Hallo.. Even van me afschrijven. Ik was gisteren uitgerekend dus nu een dag over de datum heen. Ik ben al moeder van twee kinderen en de oudste kwam met 10 dagen over de datum heen en de tweede met 12 dagen. Ik ben dus een moeder die lang draagt. Beide bevallingen zijn begonnen doordat de verloskundige inwendig onderzoek deed. Er was dan geen ontsluiting, maar de volgende dag begonnen de weeen wel. Ik heb dus het vermoeden dat dit wel de laatste setjes waren. Ik voel me op zich nog goed, behalve wat kleine kwaaltjes zoals veel harde buiken, moe, veel afscheiding, steken onderin want het kindje ligt helemaal naar onderen en vast in bekken en obstipatie. Het kan niet verder naar onderen dan dat tot de bevalling begint. Ik heb genoeg afleiding met de kinderen, eentje van 5 en een van bijna 3, dus vervelen doe ik me niet, maar ik verlang naar de baby en de kraamtijd en ik kan gewoon niet wachten totdat de kinderen kennis maken met de baby. Verder krijg ik nu erg veel telefoontjes van mensen die nieuwsgierig zijn of het al rommelt en of de baby er al is. Veel meiden die tegelijk met mij uitgerekend waren zijn al bevallen en aan het genieten van de kraamtijd. Dat overlopen vind ik echt helemaal niks aan.. De 9 maanden zijn voorbij en ik wil de kleertjes en het wiegje gevuld zien Ik heb donderdag weer een afspraak bij de verloskundige, dan bem ik 40 weken en 6 dagen zwanger. Zou ik kunnen vragen of ze inwendig onderzoek wil doen of ze kan strippen eventueel? Zijn er verder vrouwen die ook de uitgerekende datum gepasseerd zijn.. Ben benieuwd. Ik ben de zwangerschap niet zat ofzo.. ik kijk gewoon vol verlangen uit naar de kleine en ben pas gerust als ik het in me armen heb en het gezond en wel op de wereld is gekomen.
He mama! Ik ben 10 weken geleden al bevallen van onze zoon. 2 weken na de uitgerekende datum ben ik ingeleid. En ik weet precies hoe je je voelt. Ik was mijn zwangerschap ook niet super beu (elke keer calculeerde ik mezelf in dat dit misshchien wel mijn laatste zwangerschap is) ,aar ik had gewoon zin om te bevallen, om mijn zoontje te knuffelen, z'n kleertjes aan te trekken enz enz....En ik was ook blij als ie er was zodat mensen stopte met bellen enz....dat vond ik het allerergste. Heb gewoon dagen mijn telefoon uitgezet. Ik wens je veel suc6. *knuffel*
Ik zou inderdaad de vk vragen om te strippen. Bij die termijn werkt dat vaak goed. Dat weet je ook meteen of je al watontsluiting ed hebt.
Hallo mama, Ik begrijp je helemaal hier ook een hele blije zwangere. Ik geniet net als jij volop en heb voldoende afleiding maar zit nu te wachten en daar ben ik niet zo goed in Bij de 1e bevalling ongeleid met 40+4 ivm bloeddruk en verminderde hoeveelheid vruchtwater. Nu hoop ik dat ik mag meemaken dat er spontaan iets op gang komt. Alles ziet er nog steeds goed uit en ik ben ook nog heel kwiek maar dat verlangen....oeeeeehh dat heb ik ook Je kunt altijd vragen om te strippen het is aan jou. Heel veel succes met de aller aller laatste loodjes...t kan nooit lang duren. Liefs
Bedankt voor jullie steun, soms voel je je net even de enige die over de uitgerekende datum is. Je weet natuurlijk dat het niet op die datum komt of dat de kans erg klein is, maar toch.. Het blijft iets magisch of raars. Ik geniet nog even van het kindje in mijn buik en hoop dat alles goed gaat de laatste dagen/weken. Ik maak me wel steeds meer zorgen of alles goed blijft gaan die laatste loodjes met de placenta en het vruchtwater enzo. Er is de laatste tijd zoveel ophef over overtijd lopen dat ik soms bang ben, terwijl bevallen als je 41 weken zwanger en een paar dagen ook optijd genoemd wordt. Soms schaam ik me gewoon dat ik nog niet bevallen ben, terwijl dat natuurlijk raar is.
