draagdoek

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Alita, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Welke draagdoek vonden jullie nu echt het fijnste.
    En daarbij heb ik chronisch pijn aan mijn rug maar wil toch graag zo`n draagdoek hebben welke raden jullie dan aan?
    Ik bedoel dan niet zo`n babyborn dingen maar echt de doeken die je moet knopen volgens mij?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    als je even verder kijkt in de babyuitzet, zie je al 2 of 3 topics hierover. Daar worden ook al veel tips gegeven.

Zoekwoorden voor op google
    Dragen en voeden forum
    hoppediz
    neobulle
    didymos
    indio
    storchwiege

ik ben zelf fan van neobulle

3. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Voor de eerste tijd heb ik een Babycuddle gehad van de geboortewinkel. Toen ze iets groter en zwaarder werd een Didymos, Hoppediz en Girasol. Zijn hele fijne doeken en gebruik ze nu nog elke dag!

4. 894hi

894hi Niet meer actief

Didymos geweven doek... gebruik hem al vanaf haar geboorte... en je heb zo veel manieren om te knopen! maar die heb je zo door ! ik vind hem supper! (word alleen helemaal GEK van die mensen die als je aan het winkelen ben meteen op jou en je kindje afduiken omdat ze dat nog nooit gezien hebben:p hoop dat dat ooit gaat wennen)

maar die draagdoek vind ik HEERLIJK! en een mooi breed kruis over je rug en zelfs met rugklachten kan je je kindje heerlijk dragen)

5. Alita

Alita Niet meer actief

dank je dames voor jullie reacties. En zijn deze ook fijn voor je rug?
    Aangezien ik altijd pijn aan mijn rug heb wil ik wel eentje die goed zit zeg maar.....

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Gewoon dragen met een doek is al goed voor je rug... het maakt dan niet zo verschrikkelijk veel uit welke doek.

Voor een pasgeboren babytje is een rekbare doek erg fijn, als ze iets ouder zijn pakken de meeste ouders naar een geweven doek ;)

7. Alita

Alita Niet meer actief

welke raad jij aan Noatje?

Trouwens ze zijn best duur?

8. adi

adi Niet meer actief

Onze fysio heeft ons aangeraden om gewoon op de markt een stuk stof te kopen van 5m bij 1m, in het begin elastisch, daarna wat steviger. Knooptechnieken staan op internet.
    Hiermee ben je max € 5,- kwijt i.p.v. € 50.

9. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Ik had een lodger,maar dat is een draagzak en geen doek. Ik vond hem wel heel erg fijn. Ik heb ook een slechte rug maar hier kon ik erg goed mee lopen. Het enige nadeel is dat hij over 1 schouder hangt, als ze wat zwaarder worden wordt dat ook wat zwaarder voor de schouder.
    Succes met kiezen,
    Miek

10. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Nou ik kan dit dus zeker afraden! De stoffen voor een draagdoek zijn niet zomaat stoffen van de markt hoor! Het is zelfs heel gevaarlijk! Ik wil wel een documentje met info naar je Fysio sturen.

11. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    wow hier schrok ik toch ook wel even van. Als je idd zomaar elk stofje van de markt zou kunnen pakken dan zou t wel heel simpel zijn.

Ook heb je zoveel verschil in stof en hoe die geweven is dat dat ook nog eens draagverschil geeft.
    Nee van de markt een stuk stof zou ik zelf niet doen

12. Alita

Alita Niet meer actief

maar hoe doen de vrouwen het in afrika dan?
    Is toch ook geen duur stuk stof denk ik....

13. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Ken je deze ook ?http://www.littlebluebell.nl/
    Deze lijk mij erg makkerlijk en hij is nog leuk ook!!Ik vind de prijs ook nog wel meevallen.En anders is het een leuk kraamkadootje!
    Je kan deze ook vanaf het begin dragen!

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Uhh nou daar worden ze ook geweven. Ik zou geen gewoon stuk stof kopen, dat is veel dunner, het zou maar eens scheuren!!

Ik heb een hoppediz, das leichte, die is niet zo warm. Een geweven doek.

15. Alita

Alita Niet meer actief

krijg je dan geen geweven doeken zo dan?

16. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    nee, een geweven doek is vaak ook op een andere manier geweven dan gewone stof.
    Die doeken zijn vaak scheef geweven zodat ze comfortable dragen. Als je gewoon een laken zou pakken dan merk je wel t verschil.
    Die draagdoeken weet je ook zeker dat niet scheuren door de manier van weven en gebruik van goed spul. Ook na veel wassen en dragen.
    Pak maar eens een laken na een jaar intensief gebruik dat scheur je zo door.

Ik zeg niet dat t niet zal kunnen! Als je echt verzekert bent dat je een goed stuk stevig geweven stof hebt, dat je netjes afzoomt zal t best lukken maar. Zo'n goede stof is vaak duurder per meter. Dan zit je al gauw tussen de 5 a 10 euro per meter, de gemiddelde doek is al 5 meter, dus dan zit je toch op de prijs van een draagdoek. Dan heb je zelf t werk niet en weet je zeker dat je kwalitatief een topdoek hebt die goed draagt

17. Alita

Alita Niet meer actief

Ja precies is ook wel zo het moet natuurlijk wel goed zijn!
    Maar 100 euro voor z`n draagdoek vindt ik best veel geld?
    Kijk rond de 50euro is wel normaal natuurlijk....de tip van esther is ook een leuke site met leuke draagdoeken?

18. Alita

Alita Niet meer actief

maar dat zijn geen geweven doeken toch van littebluebell?

19. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Nee maar een buidelsling is wel een ander soort stof dan een lange draagdoek ;)

Hoppediz is wel goedkoper qua doeken of je begint met een doek van draagdoek.nl

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    @Cindy,

Ik verwijs je naar :: Dragen en Voeden - Forum voor natuurlijk ouderschap, daar kun je al je vragen stellen en er is daar een doekenmarkt waar ONTZETTEND veel doeken te koop staan. Tweedehands zijn ze een stuk goedkoper en vaak ook fijner omdat ze dan al ingedragen zijn, en daardoor zachter.
    Ik zou zeker voor een geweven doek gaan, maar dat zullen ze je daar ook wel vertellen. Succes!

Enne...een stuk stof van de markt? Nooooooit doen. Wat een slecht advies van die fysio! :$

Deel Deze Pagina