onregelmatige/lange cycli, is er iets "aan te doen"?

Discussion in 'Zwanger worden' started by laravelk, Mar 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Over een aantal maanden hopen we voor een tweede te gaan en sinds mijn koperspiraal omwille van verzakking verwijderd is, wil ik mijn cycli gaan bijhouden. Deze maand had ik een positieve ovulatietest op cd 24/25, vrij laat dus en zit nu op 10/11dpo. Mijn vorige cyclus was 42 dagen. Ik vraag me af of er "middeltjes" zijn om de cyclus te ondersteunen of de regelmaat te beinvloeden? (Cycli van 60+ dagen zijn mij ook niet vreemd). De onregelmatigheid hoort bij mij, eierstokken etc. zien er prima uit.

2. Annemiek89

Annemiek89 Actief lid

Sep 27, 2013
    169
    0
    0
    ik werk bij een callcenter, nu al weer bijna 3 jaa
    Groningen
    hee meid, irritant he? hier hetzelfde probleem (al is het na mijn miskraam in oktober wel beter geworden.. maar dat raad ik niemand aan natuurlijk) zit zelf nu op een cyclus van 37-40 dagen maar het lijkt er nu sterk op dat deze NU korter gaat zijn.

Heb me er een beetje in verdiept, veel gezocht op internet, gebeld met verloskundige, dieetiste, homeopaat en gyn (die laatste wil me aan de clomid, maar -koppig misschien- ik wil liever niet aan medicatie als het misschien nog anders kan) en ik probeer nu het volgende: ik slik tót mijn ovulatie 2x per dag 2 teunisbloemolie capsules (maakt proglandines aan, die je hormonen beeinvloedden, kan cyclus verkorten en meer regelmaat brengen, zorgt voor meer cervixslijm) na ovulatie tarwekiemolie (voor opbouw van baarmoederslijmvlies, mocht teunisbloem niks voor me doen dan ga ik continue tarwekiemolie slikken) daarnaast kun je op het gebied van voeding het e.e.a. doen: 2x per dag een volvet melk product (grieks yoghurt, melk, kaas) nemen, en géén magere/halfvolle melkproducten nemen (in volvette melkproducten zitten vrouwelijke hormonen, die zich hechten aan het vet.. haal je het vet eruit, dan dus ook de goeie hormonen die voor ons zo belangrijk zijn, schijnt ovulatieproblematiek met 80% te verminderen als ik google mag geloven? let op suiker en slechte kh, die zorgen voor veel insuline in je bloed en bad hormones all over.. maar zoek anders eens op fertility diet, dan kom je een hoop tegen!
    ik ben deze cyclus ook begonnen met temperaturen en élke dag ovulatietesten doen.. heb mijn eisprong gister gehad of vandaag, dag 13 dus! dat is wel even beter dan wat ik gewend was, zo rond dag 25-30!

3. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Welke teunisbloemolie capsules en tarwekiemolie neem je? En neem je die allang?

4. Annemiek89

Annemiek89 Actief lid

Sep 27, 2013
    169
    0
    0
    ik werk bij een callcenter, nu al weer bijna 3 jaa
    Groningen
    huismerk van de kruidvat! waren beide zo rond de 4,00 a 5,00 per potje! ik ben deze cyclus pas begonnen, dus ik kan er nog niet heel veel over zeggen. maar ik doe het op aanraden van een vriendin die er met PCOS (en verschillende rondes clomid en meer voor ze hiermee begon) wel 3x zwanger mee is geworden.

Maar geloof niet direct dat het een wondermiddel is, het blijft homeopathisch en voor de een werkt het wel en de ander niet.. maar ik denk dan ach, baad het niet dan schaad het niet! et is ook goed voor o.a. haar en huid en daar merk ik absoluut veranderingen in!
    (na mijn 1e kindje zwangerschapspukkels blijven houden en die zijn nú eindelijk weg!)

5. liniej

liniej Actief lid

Dec 12, 2012
    396
    0
    0
    voor mijn zwangerschap had ik (toen in mijn ogen) een onregelmatige cyclus van 26-30 dagen. ben Hormeel H gaan gebruiken. homeopatisch en word gebruik om menstruatie klachten te verminderen. maar het schijnt ook een positieve invloed hebben op je cyclus, ik kreeg toen ook een cyclus van 27-28 dagen.
    nu na mijn zwangerschap heb ik een cyclus van 20-42 dagen. afgelopen vrijdag op dag 36 heb ik mijn eisprong gehad, dus denk dat deze helemaal lang word...
    dus ik ga denk ik maar weer aan de Hormeel H, wat de vorige keer werkte bij mij.
    hoop dat jij ook iets vind dat werkt want dat onregelmatige is heel lastig.

6. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

Sep 30, 2012
    559
    101
    43
    Ik was ook erg onregelmatig, wisselde tussen de 28 en 40 dagen.
    Ik heb toen 1x daags Shatavari capsules geslikt.
    Eerste maand voelde ik voor het eerst mijn eisprong en de 2de maand was ik zwanger :)

7. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

Jan 16, 2014
    4,685
    0
    36
    Volgens mij heb je bij de etos enzo van die pillen die je normale cyclus ondersteunen..

8. Miss Saxobeat

Miss Saxobeat Niet meer actief

Hoelang zijn jullie al aan het klussen? Manlief en ik zijn nu bijna een jaar bezig en omdat ik ook zo'n onregelmatige cyclus heb ben ik vorige week naar de huisarts geweest. Zij heeft gebeld met de gynaecoloog om te bespreken of ze mij al mocht doorverwijzen. De gynaecoloog gaf aan dat we zeker mogen langskomen en dat er wordt gekeken naar een manier om mijn cyclus te gaan reguleren dmv hormonen. Volgende week hebben we een afspraak in het ziekenhuis. Misschien zou jij dit ook eens met je huisarts kunnen bespreken.

Edit: sorry, niet goed gelezen.... ik dacht dat jullie al een poosje bezig waren. Excuus!

Share This Page