Lijken wel gedroogde beukennootjes. En als dat een poepje is dan moet het wel van een héél klein beestje zijn inderdaad. Denk dat een muis zulke nootjes best kunnen sjouwen. Maar ja, geen idee eigenlijk..
Een muis kan zulke nootjes prima verslepen en bewaren. Het lijkt ook wel op een muizenkeuteltje. Helaas ervaringen gehad met muizen, ratten en een steenmarter in het huis van mijn ouders... De muizen maken veel lawaai en knagen echt alles aan, maar de ratten zijn een stuk brutaler en kwamen ook gewoon in de kamer gluren als je er zelf aanwezig was. De steenmarter was echt een ramp. Het verhaal van de dode kippen klinkt heel erg bekend. Alleen dit beest sleepte ze mee het huis in en verstopte ze ergens in het dak om ze daar vervolgens de laten rotten.. Echt de stank die daar vanaf kwam >.<
ik denk niet dat het een steenmarter is. mijn schoonouders hebben zon beest op zolder gehad. en die urineerde alles onder. het hele huis stonk gewoon naar urine. dus ik denk dat je dat ruikt. Wij hebben zelf een paar jaar geleden een muizenplaag gehad. maar nooit noten ofzo gevonden. dus dat komt mij niet bekent voor. muizenkeutels lijken wel een beetje op hagelslag vind ik maar ik hoorde toen heel veel geluiden vooral snachts. dat zou je merken denk ik. als je idd zoveel schade hebt dan zit er denk ik ook een eekhoorn of een een ander wat groter knaagdier. ratten heb ik geen ervaring mee. maar muizen en ratten ruiken ook veel als je die vaak in huis hebt.
Muizen plassen niet toch? Volgens mij heb ik pisvlekken in de kleding. Zie foto... Ratten doen dat dan weer wel dacht ik...
Die plassen wel degelijk! Ze laten het tijdens het rondtrippelen lopen. Ga maar eens met een UV lamp op zolder, dan zie je hele mooie sporen.
muizen plassen wel, in het stinkt heel sterk , wat amoniak achtige geur (wikipedia) Muizen laten overal hun urine achter. Mannelijke muizen gebruiken hun urine om hun territorium af te bakenen. De urine van een mannetjesmuis ruikt daarom veel sterker dan de urine van een vrouwtje. Via muizenurine kunnen overigens verschillende ziekten worden verspreid, waaronder het Hanta-virus. Het Hantavirus dat (heel soms) bij de huismuis wordt aangetroffen, is voor de mens echter onschadelijk.
nou een steenmarter heeft anders de hele bedrading van de auto van mijn zus doorgeknaagd, maar een marter is een roofdier, bij mijn zus vond ze in de dakgoot allemaal resten van gevangen en opgepeuzelde dieren.... het lijkt mij ook eerder een eekhoorn.....
buren van mij hadden hetzelfde en dit bleek een steenmarter te zijn. (zij vonden ook op zolder overal noten)
Dit zijn toch echt wel muizenkeutels maar dan zou je er veel meer moeten vinden lijkt mij.Wij hebben ook een muizenplaag gehad en vond echt overal keutels en smerige plasvlekken.Je zou een deskundige kunnen inschakelen want mogelijk heb je ergens een nest en zijn ze daarom met voedsel aan het sjouwen.Ik vind die noten trouwens wel erg groot voor een piepklein muisje maar het zou zomaar kunnen. Succes.
je hebt natuurlijk verschillende soorten muizen. Spitsmuisjes, veldmuisjes enz enz Wie weet een nestje gehad. Heb ik een keer in de schuur gehad. Mijn tuinkussens mooi in een opbergzak opgehangen, maar daar zat een mooi nestje in. Plastic kapot, heel de kussens aan gort maar een heel mooi nestje ervan gemaakt,,,,zucht Ze plassen erg veel en kunnen veel voedsel verslepen. Gelukkig wel een goed op te lossen probleem.
Kun je anders geen val zetten waarin je het beestje levend vangt? Wij hebben muizen op zolder en horen ze jammer genoeg wel omdat manlief de overschot van de isolatieplaten van de muren op de grond heeft gelegd Voorlopig hebben ze nog nergens aan geknaagd. Hebben wel alles in kartonnen dozen zitten. Die beukennootjes lijken mij van een eekhoorn te komen. Maar heb er voor de rest geen verstand van... De tip van bloem te strooien vind ik wel een goeie!
Tot toe denk ik dat het muizen zijn. Erg veel keutels gevonden, onder de laatste kleding doos. Net iets groter dan die van de foto. Hoeveel muizen zouden er zitten? Ga eerst maar klemmen plaatsen en gif leggen. Ik weet niet wat voor keutels eekhoorn hebben, ik zal eens googlen. Maart ik denk nu toch muizen. Thanks voor het meedenken allemaal!
Kijk eens op deze site: DE MUIZEN | Alles wat u wilt weten over muizen Staat veel info op en blijkbaar eten heel wat muizen ook noten. Ik denk vooral aan de eikelmuis.