Hee ladies Meisjesnamen, geen probleem. Jongensnamen, drama! Waarom? We zoeken een Islamitische/Arabische naam, die het ook in Europa 'goed' doet... Ik weet dat er meer moslima's op het forum zitten, dus hoop eigenlijk dat er iemand is met heeeeeeeel veeeeeeeeel ideeën!! Met Google kom ik namelijk ook nog niet tot gewenste resultaten... Alvast superbedankt voor het meedenken!!
Ik weet precies wat je bedoeld, ook wij komen totaal niet uit een jongensnaam. Voor een meisje weten we het al weken. Maar aangezien we niet willen weten wat het wordt zullen we toch ook een jongensnaam moeten verzinnen. Ik kan je dus niet helpen, zeker aangezien wij juist op zoek zijn naar een nederlandse naam (maar geen boerennaam) die ook internationaal uit te spreken is.
Ik ben geen moslima en ook niet afkomstig uit een islamitisch land, maar een kennis is getrouwd met een Turk en hun kinderen heten Meric en Deniz. Ik vind het leuke stoere namen en denk dat het heel goed past hier.
Oh wat een drama hè Ninaroos!! Wij weten nog niet wat het wordt, manlief wil het graag weten, kben er nog niet over uit, maar denk dat we voor het gemak maar gaan spieken! Hoewel k me eigen altijd voorgenomen had dat niet te doen, we hebben nog even daar over na te denken. Best lastig om namen te vinden die in Internationaal uit te spreken zijn hè? We wonen bovendien in Duitsland, maar daar hoeven we qua naamkeus niet echt rekening mee te houden. Manlief heeft al gezegd dat we desnoods een islamitische naam op de papieren hebben, maar een andere roepnaam (kheb zelf ook andere namen in paspoort dan mijn roepnaam), maar kan zijn dat manlief die naam dan niet gaat gebruiken dus dat vind ik dan ook niet ideaal!! Wil een naam waar we beiden verliefd op zijn Hansje, thanks voor het delen, dat zijn al weer 2 namen die k nog niet eerder gehoord of gelezen had, daar ben ik naar opzoek!
ben zelf geen moslim maar ken toevallig 2 dames hollandse die beide een marokaanse man hebben , en beide jongens heten Sami.. vind ik wel heel leuk
Bij ons in de buurt veel Marokkanen en daar heb je veel ILIAS (en elias is toch europees) of OMAR (omer in het frans)
Hai Hai hier t zelfde probleem, mijn man is Marokkaans dus moet ook nog rekening houden met de idiote Marokkaanse namenlijst... Meisjesnamen zijn mooi maar jongens namen vinden wij ook lastig... Ik vind sami , noah en Benyamin erg mooi... Verder anouar maar dat is wel een typische marok naam vind ik... Mijn man vind isam mooi maar vind ik. Weer te marok klinken... Of soufyan, Youssef en Ilyes zijn wel namen die Ned. Ook steeds meer uit kunnen spreken hihi Mijn favo is sami of anouar
Thanks Debo en +1 qua favoriet Mijn man is Algerijn en het kan dus echt niet dat er op beeb's paspoort een niet Islamitische naam staat haha, maar kwil wel een mooie combinatie... een standaard youssouf word ik niet vrolijk van (no offense!). Kvind Riad ook wel leuk, maar daar heeft hij door iemand die zo heet weer problemen mee Rayhane, kan ook nog hoewel k me niet zo goed in kan beelden hoe iedereen het uit gaat spreken Lastig hè!! Meisjesnamen zijn idd vele mooie namen te vinden die ook Islamitisch zijn!
