Velen van jullie zijn gestopt met roken tijdens de zwangerschap, ik ook toen ik zwanger was en nog steeds. Toch lees ik in een ander topic dat velen het missen en dat heb ik eigenlijk helemaal niet gehad. Ik vraag me dan ook af of jullie ook al besloten hebben om weer te gaan roken na de bevalling?
Hallo, ik ben op 15 januari ook gestopt met roken. Nu dus zo'n 5 maanden! Maar ik mis het zo nu en dan nog wel hoor. Ik heb zolang gerookt, het is gewoon een gewoonte. Het is vooral op momenten dat ik heel druk ben, dat ik denk: straks eerst even een sigaretje. En dan gelijk erachter aan: onee ik rook niet meer. Ik ben echt ontzettend blij dat ik gestopt ben, en ik ben ook zeker niet van plan om weer te beginnen. Maar het zit gewoon zo in m'n systeem dat ik het zo nu en dan nog wel mis. Groetjes Minke
Ben gestopt net nadat ik wist dat ik zwanger was. Met veel moeite! en ik merk dat ik onbewust me zelf op de been hield met te denken dat ik na de bevalling weer ga roken. nou ja, als ik geen borstvoeding meer geef. Maar eigenlijk wil ik het niet, het is de verslaving die spreekt denk ik. Heb het nu vooral zwaar met feestjes en etentjes enzo! Maar doe m'n best! groetjes
Ik rookte af en toe voor mijn zwangerschap en soms ook dagen niet. Ik merk dat ik het dus nu met etenetjes enzo wel mis, maar het kost me op dit moment geen moeite om het te laten, omdat ik weet waar ik het voor doe. Maar ik kan me er wel op 'verheugen' omstraks bij een wijntje ook weer een keertje een lekker sigaretje te roken, dus ik denk dat het er wel van gaat komen weer....Maar gelukkig rookte ik niet veel (als er al een pakje sigaretten in huis lag deed ik er wel een week of 6 mee) en dat was ik ook zeker niet van plan om te gaan doen!!
Ik ben op de dag dat mijn spiraaltje werd verwijderd gelijk gestopt, nu ongeveer 3 weken geleden. Mijn kinderwens heeft mijn ogen als het ware geopend Ik houd het nog goed vol ondanks dat ik (nog) niet zwanger ben. Ik vind gewoon dat je het niet kunt maken........dat je jezelf aan de risico's bloot stelt ala, maar een kindje dat geen beslissingen kan maken.... Hoewel ik er af en toe best naar verlang wordt het wel steeds minder en als ik denk aan een mogelijke zwangerschap dan is de trek ook zo weer weg. Ik vind het echt grote onzin om nadat je 9 maanden of langer gestopt bent weer te beginnen. Ik heb 15 jaar gerookt, in die tijd ben ik wel van een pakje per dag naar gelegenheidsroker gegaan met periodes dat ik weer een pakje op een dag wegpafte (stress, drukte, etc, er was altijd wel smoesje waarom het 'mocht'.) Maar kom op we weten toch allemaal dat het ongezond is? En ja er zijn mensen die een pakje per dag roken en 100 worden maar er zijn óók heel veel mensen die er doodziek van worden. Mijn vader heeft longemfyseem, moet dagelijks sprayen en rijd rond in een invalidewagentje met zuurstof. Als hij straks een kleinkind krijgt kan hij er niet mee spelen, rennen, ravotten.............daarvoor heeft hij het te benauwd. Als zijn dochter wind ik het ontzettend moeilijk om te zien dat hij al zo jong aftakelt, en dan te bedenken dat het misschien niet had gehoeven, had hij niet gerookt. Ik ga mij toekomstige kind het goede voorbeeld geven, en ervoor zorgen dat voor zover het in mijn macht ligt hij of zij een gezonde moeder zal hebben. Ik vind dat je niet alleen tijdens je zwangerschap maar ook daarna de verantwoordelijkheid hebt naar je kind om goed voor jezelf te zorgen. Je kind heeft jou nodig. Dit is niet bedoeld als een aanval, al komt het misschien zo over. Ik bedoel, ik weet hoe het is, heb ook jaren gerookt!!!! Maar nu ik van plan de verantwoordelijkheid voor een kind op me te nemen vind ik gewoon dat ik sterk moet zijn en op moet houden toe te geven aan een verslaving en smoesjes te bedenken waarom die ene sigaret wel mag (en de volgende, en de volgende.....)
