Net een toetsenbord gekocht, maar thuis kwam ik er achter dat het niet de juiste is. Helaas wel al opengemaakt (nou ja, alleen het plastic hoesje losgemaakt, maar goed..). Terug naar de winkel. Ik krijg mijn geld niet terug. Net doorgebeld welk toetsenbord ik dan graag wil laten bestellen, maar...die hebben zij niet in hun assortiment. Zij hebben alleen echt duurdere merken, en dan hebben we het over zeker 35 a 40 euro meer. Ik wil dat helemaal niet, ik wil gewoon een toetsenbord voor de prijs die ik in gedachten had. De vraag is, wat nu? Ik heb de verpakking geopend, dus ik krijg geen geld terug. Maar moeten ze mij nu een tegoedbon aanbieden, omdat ze niet het door mij gewenste product kunnen leveren, of moet ik het door hun aangeboden product accepteren?
Ik kreeg ook een niet zo fijn gevoel bij de hele gang van zaken eerlijk gezegd...Het zakje is open geweest en daardoor zat de bluetoothstick los. Die heb ik in het zakje van de muis gedaan. Verder helemaal duidelijk dat er niets mee gedaan is. De reactie : dat merk verkopen wij niet. We hebben alleen de duurdere merken. Ja dat is toch kwalitiatief gezien echt een verschil". Daar heb ik niets aan, want ik wil wat ik wil. En ik wil geen 90 euro uitgeven aan een toetsenbord.. Dus tja. Niet echt een fijn gesprek!
In zo'n gevalletje vraag ik altijd om de leidinggevende, heb het bij hunkemuller ook eens gehad. Tot 3x toe met de zelfde bh terug geweest en steeds was er wat mee. Uiteindelijk wilde ze mij een tegoedbon geven a 54,- nou dat heeft me een discussie gekost maar heb mijn geld wel terug! Nou deugde in mijn geval het product niet dus wel een andere situatie maar toch..
Kijk hier eens op! Ik krijg geen geld terug, maar een tegoedbon. Moet ik dit accepteren? | ConsuWijzer.nl
Inderdaad om de leidinggevende vragen en anders even bellen met de klantenlijn of berichtje naar het hoofdkantoor.
Ja dat stukje had ik al gelezen inderdaad, tnx! Die tegoedbon, of ruilen voor iets anders, daar ga ik ook mee akkoord, das prima! Maar ik wil niet een DUURDER toetsenbord aanschaffen, niet meer geld uitgeven dan ik oorspronkelijk had gedaan. En dat hoeft toch niet?(maak ik op uit bovenstaande link)
Dit mag. Het is jouw plicht om te controleren dat je het juiste koopt. Je hebt het open gemaakt, weliswaar niet gebruikt maar dat is niet te controleren. Ruilen is een gunst, geen verplichting. Het is geen nette service, maar het mag wel wat ze doen.
dit dus een geopende verpakking kunnen ze niet meer als nieuw verkopen het is al heel netjes dat ze die terug nemen
Als hun dat merk niet hebben of niet kunnen bestellen heb jij toch echt pech. Dat jij dat bedrag niet in gedachte had is echter niet hun probleem. daarbij is het je eigen verantwoording en niet die van bedrijf dat je goed oplet dat je het juiste product mee neemt. Dat je nu een tegoedbon krijgt is netjes opgelost .
Als je akkoord gaat met een tegoedbon, dan is er toch niks aan de hand? Je hoeft van die tegoedbon geen (duurder) toetsenbord te halen, je kan het gewoon voor een ander product in de winkel gebruiken. Het is dan alleen wel te hopen dat je iets kan vinden wat je wel wilt hebben. Even navragen hoe lang de tegoedbon geldig is lijkt me wel handig.
Dank,dat is het antwoord op mijn vraag. Ik hoef dus niet het veel duurdere alternatief te accepteren, maar iets anders aanschaffen voor (ongeveer) dezelfde prijs. Dat ik geen geld terug krijg dat snap ik. Geopend is nu eenmaal geopend in dit geval. Maar de verkoper was erg aan het pushen dat ik toch echt het veel durdere toetsenbord ging kopen en dat leek me toch niet correct.
Dat is misschien een manier van verkopen. Als ze op provisie basis werken dacht hij misschien er een slaatje uit te slaan. Je mag met die tegoedbon alles kopen wat de winkel verkoopt, dus ik zou iets anders uit zoeken.
Lullig, maar je had vantevoren moeten kijken welk toetsenbord de juiste voor je was. Opengemaakte elektronica nemen ze niet terug. Is het met een plug op te lossen?
Nou misschien een raar idee als je alleen een tegoedbon krijgt omdat het open is geweest zou ik iets nieuws kopen voor hetzelfde geld en dan dicht laten en dan terug brengen en zo je geld terug krijgen snap je me een beetje hahaha
Bij de meeste winkels krijg je geen geld terug over iets wat je met een tegoedbon koopt. En dat is vanwege dit.
Over het algemeen zou je gewoon een tegoedbon moeten kunnen krijgen sowieso of idd ruilen voor iets anders. Als ik iets koop en twijfel dan vraag ik altijd of ik wel geld terug kan krijgen als ik het terug breng, als dat niet het geval is laat ik het meestal liggen tenzij ik 100% zeker van mijn zaak ben. Paar maanden geleden was bij de action nog dat je een tegoedbon kreeg maar volgens mij hebben ze een hoop klachten gehad en beleid gewijzigd want vorige keer kreeg ik opeens gewoon geld terug toen ik wat kocht. (die tegoedbon ging altijd al weer op bij de action dus daar nooit moeilijk gedaan ).
Er staat vaak op de aankoopbon wat het beleid is mbt het terug brengen van (on) geopende artikelen, weet niet of je daar al naar heb gekeken