Hier nog een lijstje Arabische jongensnamen (tenzij anders aangegeven) - ik weet alleen niet of alles klopt : Adil Adnan Alim Almar (Nederlands, maar kan heel goed internationaal) Alvan Amin Amir Ammar Anando (Afrikaans) Aziz Emir Emre (weet niet zeker waar die vandaan komt) Fadi Farouk Ferran Fouad Gabir Halim Haroun Hasan / Hassan (Arabisch) Houari Ibrahim Ilias Ilo (Afrikaans) Imaran Issa Jamal Jamar (Afrikaans) Jaspar Jerrick Kamil Karim Keon (Afrikaans) Kobe (Afrikaans) Leron Louam (Afrikaans) Malik Mirza Mosa (Afrikaans) Musa Nadir Nanji (Afrikaans) Nebo Nizar Ohin (Afrikaans) Omar / Ommar Rabi Rafi Rafiq Rami / Ramy Rayan Reda Redouan Reyhan Rhobin (geen idee waar die vandaan komt) Riaz Rida Rimon Rohan (Hindoestaans) Rouan (geen idee waar die vandaan komt, ik vind 'm zelf erg mooi) Rowin (Iers) Sabih Salih Salim (Afrikaans) Salman (Arabisch) Shamar Shukri Tahir Tamir Tano (Afrikaans) Tarek / Tareq / Tarick / Tariq Thabo (Afrikaans) Yahya Yaro (Afrikaans) Yushua Zahid Zakaria Ziya Verder ken ik nog een: Baris (Turkse naam) Berdan (weet niet zeker waar die naam vandaan komt) Boran (weet niet zeker waar die naam vandaan komt) Cihangir - als je dat zo schrijft (weet niet zeker waar die naam vandaan komt) Deniz (Turkse naam) Hakan (weet niet zeker waar die naam vandaan komt) Halil (Turkse naam) Mazlum (weet niet zeker waar die naam vandaan komt) Rohat (weet niet zeker waar die naam vandaan komt) Seyyit / Seyit (weet niet zeker waar die naam vandaan komt) En misschien heb je nog wat aan deze website: Islamitische Jongensnamen met betekenis | Table
Thanks Michelle, zal het eens met manlief doorlopen om te kijken of het 'klopt' en of er wat leuks bijzit dan natuurlijk
Hihi graag gedaan, ik ben benieuwd! Ik was trouwens Maroun en Marouan nog vergeten Die vind ik zelf erg mooi, ik weet alleen niet waar die namen vandaan komen.
Oh leuk!! Je laatste optie! opgeschreven! Bij de pdptw zaten ook redelijk veel islamitische namen die voor hem kunnen. Een typisch turkse naam wil ie bijv niet. Dank je Michelle!!!
Een vriendin van mij heeft een Marokkaanse man. Samen hebben zij een zoontje met de naam Adam. Je spreekt het uit als Edem. Ik vind het persoonlijk wel een internationale naam.
ik heb een boekje met Arabische namen dus zal het even in scannen voor je : Aadam Naam van de eerste mens en profeet van Allah swt. Vader der mensheid. Abas eenvoudig, primitief Abbas eenvoudig, primitief Abbott vader Abdal Slaaf van god Abdalla Slaaf van god Abdallah Slaaf van Allah Abdalrahman Slaaf van de vergevingsgezinde Abdel Slaaf Abdelhamid Slaaf van de lovenswaardigheid Abdessalam Slaaf van de Vredige Abdiel met vreugde slaaf van God Abdoel Knecht van Allah Abdukrahman slaaf van de vergevingsgezinde God Abdul Slaaf Abdulkareem Slaaf van God Abdulla Slaaf van God. Abdullah Slaaf van God Abdulrahman Slaaf van God Abednego Nebo`s diender Abu Ubaida Naam van één van de 10 sahaba(ra), die tijdens hun leven het goede nieuws k... Achmed De voortreffelijke Achmet _ Adel rechtvaardig, eerlijk Adil rechtvaardig, eerlijk Adivan aangenaam, aardig Adnan genot. Ahmad veel geprezen. een van veel namen voor de profeet Mohammed. Ahmed prijzenswaardig Akeem