Help, welke fles+speen bij dikke dieetvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mamasan, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Hoi,hoi,

Hopelijk kan iemand me helpen, want de voedingen zijn hier een drama.
    Mijn zoontje van bijna 8 weken is afgelopen weekend door de kinderarts op dieetvoeding gezet ivm darmproblemen.
    Nu zitten we alleen met 2 problemen, de voeding lost heel slecht op,ondanks dat we kokend water gebruiken.
    De speen zit regelmatig verstopt door klontjes.
    De speen zelf is ook een drama.
    De 1+ van avent is te klein, dus kreeg ik het advies om de 3 standen te gebruiken, maar daarvan is 1 weer te groot.
    Mijn zoontje kan het niet bijbenen met drinken en verslikt zich om de haverklap.
    Welke fles en speen kan ik het beste gebruiken?
    Heeft iemand de gouden tip voor me?

2. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Ik gebruik een Difrax S fles met een kers S speen. Rosan krijgt voeding tegen krampjes en dat is ook redelijk dikke voeding. Weet niet of het net zo dik is als de voeding die jij gebruikt. Heb ook wel eens de M speen geprobeerd, maar dan verslikte Rosan zich steeds en gutste de voeding haar maagje in. Misschien kun je de kleinste speen wel blijven gebruiken en iets meer water er door heen doen zodat het net iets dunner word? 10cc meer water bijv?

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Zelfde probleem gehad. Oplossing; gaatje van je huidige speen wat groter maken met een (hete) naald...

4. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Of probeer de bibi flessen met de anti-lek speen.

5. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Goh herkenbaar!
    Eerst met de nutriton! Wat een drama Marin kon met geen speen drinken.
    Ze kan zowieso alleen maar met de S van difrax drinken.

Maar Marin heeft nou ook speciale voeding wat dus ook erg SLECHT oplost! Wat een drama! Ik moet om de paar seconden de speen weer uit dr mondje halen om de klontjes er weer uit te drukken~!En hoe goed je ook schud het helpt niets!
    Dus ik heb er nou een zeefje bij! Ik heb een fles vooor het schudden te staan en dan giet ik het door het zeefje in de andere fles!
    En ik heb bij het gaatje een paar sneetjes gemaakt met een heel scherp mes! Want het gat groter maken met naald werkte hier niet!
    Dus heb ik het zo opgelost.
    Werkt prima!

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wat voor voeding heb je dan Horselover?

7. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Enfamil AR 1

8. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Erg herkenbaar!

Ik heb de Avent fles met speen nummer 3. Ik heb de eerste keer een Avent 3 standen speen gekocht, en dat was werkelijk een drama. Mijn zoontje verslikte zich keer op keer ondanks dat ik het laagste standje gebruikte.

Omdat zijn dieetvoeding wat dikker van structuur is kwam het er niet uit met speen nummer 2 Dus adviseerde ze me een papspeen te gebruiken en dat gaat nu hartstikke goed gelukkig.

Klonters: Ook hier aanwezig. Ik heb zelfs met de fabrikant erover gebeld en die adviseerde me het flesje voor de helft te vullen met kokend water en dan de melkpoeder erin op te lossen en dan pas de andere helft van het water (koud). Hier werkt dit prima.

Succes!

9. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    Hier oowk dikke voeding ivm nutriton,, gebruik de dodie fles met 3 standen pap speen,, werkt perfect hier!

Liefsz

10. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Wij hebben ditzelfde probleem gehad, wij hebben heel wat geouwehoer gehad. Alles geprobeerd, drie standen speen, gaatje groter maken met naald.
    Uiteindelijk zijn we gewoon op de 3 maanden speen over gestapt. Je zou het kunnen proberen.

Deel Deze Pagina