Wat heeft temp met zwangerschap te maken?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by 01Patricia, Jun 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 01Patricia

01Patricia Actief lid

Jun 16, 2012
    463
    1
    16
    Ik begrijp iets niet: wat heeft de temperatuur te maken met zwanger zijn of niet? Ik heb al ergens gelezen dat je temp zakt als je ovuleert, maar doet je temp ook iets als je zwanger bent?

Over 4 dagen is mijn NOD en ik voel me de hele dag al warm (temp vanmiddag was 37,5)..heeft dit iets te maken met een eventuele zwangerschap?

2. Fiore

Fiore Bekend lid

Jan 12, 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je temperatuur stijgt nadat je je eisprong hebt gehad. Als de temperatuur hoog blijft, ook na je NOD ben je hoogstwaarschijnlijk zwanger. Als je ongesteld wordt daalt je temperatuur weer naar het aantal graden dat je had voor je eisprong. Op die manier kun je aan temperaturen je eisprong ontdekken en eventueel je zwangerschap.

3. biancs

biancs Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    1,197
    0
    0
    Ter aanvulling op wat fiore zegt

Als je wilt tempen kun je dat het beste doen sochtends op het moment van opstaan. Daarna zegt je temp niet veel meer omdat je al actief bent geweest.. En dat kan dus de temp beinvloeden. inzicht in je temp is het beste wanneer je een paar maanden bezig bent en begint vanaf je eerste cyclus dag.

4. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    37,5 klinkt echter meer als vehoging dan als een verhoogde temp. door bevruchting. Of misschien wle beide :D

5. 01Patricia

01Patricia Actief lid

Jun 16, 2012
    463
    1
    16
    Dank jullie wel voor de reactie. Ik ga op mijn eerste cyclusdag, als ik deze maand niet zwanger ben, temperaturen. Ben benieuwd of het houvast gaat geven!

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Je basale temperatuur is op zijn laagst tijdens je menstruatie. Je kan je cyclus que temperatuur in 2 delen opdelen: voor en na de eisprong. Vanaf dat je je eisprong hebt gehad, gaat je temperatuur ongeveer 0,2 of meer graden hoger ligger dan gewoonlijk. Dit blijft zo tot aan je NOD. Als je zwanger bent, zal je temperatuur niet dalen en zo blijven. Als je niet zwanger bent, daalt ongeveer een dagje voor je NOD je temperatuur weer tot op het niveau van het eerste deel van je cyclus normaalgezien.
    Deze methode is goed om een inzicht in je cyclus te krijgen, maar je weet wel pas achteraf wanneer je eisprong geweest is.

7. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,080
    58
    48
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    Hoi meiden,

Dus als ik het goed begrijp, na je eisprong blijft gij hoog?
    Mijne is wat gedaalt en sinds afgelope maandag alleen maar hoog!
    Nod is maandag!

Groetjes angela

Share This Page