Hej mama, Ik herken je gevoelens helemaal ik voel dus mee. Ik heb zelfs een schuldgevoel naar m'n werk, dat ik nu nog later ga starten( waar je al niet mee bezig bent) Gister nog een extra check up gehad en alles was ok en morgen extra controle waarbij ik toch hoop dat er iets gaande is daarbinnen Hopelijk laat je kindje niet al te lang meer op zich wachten. Liefs
Ik ben vandaag uitgerekend, maar dat gaat niet meer lukken hoor Ik ken het gevoel zeker. Je leeft toch naar de uitgerekende datum toe, bent er helemaal klaar voor, alles is aan kant en nu wachten maar hihi... Onze dochter kwam op de uitgerekende datum en toch ergens denk je dat dat weer zou kunnen gebeuren. Terwijl er maar een heel klein percentage op de uitgerekende datum bevalt. Hier lijkt alles nog rustig. Wel meer harde buiken, vooral als ik wat meer doe op een dag, maar ze zijn niet pijnlijk. Ik heb steken onderin, maar ons kindje lag nog niet vast, dus dat zou ook met indalen te maken kunnen hebben. We kijken zooo enorm uit naar ons kleintje. Ben ook niet zo goed in wachten hihi... Succes meiden!!!
Grappig, ik voelde me 4 weken geleden net zo. bij mij bood de vk zelf aan om te strippen bij 41 weken, maar dat was niet meer nodig. Uiteindelijk de dag cashewnoten bevallen. Achteraf vind ik dat wachten niet zo erg. Was wel heel nieuwsgierig en het wachten zat, maar om nou te zeggen dat de kraamweken leuker zijn... Nee, dat vind ik niet. Dat je eindelijk je kind ontmoet is fantastisch, maar de drukte, zwakte en de hormonen die van de geweldige samenstelling van tijdens de zwangerschap (mooie huid en haar, super humeur en het gevoel alles aan te kunnen, geen zeem van ongezondheid) veranderen in een grote puinhoop... Nee, niet erg als dat een weekje langer op zich laat wachten
Goede morgen, Hoe gaat t nu met je? Kun je je alweer wat neergeven? Gister opnieuw een check en alles nog steeds ok dussssss de wachtstand is weer aangezet Ik kon een inleid-verzoek indienen maar heb t niet gedaan en wacht tot t hopelijk nog zelf gaat starten(hard hoofd) en anders staat de datum voor een 'zetje' nu vast gezien de termijn. Nog evennnn dames, onze kindjes wachten op temperaturen boven 0, kan ik me ook indenken Liefs en succes ik hou jullie in de gaten...
Hallo!! Eindelijk tijd om even te schrijven. Ik ben uiteindelijk bevallen op 26 maart. 4 daagjes na de uitgerekende datum. We hebben een prachtige en gezonde dochter gekregen. Tja..waar kan je je druk om maken he, zo op het einde van de zwangerschap en als je dan je kindje hebt, was het het allemaal waard!! Ben benieuwd of jullie al bevallen zijn en hoop dat alles goed is gegaan!
Proficiat met jullie baby'tje!!! Ik denk toch dat geen enkele mama staat te springen om veel over tijd te gaan. Je rekent ongeveer op 9 maanden en aangezien je beter op 'safe' speelt, zorg je al van ruim te voren dat alles in orde is. Want de gezegde 'de laatste maand is de laatste dag' spookt toch ook altijd door je hoofd! Maar dan heb je die laatste maand niets om handen en krijg je constant de vraag of het al zo ver is... Ik spreek wel (nog) niet uit ervaring maar heb ergens een vermoeden dat ik ook dat gevoel zal hebben... Het is bij mij zo dat de gynaecoloog een relatief late bevaldatum heeft gegeven in vergelijking met alle calculators online. Mijn eerste dag van de laatste menstruatie was 28 september en mijn vermoedelijke bevallingsdatum volgens de gynaecoloog is 14 juli. Dus zit ik al de hele tijd te spelen met de gedachte dat het eerder eind juni zal zijn... Ik probeer die gedachte wel beetje te verbannen want stel dat de gynaecoloog gelijk heeft en ik nog eens over tijd ga ook, dan zouden het nog een paar lange weken kunnen worden!!
Ik vind het wachten op zich wel meevallen al verveel ik me wel erg thuis. Ze zeggen dat je afleiding moet zoeken maar met zo'n dikke buik kan je ook niet veel doen Daarbij zijn er elke dag wel minstens 4 mensen die bellen of appen of ik al bezig ben want ik was zo stil vandaag op Facebook :/ Natuurlijk kijk ik er wel heel erg naar uit dat hij gauw komt. Alles staat klaar en ik ben er ook klaar voor! (Ben vandaag trouwens 5 dagen overtijd)