Vandaag een gesprek gehad bij een thuiszorgorganisatie. Leuk gesprek en ik schat in dat ze me wel graag willen hebben. Momenteel werk ik op een dagbehandeling voor mensen met psychiatrische problematiek. Regelmatige uren, vast contract. Staan veel veranderingen op stapel. We gaan avonden, weekenden en feestdagen werken. Gebroken diensten zijn ook nog een optie maar nu niet. Het team heeft veel onderlinge problemen en de sfeer is niet geweldig. Het werk is onzeker, zoals alles in de gezondheidszorg. In eerste instantie zouden we per 01/01/14 sluiten, we zijn nog open, maar niemand weet voor hoelang. En ik heb een uur reistijd (enkele reis) met fiets, trein en bus. Reiskosten zijn 150 pm en ik krijg 30 vergoed. Nieuwe baan is in mijn woonplaats, op twintig minuten fietsen vanaf mijn huis. Ik ga dan onregelmatig werken, maar geen nachten en geen gebroken diensten. Fysiek lijkt het werk me een stuk pittiger dan wat ik nu doe. Ze willen me hebben vanwege mijn ervaring in de psychiatrie. Naast meewerken in de zorg willen ze me een adviserende rol geven in meerdere teams want men kan nu maar moeilijk omgaan met de problematiek die sommige cliënten met zich mee brengen. Het is een nieuw team. Deels nieuwe mensen en deels mensen die vanuit een ander team komen (gesplitst want te groot). Ik krijg cursussen want mijn kennis is op sommige vlakken wat stoffig. Denk wondverzorging en katheters. Financieel verwacht ik iig hetzelfde te gaan verdienen, ws iets meer vanwege de ort. Jaarcontract met daarna vast contract. What to do? Mijn vaste contact opzeggen en dichtbij huis een nieuwe uitdaging aangaan? In deze onzekere tijden? En ik heb reuma. Weinig tot geen last van, want goede medicatie. In mijn huidige werk loop ik veel en val ik een a twee dagen per week in op de cva afdeling. Veel mensen met halfzijdige verlamming, transfer van en naar rolstoel, toilet etc. Enige verzorging is me niet vreemd, maar thuiszorg zal qua fysieke belasting wel een ander verhaal zijn denk ik. Aanvulling: ik ben niet de kostwinner, maar mijn salaris is wel nodig. Met alleen het salaris van mijn man kunnen we niet alle rekeningen betalen.
Klinkt goed als ik jouw verhaal zo lees zou ik zeggen doen, zeker omdat je huidige werk ook zo onzeker is en eigenlijk niet fijn. Maar ben jij de hoofdkostwinner dan zou ik er nog wel over nadenken.... Of je rond kan komen blijkt dit niets te worden. Haha aan mij heb je niet zoveel sorry
Ik zou het doen. Je hebt nu ook veel onzekerheid doordat niet duidelijk is wat er gaat gebeuren. Nu heb je in ieder geval weer voor een jaar werk. Misschien heb je hier ook iets meer kansen om een beetje door te groeien?
ik weet niet wat je precies gaat doen in de thuiszorg maar ik werk als ig-er in de thuiszorg en vind t heerlijk ik heb 10 jaar in verpleeghuis gewerkt op de dementerende afdeling ik vind de thuiszorg zo relex ik zou zeggen ga ervoor vooral omdat jou inkomen extra is en tegenwoordig zegt een vast contract helemaal niks meer en hoezo denk je dat thuiszorg anders is enige andere is dat je alleen werkt,maar verder kwa zorg heb je net zo goed handdoek en washandjes en schoon ondergoed en kleren nodig als in tehuis alleen bij mensen thuis moet je meer rekening houden met hun wensen,behoefte en gewoonte`s en dat maakt t juist weer afwisselend succes
Ik zou met je huidige baas gaan spreken. Of hij ook maar enige zekerheid heeft voor de toekomst en voor de groepssfeer (misschien staan er wel meer mensen op punt van vertrek). Je wint er alleszins wel 100 euro bij (geen reiskosten meer) en minimum 1 uur per dag dat je minder kwijt bent aan reistijd. Maar je geeft tegelijk wel een vast contract op. Langs de andere kant ... als ze je zo graag willen, je kennelijk wel de jaren ervaring hebt ... heb je volgens mij ook wel kans om elders aangenomen te worden, stel dat dit na een jaar niks blijkt te zijn (of je contract niet verlengd wordt).
