Wanneer de eerste woordjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gummiebeertje, 26 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Hai hai,

ik ben eigenlijk nieuwsgierig wanneer kindjes met de eerste woordjes beginnen?
    Mijn dochtertje in nu 7,5 maanden, dus ik heb nog geduld hoor :D maar ik ben gewoon eens nieuwsgierig.
    Ik merk dat ze wel al steeds nieuwe geluidjes aan het maken is, en soms lijken het ook wel klinkers, maar dat is toeval.
    Ze probeert soms ook dezelfde geluidjes te maken, en dat is heel grappig.
    Gillen kan ze ook al als de beste :D zit ze je raar aan te kijken als je haar na doet :p

Maar goed, zoals de topic al aangaf, vanaf hoeveel maanden ongeveer?
    Is mijn eerste kindje, dus ben best benieuwd ;)

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia kan nu papa (maar niet echt bewust dat ze hem roept ofzo) en boem. Volgens mij is zo rond 1 jaar heel normaal!

3. Leliana

Leliana Niet meer actief

Gillen is hier ook helemaal hot ... :D
    En inderdaad raar kijken als mama ook even meedoet! haha .. :p

Een van mijn zoontjes zegt echt al papa ... maar wel alleen als mijn vriend het voordoet/zegt !! Klinkt zo lief!!! :)

Voor de rest alleen nog maar gebrabbel! Ben ook wel benieuwd wanneer ze zich bewust gaan worden van wat ze zeggen en wanneer de echte woordjes gaan komen!!!

4. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Mijn zoontje is pas 1 geworden en spreekt nog geen woord, alleen gebrabbel.
    Maar volgens mij is het met dit net als met alles, de een is sneller dan de ander.
    Ik maak me iig nog geen zorgen (al vind ik het wel jammer dat hij nog geen woordjes zegt)...

5. miffy11

miffy11 Niet meer actief

Mila's eerste woordje (mama) kwam met 13 maanden.
    fenne brabbelt flink, gilt en kraait de hele boel bij elkaar.
    vrij veel verschillende klanken, vd week klonk het zelfs als 'koekje eten' maar dat zal ongetwijfeld niet bewust zijn gedaan.
    wel typisch dat dat de 2 woorden zijn die ze het meest van mila hoort :D

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Mijn dochter zegt bewust papa, mama en bah. Dat doet ze sinds ongeveer een maand. Daarvoor kwam er wel eens 'mama' en 'papa' uit, maar niet echt bewust. Ik vind het bewust sinds ze naar mij toe kruipt, haar armpjes naar me uitstrekt en Mama zegt. Als papa thuiskomt, wijs ik naar de auto en zeg ik: wie is daar? Zegt ze: pa-pa.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Rond 1 jaar begon het inderdaad een beetje te komen (papa/mama niet meegenomen)... En nu gaat het echt heel hard opeens.

8. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron zegt nu 3 woordjes bewust en gericht. En die 3 heeft hij afgelopen 2 weken geleerd. De rest is alleen maar nabootsen en zijn eigen gebrabbel.
    Het gemiddelde is geloof ik een jaar.

9. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Dane brabbelt hele verhalen maar ik kan er iets van maken haha.

Hij zegt nu wel 2 dingen na..."koekkoek" en "uh ooh" van de teletubbies. Hij moet er zelf dan nog het meest om lachen hihi.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie was laat, denk rond de 15 maand dat hij met papa, mama en die begon. Hij heeft ook wat achter gelopen tot na zijn 2e verjaardag. Maar bij zijn 3e verjaardag gaat dat wel gemiddeld..

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.101
    3.879
    113
    Mama met een maand of 8 en papa kwam met een maand of 9. Verder zegt hij nu 'da' en wijst met zijn handje en als je vraagt of hij het eten lekker vindt zegt hij mmmmmmm en zwaait dan met zijn handje. Mijn dochtertje zei op deze leeftijd ook 'hai' en 'aai' en die begon met 13 maanden opeens de naam van onze hond te zeggen en daarna ging het in sneltreinvaart, elke week kwamen er nieuwe woordjes bij.

12. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Officieel is onze dochter 15,5 maand maar woordjes die ze echt zegt, nog helemaal niks! Af en toe wel papa, maar dat zegt ze niet gericht. Eten zegt ze alleen als ik zeg dat we gaan eten, en dan nog af en toe. Ze zegt wel Ba tegen de bal.
    Ze begrijpt wel sommige woorden, vooral waar is de bal, ketting, dribbel, beertje, sokken en schoenen, dan gaat ze echt op zoek en vind ze ook.
    Ach het komt wel, maak me nog niet zo'n zorgen. We gaan trouwens morgen weer naar het ziekenhuis voor controle omdat ze te vroeg geboren is. Zal het daar ook nog ff vragen.

13. adi

adi Niet meer actief

Hier begonnen Aldin en Melisa zo rond de 10-11 maanden een paar gerichte woordjes te zeggen. Aldin zegt 'hap' voor het eten en 'o-ooo' als ie iets laat vallen. Melisa zegt 'haaay' als ze iemand ziet en 'da-da' als ze weggaat.
    Ze roepen ook papa en mama maar niet gericht naar ons, dus dat tel ik niet mee.
    Diyana heeft nog geen echte woordjes, ze brabbelt wel heel veel.

Deel Deze Pagina