegeten, wat was ik ziek zeg:D Maar dat terzijde.

Vanochtend heeft mijn man hem 5 schepjes nr 1 en 2 schepjes nr 2 voeding gegeven. Dat heeft hij helemaal op. Dus of het een fase was of dat het daar aan lag. En of het nu voorbij is....

Hij zit op 4 flesjes per dag van 210/7. Nu al 1 minder lijkt mij niet goed. Misschien als hij straks volledig op nr. 2 voeding zit. Eerst maar eens kijken hoe het nu gaat.

Jann, hoe gaat het met jou kleintje??? Nog steeds aan het weigeren??? Is niet leuk hè??? Ik was zo gefrustreerd...

8. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Heej sweetamber,

Nou mijn zoontje heeft zich vannacht over gegeven geloof ik. Toen heeft hij 2x een fles van 150 op en vanmorgen weer 180! Hij heeft de schade ingehaald. Maar wij waren ook overgestapt van 1 naar 2. Misschien dat dat het was, maar hij is ook niet lekker. Hij is heel erg verkouden en steeds maar hoesten.

Hij heeft net maar een half uurtje gslapen. Echt jammer hoor. Nu leg hij steeds te huilen.

Hoe oud is jou kindje? En zit jij nog op 5 flessen dan?? Ik zit al op 3!

Liefs Jannn

9. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Mijn zoontje is 5,5 maand en zit op 4 flessen per dag.
    Hij is nu weer aan het klieren met zijn fles, hij krijgt nu 180/6 en dan 3 schepjes nr. 1 en 3 schepjes nr.2.
    Ach zolang hij nog vrolijk is.... en hij eet zijn fruithapjes met alle smaak, dus hij krijgt wel genoeg binnen.
    Zielig dat je zoontje niet lekker is, dat lijkt me zo naar.
    Hopelijk knapt 'ie snel weer op.

Wij gaan nu de nr. 2 opbouwen en de nr. 1 afbouwen en dan wat minder per fles (behalve de laatste). Kijken hoe hij het daar op doet. En dan wat meer fruit en groente per dag. Het blijft toch proberen:D

10. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

Oct 1, 2008
    7,728
    0
    0
    Ik ben net uit die fase. Mijn dochter heeft 2,5 week zo'n 400 cc per dag gedronken. Toen kwamen er 2 tandjes door ..
    Misschien bij jullie kids ook de tandjes?

11. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    @Rianne1984, leuk je hier weer tegen te komen :D Volgens mij schreven wij veel in het zelfde topic rond onze bevallings datum..
    Onze kindjes schelen niet veel! Bij mijn zoontje zijn er net 2 tandje door, dus dat kan het inet meer zijn. Hij is nu ook een beetje ziek.

@ Sweetamber: ik voel me soms net zo'n vreselijk moeder. Ik hou zijn handje vast & prop het drinken erin, niet dat dat wel gaat hoor, maar ik voel me ook zo vreselijk gefrusteerd. Net al jankend bij mn man aan de telefoon gezeten dat ik het gewoon even niet meer wist. Toen ben ik maar ff met mn zoontje naar bed gegaan en hebben we allebei 2 half uur geslapen. Nu is hij weer vrolijk en heeft hij de rest van zijn fles wel op.

Ik blijf ook alles steeds maar weer proberen.

Liefs

12. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    @jann: ja, dat gevoel ken ik, dat je een vreselijke moeder bent. ik had afgelopen maandag op een gegeven moment zoiets van, nu is het genoeg, je krijgt gewoon niet meer. en de laatste fles heeft mijn man gegeven. toen werd ik gisteren ziek en heb ik net voor het eerst weer een flesje gegeven, die ging wel goed (dat geeft de burger weer moed;)). hij had 'm weer niet leeg, maar nu een klein bodempje en hij viel in slaap tijdens de fles. dat is wat anders dan lucht in de fles blazen;).

13. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    mijn zoontje heeft de tandjes er net een week of 2 door, denk het eigenlijk niet, of er moet meer onderweg zijn:(

14. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Heej,

Ja, ik ga net ook weer de fles en toen zat er ook nog een bodempje in. Dus dat gaf mij ook weer moed.
    Mijn zoontje is verder heel lief, leg dan naar mij te lachen. Maar dan heb ik zo'n rot gevoel dan kan ik gewoon niet echt lief doen tegen m. De net wel weer heerlijk gekroeld samen hoor :D

O doe jou zoontje dat ook, lucht in de fles blazen ha ha.. hier nog 1 dat doet hij sinds een paar weken.
    En mijn zoontje heeft ook sinds 2 weken tandjes..

15. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

Oct 1, 2008
    7,728
    0
    0
    @ Jann: Wat leuk :D Okee, dus die tandjes kunnen het niet zijn! Lenthe drinkt nog steeds maar zo'n 600 cc per dag. Bijvoeding wilt ze nog niet veel.
    Ik modder elke dag maar wat aan :D
    @ sweetamber: Hmm.. geen idee wanneer de volgende tandjes komen eigenlijk...

16. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    @ Rianne, Ja leuk he, gaat alles goed met jullie?? Alweer een half jaar geleden he! De tijd vliegt...
    Bij ging bij voeding ook eerst totaal niet!! Nu geef ik het vers en dat gaat super.. Vind ik ook fijner om te geven. Die potjes stinken zo vreselijk.

17. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

Oct 1, 2008
    7,728
    0
    0
    Ja alles gaat goed! Met jouw ventje? Eten en drinken altijd wel een drama hier, vanaf de geboorte al erg weinig.
    Hier ging de bijvoeding goed, tot een week of 4 terug. Ik maak alles ook vers, maar ze wil niet meer!
    Jaaa de tijd gaat zo snel! Volgende week al weer 7 mnd joh!

18. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Ja met mijn zoontje ook alles super!! Hij groeit hard en is een super makkelijk ventje. O ja als jij het ook al vers geeft kan je verder niet echt wat veranderen meer idd.
    is niet leuk om dan te geven he.. Je geniet juist zo erg als ze het lekker vinden.

19. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

Oct 1, 2008
    7,728
    0
    0
    Ja inderdaad! Vond het echt leuk! Maar nu niet :(
    Hoop dat het snel beter wordt :D
    Super dat je ventje het zo goed doet!

20. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Vanochtend heeft ons mannetje een flesje met alleen nr.2 voeding gehad (180/6) en volgens mijn man is dat precies genoeg. Het was bijna op toen hij begon te keten.

@Rianne: we zien wel wanneer die andere tandjes komen (trouwens, leuke naam heb je, ik heet ook zo:D). hopelijk wil jou meissie snel de bijvoeding weer eten, want dat lijkt me ook niet fijn

@jann: gelukkig dat je mannetje de fles goed heeft leeggedronken, dat geeft de burger moed... hopelijk was dit een fase:D

Share This Page