Help! Wel of niet verhuizen...

Discussion in 'De lounge' started by aukje86, Feb 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Verhuizen ja of nee (zo heb ik een duidelijk overzichtje van de reacties :)

1. Ja, verhuizen

2. Nee, blijven

3. Geen idee...

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    iets huren? kan dat bij jullie in het dorp.

2. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,728
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik zou ook verhuizen en je rijbewijs gaan halen.En je kind is 5,nou dan wennen ze zo makkelijk.Toen mijn dochter 5 was zijn we ook tig x verhuisd(crisisopvang ed),ging allemaal goed.

3. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Wachttijd +- 10 jaar....

4. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Ik zie dat je in ZH woont.....ken het probleem, belachelijk he die wachttijden....Heb je er inmiddels al een beetje een beter gevoel over????
    Ik weet zeker dat als je dalijk je rijbewijs hebt, je een veel vrijer gevoel krijgt.
    Ik woonde ook ooit 'maar' 15km bij mijn ouders vandaan, maar met het openbaar vervoer deed ik er bijna 2 uur over!!! Gelukkig hard gespaard voor een auto-tje en dat gaf me zo'n goed gevoel. Het idee dat ik weg kon en gaan en staan waar en wanneer ik wilde deed me echt goed. Voelde me gelijk niet meer zo 'opgesloten'.

5. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Die wachttijden zijn echt belachelijk! Via de woningbouw duurt jaren, iedereen heeft meer punten.... van de 300 mensen die bv reageren op een huis staan wij op nr 260! En particulier is nog erger... de afgelopen 2 jaar is er geen eens een opzegging geweest en dan is er nog de wachtlijst... dus dat kan wel 20 jaar duren :$

Pff... ik denk wel dat ik ga tekenen. Maar blijf het erg moeilijk vinden. Het is natuurlijk ook het onbekende wat zo lastig is. Ik heb nogal graag de controle over dingen, en dat kan nu niet. Maar ik hoorde vandaag ook dat verhuizen nummer 1 stress oorzaak is! Haha...8) Denk inderdaad dat een rijbewijs met auto wel verschil maakt... Dan ben je inderdaad wat vrijer. Toch blijf ik echt zo'n knoop in mijn maag houden.....

6. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Bij twijfel niet doen zeg ik altijd, maar ja... het gaat wel om de toekomst, en huizen kopen is sowieso spannend.

7. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Als ik twijfel doe ik het normaal ook nooit... Maar ja, wat moeten we dan? Eigenlijk heb ik ook gewoon het gevoel dat ik geen keus heb.... En het kopen van een huis is inderdaad altijd spannend. En het gaat inderdaad om de toekomst en die hebben we meer als we verhuizen... Dan lijkt het zo simpel he? Kon ik mijn gevoel maar even 'uit' zetten....

Vind het trouwens echt super dat iedereen zo mee denkt! Heel fijn, dank jullie wel!!!! :)

8. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Graag gedaan hoor!
    Ik kan het me ook zooo goed voorstellen. Ik wordt altijd heel onrustig als mijn verstand en gevoel niet op een lijn zitten....En zeker als het om je toekomst gaat...Dat maakt de beslissing zo lastig!
    En niet doen en hier blijven...dat is blijkbaar ook geen oplossing.
    Zoals ik al zei; de perfecte oplossing bestaat op dit moment niet.
    Hoe laat moet je tekenen vanmiddag??

9. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    voor mijn gevoel voelt het heeelemaal niet goed. maarja ik zit zelf inmiddels in een situatie waar ik spijt van heb hoewel ik toen niet twijfelde. ik kan niet wennen. was ik maar gebleven waar ik was denk ik nu. en dan had ik ook die hypotheek schuld niet. huisje kopen is niks voor yinte. maarja daar is nu niks meer aan te veranderen. we hebben 10 punten bij de woningbouw en verkoop je huis maar eens voor hetzelfde geld of meer nu. vooral als er ineens allerlei dingen niet in orde blijken te zijn hier. ik zit hier dus vast...helaas... maar goed terug naar jou.

zoals ik al zeg ik voel uit alles wat hier staat dat je eigenlijk niet wilt maar voor je gevoel geen keuze hebt. is dat echt zo dat is wat je denk ik voor jezelf moet bepalen. zoals ik al zei een huis is een paar stenen een thuis veel meer.

10. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    @PenK, rond drie / vier uur moeten we het inleveren....

@ yinte, wat vervelend dat je daar nu vast zit... Dat is dan wel heel erg balen. Gelukkig zal ik het appartement waar ik nu in woon niet missen. Ik denk dat het voor mij ook heel erg de onzekerheid is, het onbekende, niet weten hoe het daar wordt. Vast wel gezellig met mijn vriendin.... Ik denk dat het wel goed komt

11. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Sterkte voor dalijk!
    Komt vast helemaal goed!!!

12. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    ...ik heb getekend....

13. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Dan ga ik je van harte feliciteren:
    Gefeliciteerd!!!!

Hopelijk heb je er gauw een goed en vertrouwd gevoel bij!

14. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Dank je wel! :) Het zal ook vast wel goed komen. Iets nieuws is altijd een beetje eng. Van de zomer zit ik lekker in de zon in mijn eigen tuin.... :)
    dank je wel voor al je steun!

15. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    gefeliciteerd, en hou vast juist aan die gedachten.. en dat je je kids kan zien spelen in een veilig omgeving.

16. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Precies! Dank je wel :)

17. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Het is vast een moelijke beslissing geweest zoals ik uit je verhaal op maak.. Maar meid, van harte gefeliciteerd met jullie eigen huis! Geef je zelf straks de tijd om rustig te wennen aan de nieuwe situatie. Het komt vast helemaal goed! Toi, toi, toi!!!

Share This Page