Help!! Welke borstkolf????

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marianne1987, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rums

rums Niet meer actief

Inderdaad even wachten tot je bevallen bent en kijken hoe het gaat. Dan is er nog genoeg tijd om de kolf te kopen. Van tevoren even uitzoeken waar je de kolf van je keus kunt kopen.

Als je een kolf koopt koop dan een Meleda of huur er een.

En je kind heeft voor 2 dagen reserve.

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    ik had de elektische van avent. Het voordeel was dat je er ook met de hand mee kon kolven.

Hij maakte niet zoveel lawaai en met de hand heb ik al op heel wat plekjes makkelijk kunnen kolven zoals in de auto, stil hoekje van een feestzaal.

3. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    Ik ben ook aan het rondkijken en weet het ook niet.. Was bijna om voor de b2b van difrax maar door ukkie's verhaal twijfel ik terug.
    Medela kan ik hier bijna niet verkrijgen. Wel tommee tippee, avent, nuby en difrax.. Iemand nog ervaringen met deze merken?
    Vooral gebruiksgemak en lawaai vind ik belangrijk.. Flesjes e.d valt wel een mouw aan te passen..

4. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben heel tevreden over die van Avent. Vond die fijner dan de Madela die ik geprobeerd heb. Maar ik zou inderdaad ook pas een kolf gaan aanschaffen na de bevalling. Het zijn dure dingen hoor! Ik ben pas gaan kolven toen mijn dochter 5 weken was. Dus nog tijd zat.

5. Luja

Luja Niet meer actief

Dankjewel voor je bericht!! Dan ga ik ook nog even beter speuren op internet. :) hij klinkt inderdaad zo ideaal, maar als hij dat niet is... Op zoek naar een andere! Alle tijd!

6. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook gewacht tot na de bevalling met aanschaf van een kolf. Gekozen voor de avent. Vond de medelamensen bij de voorlichting in het zh zulke geitenwollen sokken types, net als mijn kraamhulp die hem aanraadde. Heb het advies van een collega opgevolgd met de avent. Weet nog dat zij handmatig kolfde, dat leek me niets. Gaf me het melkkoe gevoel.
    Uiteindelijk voor de enkele Electr kolf gekozen. Maar wat was ik blij dat er een handmatig deel bij zat. De eerste dag op mijn nieuwe werk, de eerste keer dat ik daar moest kolven had ik een ruimte tot m'n beschikking zonder stopcontact... Geen batterijen of dat hulpstuk bij me..
    Bleek het kolven met de hand voor mij uiteindelijk veel prettiger te voelen dan het elektrisch kolven.
    Als je een mogelijkheid hebt om het eerst allemaal eens uit te proberen zou ik dat aanraden, dat kan alleen maar na de bevalling.

Tip: ik had voor de bevalling 2 pakjes kant en klaar flesvoeding 1 van nutrilon gekocht. Dit is niet zo duur als een hele ton flesvoeding (die binnen 4 weken de prullenbak in kan als de bv toch op gang komt) maar geeft wel de rust dat je tussen bijv zat middag en maandagochtend voldoende voeding in huis hebt!

7. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ik wacht met het aanschaffen van een kolf tot ik bevallen ben en de borstvoeding goed op gang is gekomen, maar ik denk dat het de kolf van Difrax gaat worden. Lijkt mij ideaal op het werk.

Deel Deze Pagina