wijs Akil intelligent, logisch Akram gul Aku maan god Alawi afgezant van Ali Aleser leeuw Ali oorspronkelijke Amerikaanse God, kleine, de hoogste Alim wijs, geleerd Allah god Almiran princes Alvan Sublime. Alvah was een bijbelse plaats en stam naam. Al`alim al wetend Amad veel geprezen. een van veel namen voor de profeet Mohammed. Aminedinne Betrouwbaarheid van het geloof Amir prins Ammar iemand met een sterk imaan,tolerant, met waardigheid, iemand die precies is m... Anan wolken Anas vriendelijke Anass vriendelijke Anbar Amber, geel goud juweel Anwer erg helder Arif veelwetend Arsalan leeuw Asad leeuw Asfour vogel Asim gewilde beschermer Asliraf eervol Asu oost Aswad zwart Atallah geschenk van God Ayman heilige, rechtshandige werker Aziz machtig, grote Baghel os Baha glorieuze Bahij met vreugde Bahir sparkelend Bakr kameel Baqer Man van wijsheid Baqir opengemaakt Barakat gezegend geschenk Bashshar brengt goed nieuws Basim lachen Bassem lachen Bilal eerste bekeerde van Mohammed Borak de bliksem. Al Borak was het legendarische magische paard dat Mohammed van aa... Botros steen Boulos klein, bescheiden Boulus Arabisch vorm van Paul Boutros steen Bruhier naam van een Sultan Bulus klein, bescheiden Burham bestand tegen Burhan bestand tegen Butrus Arabisch vorm van Peter Cemal knap Coman nobel Dabir leraar Dawud geliefde Diya briljante gloed Eisa Arabisch vorm van Jezus Emir charmant prins Eyad bezit macht Fadi redder Fadil gevend, virtueus Fadl gevend, genadig Fahd panter Fahim Brilliante leerling Faizel rechtdoener Fakhir trots Fakhri eervol Farag geneesmiddel Faraj geneesmiddel Farid waardevol Faris ruiter / ridder Farooq allen weten Farouk allen weten Faruq allen weten Fathi overwinnend Fawzi overwinnend Fayiz overwinnend Faysal rechtdoener Feroze voortvarend Ferran bakker Fihr stamper Fikri Intelligent Firdaws paradijs Firoz voortvarend Fouad hart Fshd Lynx Fuad hart Gabir troost Gabr Helper Gadi mijn weelde Gadiel God is mijn weelde Gadil God is mijn weelde Gafar beek Galal nobel, grote Gamil aantrekkelijk Gawdat virtueus Ghalib overwinnend Ghassan jeugdig Ghayth regen Ghazi bezetter Ginton tuin Givon heuvel Guda virtueus Gulzar tuin van rozen Habib geliefde, vriend, eigenschap van de profeet sws, naam van een sahaba(ra) Haddad smid Hadi leidt naar het licht Hafiz beschermer Haidar leeuw Haider leeuw Hakeem wijs, let op als moslim mag je nooit de zelfde naam als die van allah swt geb... Hakim wijs Halim aardig. Hamal lammetje Hamden geprezen Hamdun geprezen Hamid aanbidder Hammad geprezen Hammed Variant voor Mohammad - oprichter van Islamitische religie. prijzenswaardig;... Hamuza aanhoudend, sterk Hamza aanhoudend, sterk Hani met vreugde Harb oorlog Haroun glorieus Harun verheven Hasan Vroom,goed,fijn,uitmuntend, naam van de geliefde kleinzoon van de profeet sws... Hashim verwoester Hasim beslissend Hassan knap Hatim standvastig Hayder leeuw Haytham adelaar Hisein virtueus, aantrekkelijk Hisham gevend Hosni wijs, aantrekkelijk Houdidi Boeienkoning Houssam zwaard Humayd geprezen Husain virtueus, aantrekkelijk Husam zwaard Husayn virtueus, aantrekkelijk Husni wijs, aantrekkelijk Hussain virtueus, aantrekkelijk Hussein