Ik zou graag willen weten hoeveel jullie voor een woning/huis betalen in Nederland. Kunnen jullie ook het oppervlakte erbij vermelden? Dus kale huur en dan de servicekosten. Mag ook een koopwoning zijn. Wij zijn ons aan het oriënteren op de Nederlandse huizenmarkt. Alvast bedankt.
Ik heb zelf gekocht, met de rente en lage huizenprijzen misschien ook iets voor jullie? Tenzij je maar kort in Nederand bent natuurlijk.
Mijn vorige huur appartement: 745 euro incl servicekosten (van 25 euro) 92 m2 Balkon 8 meter breed, 2,30 meter diep 2 slaapkamers. Huis gekocht: 162.500 151 m2 Tuin 17 meter Voortuin 3 meter 5 slaapkamers Airco-installatie door hele huis Uitbouw serre van 5 bij 2.80 Woonkamer 13,5 meter lang en 5 meter breed. Keuken moest eruit Nieuwe vloer moet erin.
1100 incl. servicekosten, vrije sector. Huis is 2-onder-1-kap, rustige buurt, 150m2 woonoppervlakte: grote huiskamer met half open keuken, 4 slaapkamers, badkamer, wc, ruime hal, en daarnaast een bijkeuken, garage, oprit/eigen parkeerplaats, dakterras en 2 tuinen. Wij vonden dat best een goede deal eigenlijk, ondanks dat het natuurlijk geen klein sommetje geld is.
Kale huur 670,- en 7,- service kosten. Sociale huurwoning. Hoek woning Woon oppervlakte zo'n 150 m2 Achter tuin 500 m2 (geen voor tuin) Drie slaapkamers Een zolder (slaap) kamer Kelder
Geen idee, dus kan ik je niet bij helpen Maar ik heb een vraagje: Jullie zouden toch voor langere tijd naar SA gaan? Of vergis ik me nu? Ben gewoon nieuwsgierig hoor
Wij hebben een koopwoning (tussen woning met normale tuin en 3 slaapkamers) Zit een hypotheek op van 150.000 Lasten daarvan zijn 705,- per maand. We krijgen 220,- terug elke maand. Daarnaast natuurlijk je onderhoudt zoals CV etc wat behoorlijk in de kosten kan oplopen Dat heb je bij huur niet wat een groot + punt is.
In die 3000 zitten dan gemeente, waterschap, verzekeringen (opstal, inboedel) g/w/l. In principe kunnen we hypotheekvrij kopen tot 2 ton.
hmm oke kosten zoals waterschap en gemeentelijke heffingen verschillen per gemeente, hier is dat bij elkaar 100,- per maand verzekeringen is bij ons ongeveer 280,- (zorg/inboedel/aansprakelijkbheid/auto etc etc..) g/w/l betalen bij elkaar ongeveer 160 voor per maand. hopelijk heb je wat aan deze schatting
Kale huur is 629 euro Service kosten 16.50 Woon in een appartementencomplex. De oppervlakte van onze woning is 85m2. huiskamer met open keuken, 2 slaapkamers, grote badkamer en balkon en een aparte ruimte voor wasmachine en droger.
De achterliggende gedacht is eigenlijk dat wij het riskant vinden om een grote som geld bij de bank te hebben en dit dus liever investeren in onroerend goed.
3000 moet wel lukken. Wij betalen aan verzekeringen bij Centraal Beheer voor het huis 34 euro pm incl korting werkgever, zonder korting was dit 50 euro geweest, dit is: WA Opstal Inboedel All Risk (schade door eigen schuld verzekerd) Extra glasverzekering ivm serre Tuin Rechtsbijstand Nuon gas/elektra: 125 euro pm Vitens Water: 10 euro pm Gemeentebelastingen alles bij elkaar ruim 1400 euro per jaar
Vorige huis: 800 huur en service kosten totaal 83 m2 Nu koop: hypotheek 180000 per maand 750 euro totaal 120 m2