ik ben 7 weken geleden gestopt met roken. valt mij reuze mee moet ik zeggen! ik vind, als ik het nu kan moet het straks ook zeker vol te houden zijn. komt ook nog bij dat ik een weddenschap heb staan, die ik zeker wil winnen!!! hahaha!
nadat ik ontdekte dat ik zwanger was, ben ik direct drastisch gaan minderen met roken (van een pakje naar 2 sigaretten per dag). Toen ik 9 weken zwanger was ben ik helemaal gestopt. Ik wil straks niet meer beginnen. Maar ik denk wel aan "ach voor de gezelligheid kan eentje geen kwaad". (de gezelligheidsroker, maar ik ben dan bang dat ik het altijd gezellig ga vinden). Er wordt in ieder geval niet meer in huis gerookt, ook straks niet als de baby er is. Dat scheelt natuurlijk al een heleboel
Hoi Meiden, Ik rook al een jaar of 10, en dit was tot 4 weken geleden een pakje per dag. Inmiddels rook ik nog 3 sigaretten per dag, en probeer dit helemaal terug te brengen tot 0. We gaan maandag beginnen met de eerste ivf behandeling en roken wordt dan ook sterk afgeraden. Het is voor het goede doel, toch! Ik vind een sigaret vooral lekker na het de lunch en het avond eten. Voor de rest is het eigenlijk gewoonte geweest. Ben blij als ik er vanaf ben. Groetjes, Elvira
Ik ben nu sinds begin februari gestopt, ik ben er echt nog steeds zo blij mee dat ik gestopt ben, ik ben toen samen met een vriendin gestopt maar helaas rookt zij sinds kort weer.. Ik ben blij dat ik het nog steeds vol hou en dat natuurlijk ook doordat ik zwanger ben maar ik ben echt niet van plan om na mijn zwangerschap weer te gaan roken..
Ik heb altijd gezegd "zodra ik zwanger ben smijt ik meteen de sigaretten aan de kant". Nu is t zover en ik heb het ook gedaan maar nooit geweten dat ik er zo'n moeite mee zou hebben. Ik weet nu sinds 17 mei dat ik zwanger ben en om heel eerlijk te zeggen heb ik 3x een sigaretje gerookt. Ik had het er zo moeilijk mee, had 2 slapeloze nachten en zweette me helemaal gek. De laatste sigaret die ik gerookt heb was 28 mei en nu ben ik echt helemaal gestopt, moeilijk is t nog wel maar heb t helemaal onder controle. Na bijna 20 jaar gerookt te hebben is t geen makkie om van de een op de andere dag je peukies aan de kant te gooien
Ik ben ook meteen gestopt nadat we hoorden dat ik zwanger was maar moet eerlijk zeggen dat ik het niet mis.... Mijn mannetje heeft het volgens mij wel moeilijker ermee maar denk dat de kleine bij mij het knopje heeft omgezet...moet er ook niet aan denken om strax weer te beginnen!
Ik ben uit mezelf gestopt toen ik zwanger was en het nog niet eens wist. Ik was toen een week of 6-7 ver en vond het zo vies worde, dat gerook... Vannacht heb ik wel gedroomd dat ik 2 sigaretjes per dag rookte dus ik denk dat ik er onbewust nog steeds mee bezig ben.
Ik rookte dus ook als een schoorsteen hoor. 1 pakje sigaretten per dag is niks en dan ook nog wat sjekkies tussendoor. Ik heb dus altijd geroepen dat ik zou stoppen zodra ik zwanger was. Alle eerdere pogingen waren dan ook gedoemd te mislukken, want ik nou eenmaal al een afspraak met mezelf en eerder stoppen voelde als "vreemdgaan" haha, tsja ik moest toch een smoes verzinnen hè. Ik ben nu gestopt sinds aug 2004, ik heb mezelf ook altijd voorgenomen niet te pronken met het stoppe met roken. Dus niet roepen "Ik ben gestopt, goed hè" En zo gezegd zo gedaan. Na al een paar weken was het voor mij al heel normaal om te zeggen "Nee ik rook niet". Nu moet ik zeggen dat ik het zelfs ordinair en goedkoop vind staan (altijd gevonden ,maar nooit uitgesproken). Zeker op straat.. jak, wat ziet dat er armoedig uit. Ik merk dat ik echt een aversie krijg tegen roken. NIet tegen ROKERS overigens.
Ik was in januari al aan het minderen, rookte op werk niet meer. Toen ik 19 maart positief teste ben ik meteen gestopt! Mijn vriend heeft wel erg moeite en rookt denk ik nog stiekum Ik hoop na de bevalling ook zo sterk te zijn om dit door te zetten!!!