Geen marter dus. Maar als het (bos)muizen waren dan zou je toch overal keutels moeten vinden? Ik zou voor de zekerheid toch een expert bellen....
Oh gatver.... Nou onze frituurpan verdween direct in de container, ik wou het risico op gebakken muis niet nemen
Zoals eerder gezegd gaat het vrijwel zeker om muizen. Poep heb ik ondertussen ook gevonden. Duidelijk van muizen. Waarschijnlijk bos- of spitsmuizen. Gisteren klemmen geplaatst, vandaag nog een paar meer en ook gif. Ben erg benieuwd. Vandaag geen sporen van muizen gezien. Dus, ben benieuwd, hoop dat we ze gauw te pakken hebben.
Gif werkt vaak niet en als het wel werkt dan liggen ze op een gegeven moment ergens dood weg te rotten..... Ook niet lekker. Tip: doen pindakaas in dr klemmen. Dit ruikt sterk en kleeft. Daar komen ze op af en *pats*. Dood en je weet ook waar je ze moet zoeken. Mijn ouders hadden een muizenplaag en gif en kaas hielp niet. Met pindakaas vingen ze ze achter elkaar. Mn vader had zich nog niet omgedraaid of de klem ging al af. (Al was dat wel een extreme plaag. Je hoorde van alle kanten geritsel en getrippel)
Maareh,, als het muizen zijn dan vind je overal poep. Dus ook tussen de kleding die ze aangevreten hebben. Daarnaast piezen ze ook waar ze lopen dus de kleding moet ook onder de gele vlekken zitten. Grote kans dat je dus 1 of ander beest in je huis hebt en dat je bijv muizen erbij hebt of hebt gehad.
Je zei dat de verdelgingsdienst het had over bosmuizen. Deze zijn een BESCHERMDE DIERSOORT. Zijn er geen vallen waarin je ze levend kan vangen?
Iets beter lezen, in vervolgpost heb ik gezegd dat we wel poep gevonden hebben. En pindakaas werk inderdaad prima! We hebben er 1 gevangen!
In dat geval zullen dit wel spitsmuizen zijn.... Ze laten zich prima vangen in onze klemmen. Ben niet zo goed in determineren, een muis is voor mij een muis.