Overigens heb je kennelijk toch echt wel zelf gesolliciteerd. En ze willen je (uit al die sollicitanten)! Ik zou alvast dolblij zijn .
Ik zeg doen! Je huidige werk is onzeker, geen leuk team, hoge reiskosten die niet vergoed worden. Eigenlijk niks echt waarvan je zegt ik blijf. Natuurlijk weet je niet wat je ervoor terug krijgt, maar zeg eens eerlijk, kan het veel slechter als je huidige werk?
Ik heb gemaild over een andere vacature, die bleek al ingevuld. Toen vroegen ze of ik mijn cv wilde mailen. Zodoende hebben ze me uitgenodigd. Wel heel gaaf Heb afgesproken dat ik morgen laat weten wat ik wil. Ik zou eigenlijk graag een dagje mee willen lopen. Dan kan ik ook beter inschatten of het werk wat voor mij is denk ik. Ze willen graag snel zodat ik per 1 mei kan starten (heb 2 maanden opzegtermijn bij huidige werk), merk dat ik daardoor niet goed alles af kan wegen.
Mijn huidige baas kan geen enkele zekerheid geven. Het wordt er alleen maar meer onzeker op. Het bedrijf dat me nu een baan aanbiedt heeft natuurlijk ook te maken met alle veranderingen in de financiering van de zorg. Dus ja, ook daar kan ik na mijn jaarcontract op straat staan
Ik zou het ook doen! Dichter bij huis... en wie weet vinden ze je werk zo goed dat je contract steeds verlengt word.
Thanks ladies Ik twijfel alleen nog over de fysieke belasting. Zijn er hier mensen die in de thuiszorg werken en mij hier meer over kunnen vertellen?
Yep! Ikke.... alweer bijna 10 jaar! Wat ga je doen in de thuiszorg, verzorging, ziekenverzorging of verpleging?? qua fysieke belasting vind ik dat namelijk wel een verschil
Ik zou het ook lastig vinden.. Ik werk nu ook intramuraal en zou om soortgelijke redenen ook wel weg willen. Maar ja een vast contract is me nu ook nog heel wat waard.. 5jaar geleden ging je gewoon naar een ander zonder na te denken,maar nu.. Succes met je keuze!
Doen! De fysieke belasting is wisselend. Ik heb morgen bijvoorbeeld een route met 2 clienten die op bed verzorgd worden en de transfers met tillift worden gedaan. Vandaag had ik een wassen/medicatie aanreiken -route waarbij de cliënten veel zelf kunnen. Ik heb geen vaste route maar ben vervanging voor een aantal routes.
Vergeet niet dat er bij de Thuiszorg momenteel ook heel veel speelt! Als je de media het afgelopen jaar hebt gevolgd dan weet je dat er veel onzekerheden zijn en dat er enorm bezuinigd gaat worden! Thuiszorg wordt minder vergoed, cliënten moeten meer zelf gaan betalen en er wordt erg aangestuurd op mantelzorg. Er gaat heel kritisch gekeken worden naar de indicatie voor thuiszorg. Ik werk bij een goed lopend en goed aangeschreven thuiszorgorganisatie maar hier moeten dit jaar bijvoorbeeld één derde van de huishoudelijke zorg uit. Daarna komt de zorg aan de beurt. Toen ik aangenomen werd hoefde ik ook geen avonddiensten te draaien en geen gebroken diensten maar ondertussen is dat ook veranderd... Als dat voor jou een harde eis is dan zou ik dat wel vast laten leggen!
Ik ben verpleegkundige. Dus ik neem aan naast adl de verpleegtechnische handelingen. Butterfly: Het is een ontzettend roerige tijd. Maar mijn huidige werk valt onder dezelfde cao. Dus daar kan ik er ook elk moment uitgewipt worden, ik denk dat een vast contract dan ook niet veel meer waard is.