virtueus, aantrekkelijk Hyder leeuw Ibrahim vader van veel Imad kracht Imam bevelhebber Imaran sterk Iqbal gezegend Isam beloof Issa God las Jabir troost Jabr Helper Jabril kracht van God Jahmal knap. Jakeem opgevoed. Jalal nobel, grote Jaleel grote, goed Jamaal knap. Jamael knap. Jamahl knap. Jamall knap. Jamiel knap. Jamil knap Jamile knap. Jaser zonder angst Jaspar variant van Caspar of Gaspar bewaarder van de schat. Javed eeuwige Jawdat virtueus Jawhar juweel Jawid eeuwige Jerisan Jerrick Jerico Jibril aartsengel Gabriel Juda virtueus Kadar sterk Kader capabelen Kadin vriend, kompaan Kadir groene Kahleil vriend. Kalb hond Kalil goede vriend Kaliq Creatief Kam kleine Kamil perfectie Kaori sterk Kardal mustard zaad Kareef boom tijdens herfst Kareem erg gul Karif arriverend in herfst Karim gevend, nobel Kaseeb vruchtbaar Kaseem deler Kasib vruchtbaar Kassim gedeeld. Kateb schrijver Khaldun eeuwige Khalid onsterfelijk Khalifa iemand die slaagt Khalil vriend Khaliq schepper Khanh prins. titel gebruikt bij centraal Aziatische stamhoofden en heersende prinsen. Kharim gul; een vriend. de Koran noemt gulheid als een van 99 kwaliteiten van God. Kharouf lammetje Khayra virtueus Khayrat virtueus Khayri gevend Khayyam Tentmaker Khayyat kleermaker Khoury Priester Khwaja meester Laith leeuw Latif aangenaam, aardig Leron de zang is van mij Lufti vriendelijk Lutfi aardig Mahalah nauw, zacht Mahammed Variant voor Mohammad - oprichter van Islamitische religie. prijzenswaardig;... Mahir kundig Mahmud geprezen Mahomet geprezen Majed aanbid Makeen sterk Makin sterk Makram gevend, nobel Malik koning Malo Winner Manar leidt naar het licht Mansour overwinnaar Mansur overwinnend Marid rebellerende Masud gelukkige Matin sterk Maysun beeldschoon Mazal gelukkig Mazel gelukkig Mazin regen wolken Mehamed Variant voor Mohammad - oprichter van Islamitische religie. prijzenswaardig;... Mehammad Gesprese Mehammed Variant voor Mohammad - oprichter van Islamitische religie. prijzenswaardig;... Mehammedson Îan Mehemet geprezen Meshach Die is Mihamed Het zelfde Als Mohamed Mihammad geprezen Mihammadbaki Hoogheden Mihammadson Mohammed Mihammedbaki Teletubbies Mirza prins Misid gezegend Moehamed Variant voor Mohammad - oprichter van Islamitische religie. prijzenswaardig; ... Mohamad geprezen Mohamed Variant voor Mohammad - oprichter van Islamitische religie. prijzenswaardig; ... Mohamet Variant voor Mohammad - oprichter van Islamitische religie. prijzenswaardig; ... Mohammad geprezen Mohammed Variant voor Mohammad - oprichter van Islamitische religie. prijzenswaardig; ... Mohammed-Singh Groeiende planten. mohammet mohammed broer Mohammmedson ... Moukib laatste van de profeten Mudawar ronde Muhamed-Muhammed Dubbel Mohamad Power (DMP) Muhammad Variant voor Mohammad - oprichter van Islamitische religie. prijzenswaardig; ... Muhammed geprezen Muhammmed Muhsin voordeel halend Muhunnad zwaard Mukhtar verkozene Munir briljante gloed Musa zoon, brengen Musad gezegend Mustafa verkozene Mutasim trouw Nabil nobel Nader zeldzaam Nadim Speciale vriend Nadir zeldzaam Nagi Haven Nagib nobel, wijs Naif niet beschikbaar Nail succesvol Naim Sereen, kalm Naji Haven Najib