Goed, vast een domme vraag, maar toch Normaal strijken we nooit (sterker nog, heb de afgelopen 5 jaar dat we hier wonen nooit gestreken) maar vouwen we strak op vanuit de droger. Nu ik zwanger ben en poetsdrang/nesteldrang heb ben ik ook aan de strijk gegaan, want ik irriteer me nu aan kreukels (en vlekken, verwassen spul en alles wat niet netjes is).... Heb voor de eerste keer netjes hulp van mijn moeder gehad en sindsdien lekker aan de strijk haha. Gaat goed hoor, maar nu viel het me vandaag bij 2 rode shirts op dat het strijken een wit laagje achterliet, precies waar het strijkijzer geweest was. Lijkt me niet dat dat hoort toch ? Ik heb anti-kalk-strijkwater van de action erin zitten en verder doe ik niets raars, strijkijzer staat op katoen-stand en gaan met die banaan. Iemand de gouden tip ? Aangezien de 2 shirts nieuw zijn vind ik het wel een beetje zonde nou...
Hahaha ik wilde ook ineens strijken toen ik zwanger was. Heerlijk vouwen en alles netjes neerleggen. Ik denk toch dat het met kalk te maken heeft, zeker als je je strijkijzer zo lang niet hebt gebruikt. Eens goed reinigen lijkt me een oplossing. Het strijkwater kun je ook achterwege laten. Ik gebruikte het ook omdat het zo heerlijk rook maar eigenlijk heeft het weinig zin. Succes!
Dan persen handboek op kleding stuk dan be scherm je je strijk goed. Strijk trouwens ook nooit. Wel huishoudschool gedaan haha.
Strijk je de shirts dubbel? Dan heb je ook nog wel eens dat de naden, applicaties of randen bij de hals en/ of boorden doordrukken. Daarom is het handiger alles enkel te strijken.
Het strijkijzer ziet er behoorlijk schoon uit moet ik zeggen (zowel aan de onderkant als binnenkant), hij is dan ook weinig gebruikt. Op andere kleuren heb ik er trouwens geen last van, maar bij de 2 rode shirts zag ik het direct ? Verder zit het op het midden van de shirts dus geen naden of applicaties waar ik overheen gestreken heb ofzo.
Ik denk dat het geen witte laag is. Ik denk dat je een synthetische stof te warm hebt gestreken en je nu zogeheten glansvlekken in je kleding hebt. Opnieuw wassen, laten drogen, en opnieuw strijken maar dan binnenstebuiten.
Hmm dat zou het misschien wel kunnen zijn ja, bedankt voor de tip Zal er eens op letten en evt. eens kijken wat dat persen met een persdoek inhoudt (lees dat als tip bij glansplekken).