Werk gesprek

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaenMini, 2 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb dinsdag ochtend een gesprek op mijn werk over mijn ziek meldingen. Ik baal hier erg van, ik ben echt weinig ziek maar het gaat slecht met het bedrijf dus ze zoeken een reden om mensen er uit te werken. Ik ben in de afgelopen jaar 4 x ziek geweest. Ik heb een chronische ziekte waardoor ik iets vatbaarder ben, dit is bekend. Ik werk met kinderen dus pik maar virusjes op, en de periodes dat iedereen ziek is ben ik ook ziek. Dus als de kinderen al weken alles onder spugen en veel diarree hebben word ik standaard na 4/5 weken er ziek van. Net zoals veel collega's van mij.

Oja en het grappige is, bij mijn functioneer gesprek was alles prima en was ik niet meer ziek dan de anderen, en deed ik mijn werk echt super... Lekker krom.

Dus toen ik me ziekmeldde laatst kreeg ik gelijk een uitnodiging. En ik maak me vreselijk zorgen opeens.

Even een voorbeeld:

Feb 2013 buikgriep 3 werkdagen
    Juni 2013 buikgriep 3 werkdagen
    Okt 2013 longontsteking 4 werkdagen
    Feb 2014 zwanger 3 werkdagen

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Je schrijft dat je laatste ziekmelding met je zwangerschap te maken heeft? Dan geldt dat dus niet als ziek, maar ziekte gerelateerd aan zwangerschap en daarvoor kan je baas gewoon geld ontvangen van het UWV. Heb je je zwangerschap al verteld op je werk? Sterkte met je gesprek!

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Thanx! Ja ze weten het vanaf de test omdat iedereen wist dat we een kindje wouden, dus dat is al lang bekend. En heb een goede band met mijn baas, hij vind het alleen lastig in te leven in vrouwen. Maar t UWV heeft me al gebeld om te vragen of het klopt dat ik ziek ben. Dus dat krijgen ze al.

Maak me alleen opeens zo'n zorgen. Voel me hartstikke beroerd van de zwangerschap en dan dit...

In 2012 ook al gezeur gehad met ziekmelden. Werk maandag/ dinsdag en woensdag. Dus maandag ziek, belde ze maandag avond in paniek op dat iedereen ziek was en of ik alsjeblief alsjeblieft toch dinsdag wou werken. Ik kwam toen niet goed voor mezelf op en heb het gedaan, maar was woensdag weer ziek omdat ik niet uitgeziekt was en eigenlijk teveel hooi op mijn vork genomen had, en dat telde toen als 2 ziek meldingen, super genaaid want het was 1 ziekmelding maar omdat ik hun uit de brand hielp waren het er opeens 2....

Zo gaan ze bij ons met mensen om :(

4. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Bij ons is dat ook standaard een gesprek als je 4x in 1 jaar ziek bent.
    vind het goed dat ze dat doen zo melden mensen zich minder snel ziek.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    eens

6. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Oke dat is wel fijn! Ik maak me gewoon zorgen. Ik probeer t ziek melden te minimaliseren, ik meld me pas ziek als het echt niet meer gaat, of de dokter zegt dat ik thuis moet blijven.

Zoals dat ik bijvoorbeeld een pinda en noten allergie heb, vrij heftig, als ik het ruik ga ik out. En daar word geen rekening mee gehouden, maar als er kinderen met een allergie zijn word bijna het hele gebouw ontsmet. Dat werkt ook niet goed voor mijn gezondheid. En ik zeg het elk jaar, probeer pindakaas uit mijn lokaal te weren, vul het elk jaar braaf in op het medewerkers info biljet. Maar nooit word er iets mee gedaan.

7. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Maar ik vind het gek want zover ik weet heeft niemand van mijn lokatie het gesprek gehad...

8. linnie88

linnie88 Actief lid

6 aug 2013
    223
    10
    18
    misschien last van je hormonen dat je je nu zo druk om maakt?
    Maar wel vervelend dat het op zo'n manier vanuit je werk gaat.

Denk dat het gewoon een standaard protocol is, dat je na zoveel ziekmeldingen een gesprek krijgt.
    En die laatste telt niet eens als ziek als je zwanger bent.
    het zal vast wel los lopen en niet te veel druk om maken en gewoon open het gesprek in gaan, maar nu wel goed voor jezelf opkomen indien nodig!
    Succes

9. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Vind 4 x per jaar best veel. Hier krijg je na 2 x al een gesprek.

10. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Dankje meiden, was een goed idee om een topic te openen. Voel me idd iets rustiger. En het zijn zeker de hormonen... Maar juist dat maakt het zo heftig. Ik ben de enige kost winaar, tweede kindje op komst en dan zo'n eng onbekend gesprek... Brr :(

Deel Deze Pagina