nobel, wijs Najjar timmerman Nasir Helper Nasser overwinnaar Nassir beschermer Naveed goed nieuws Nay hoogheid en stijl Nayef hoogheid en stijl Nebo voorspeller; profeet Nen oeroud het water Nibal pijlen Nizar klein Now licht Oded sterk, herstel, of opkomen Oma bevelhebber Omar bloei Omari ultieme toegewijde Ommar eerste zoon Onslow heuvel van de gepassioneerde Osama leeuw Osman zachte jeugd Parvaiz gezegend Parwiz gezegend Qabil capabelen Qadim oeroud Qadir capabelen Qahir Mars Qamar maan Qasama deler Qaseem deelt Qasim deler Qssim deelt Quasim iemand die deelt met zijn mensen Qudamah moed Qusay er ver vandaan Rabi bries Rad donder Rafi verheven Rafiq aardige kompaan Rafiwu Trommel Raheem meevoelenden Rahim meevoelenden Rahimat stijl Rahman meevoelenden Rakin met respect Ramey lievend. Rami Sniper Ramy lievend. Rashaad jonge Gazelle Rashaan jong geschenk van God Rashawn jong geschenk van God Rashid geleiden Rayan Heelal Raza Content Ra`id leider Red vergenoegd Reda vergenoegd Reyhan verdienstelijke van God Rhbeen gewijd Riaz tuin Rida accepteren, gehoorzamen Rigel Voet. Rigel is een blauwe ster in Orion`s voet Rimon granaatappel Riyad tuin Rizwan vergenoegd Sabih knap Sabir geduldig Saddam Confronter, Crusher Sadiq vriend Saghir kort Sahid Heer Sahir waakzaam Said gezegend, met vreugde Saif zwaard Saiful zwaard van de waarheid Saifullah zwaard van God Sakhr steen Salah rechtvaardig Saleh rechtvaardig Salih virtueus Salman beschermer, veroveraar Sameer avond prater Samien gehoord worden Samman groenteman Sammon groenteman Saqr valk Sarsour insect Sayyid meester Seif zwaard Shadi zanger Shadrach Aku`s leiderschap Shafiq meevoelenden Shahjahan koning van de wereld Shahzad prins Shakar dankbaar Shaku dankbaar Shamar gereed voor strijd Shaquille aantrekkelijk Sharif virtueus Sheng overwinning Sher leeuw Shereef variant van Sharif verheven. Sherif variant van Sharif verheven. Shukri dankbaar
Shunnar aangenaam Suhail Canopus, tweede helderste ster aan de hemel Suhayl Canopus, tweede helderste ster aan de hemel Sulayman vrede Suleiman vrede Suleyman vrede Tahir eerbaar, puur Tahu puur Tamid geprezen Tamir puur, statig Tarafah boom Tarek ster Tareq portier Tarick morgenster. variant van Tariq Tarif uniek Tariq ster, pad Tarique morgenster. variant van Tariq Taweel lange Tawfiq gezegend, voortvarend Taysir maakt gemakkelijker Ubadah dient God Ubaid trouw Umar bloei Usama leeuw Usamah als een leeuw Uthman Baby vogel Utt vriendelijk, wijs Wafiyy trouw Waheed grote Wahid grote Walid kind Waseem knap Wasim aantrekkelijk Wassim aantrekkelijk Yacoub Arabisch vorm van Jacob Yahya God is verzoenend Yardan koning Yasar weelde Yasin profeet Yasir voortvarend' Yasser voortvarend Yousef God zal toenemen Yousif God zal toenemen Youssef God zal toenemen Yousuf God zal toenemen Yusef God zal toenemen Yushua God las Yusuf God zal toenemen Zafir overwinnend Zahi helder en lichtend Zahid onzelfzuchtig Zahir briljante Illuminatie Zaid toenemend Zaim generaal Zain beeldschoon Zakariyya profeet Zaki puur Zayd toenemend Zayn beeldschoon Zimraan aanbid Ziya verlicht praal Ziyad toenemend Zuhayr sparkelend als ik een top 1 moest maken was het toch wel Samman