Hey meiden Ik ben afgelopen juni verhuist naar een klein huisje (64m2 totaal), waarvan ook kleine slaapkamers. De slaapkamers zijn 2,75 bij 2,75 en 3,50 bij 2,00 en 2,50 bij 2,75. Omdat de meiden een stapelbed hebben en 2 kasten, slapen zij in de grootste kamer en ik in die daarna komt en zoonlief in de kleinste. Alleen, ik kan mn babykamer in geheel niet kwijt. Ik heb maar een 1 persoonsbed, dus dat is al niet zo groot. Ik kan wel het bedje neerzetten maar dan past kast en commode niet (ook een commode aan de muur zal niet gaan ivm ruimte). Als de kast er staat past het bedje en commode niet. *Zucht* Iemand tips? (Tja ik heb wel iemand die een woningruil zou willen doen maar uiteraard moet je er eerst een jaar zitten natuurlijk, aangezien ik in maart uitgerekend ben, ga ik dat niet redden haha!)
En zo'n aanschuifbedje voor tegen je eigen bed aan? Hier trouwens zelden de commode gebruikt.. Toen ze bij ons op de kamer sliepen deed ik dat eigenlijk altijd gewoon op bed en beneden op de bank haha. Misschien gewoon aankleedkussen onder je bed/op de kast zo voor de grijp, aanschuifbedje en dan kleine kast? Lastig hoor..
Bij de andere kinderen heb ik m idd ook niet gebruikt verder, alleen ivm kraamzorg. Maar doet kraamzorg dan niet erg moeilijk? Aanschuifbedje, dat lig er aan hoe groot het is. Ja, wat dat betreft heb ik er een beetje de balen van....ik moet sowieso toch weer verhuizen maargoed, ik heb t huis toen geaccepteerd...mijn eigen schuld hahaha Ik heb gelukkig een dak boven mn hoofd maar toch baal ik er wel een beetje van.
Tja, eerlijk gezegd zou ik zoiets hebben wat niet kan kan niet. Anders moet je eigen bed er nog uit haha Aankleedkussen kan je ook op de eettafel leggen voor de kraamzorg, is ook wel een ok hoogte lijkt me. Of misschien op de wasmachine/droger (uit uiteraard )? Geloof trouwens dat je bij Ikea een opklap commode had: SPOLING Commode - beige/wit - IKEA Maat van die bedjes weet ik niet precies eerlijk gezegd. Hebben zelf gebruik gemaakt van een hangwiegje. En deze gaat dit keer boven ons voeteneind hangen ivm een grote kast op onze kamer en dus geen andere plek meer voor het hangwiegje. Snap dat je goed baalt, je wilt stiekem toch een mooi, leuk babykamertje waar je de spulletjes kwijt kunt etc. Nu moet je zo enorm improviseren.. Maar inderdaad wel een dak boven jullie hoofd. Dat grotere plekje komt hopelijk snel!
Ladekast als commode, kun je veel in kwijt! Kastjes ophangen, scheelt ook. Balen maar je moet het er mee doen, komt vast goed!
Aan die muren kan ik niets ophangen, geen commode en geen kastjes (ene kant is een gipswand dat houd dat echt niet) en de andere muren brokkelen af als je maar wat in wilt tikken (jaja slechte muren! Vol (oude) gaten). Met een ladekastje heb ik nog hetzelfde probleem als met de commode. Het pas niet dan komt het allemaal midden van de kamer en dus geen loopgang meer maar moet ik gaan klimmen haha Zal eens met de verlos bespreken wat toegestaan is etc. Ja ik weet t dat ik t ermee moet doen, maar toch baal ik
heb wel eens an onze kraamverzorgster gehoord dat ze gewoon baby op bed verschoonde... hier ook commode destijds praktisch niet gebruikt... had 2 aankleedkussens 1 op de wasdroger ( handig na een badje) en 1 beneden en die legde k op aanrecht en daar verschoonde/waste ik haar .... kraamverzorgster gaf me groot gelijk want scheelde veel gesjouw op en neer...
en uuh misschien wel echt het uiterste... maar las poos terug ook dat iemand ivm ruimte gebrek een slaapbank in de woonkamer had voor hunzelf zodat baby "eigen" kamertje had...
Is zo'n ledikant/commode in 1 geen oplossing? (die van Happy baby) Past de commode niet in je woonkamer? Commode Sundvik van Ikea is heel klein, past dat ook niet? Ergens in een hoekje. En dan een wiegje of co-sleeper naast je bed. Misschien kan je daarmee precies de tijd overbruggen voor een nieuw huis.
Dat is t m een beetje, ik heb alarm op t huis met een sensor in keuken en woonkamer, dus als ik m aan zet, gaat ie als een tierelier af als ik me omdraai, vrees ik. Daarbij, een slaapbankje zou opzicht wel passen denk ik, maar de huiskamer staat met een 3 zitsbank, dressoir, box en eettafel met 4 stoelen al vol, waar ik dan evt. een bankje zou kunnen zetten speelt nu mijn zoontje met zijn speelgoed.
bij de ikea heb je hele leuke slaapbanken waar je niet eens aan ziet dat het slaapbanken zijn en zouden dus prima als een normale bank door kunnen gaan... dus huidige bank weg en slaapbank erin? SOLSTA 2-zits slaapbank - IKEA er zijn er natuurlijk veel meer die ook duurde zijn, maar op mp staan vaak ook leuke,nette slaapbanken.... en bij ikea heb je btw ook een inklapbare commode... wanneer die niet in gebruik is kan je hem dus evt inklappen en wegzetten... en misschien bij van die bakken voor onder het bed een idee? kan je vaak toch aardig wat in kwijt... allemaal ideetjes hoor hihi
Hihi ja ben blij met alle ideeën! Das wel een dure trouwens, deze bank eruit heb m nu een week of 6 hahaha beetje zonde. Bakken/manden hebben we sowieso wel voor spul want idd anders kun je t nergens kwijt.
Ik heb nu ook geen commode en ben van plan de kleine op bed en de eettafel te verschonen, als de kraamhulp moeilijk gaat lopen doen heeft ze pech dat doet ze het maar niet maar wat niet kan kan nie he
Er zijn al goede tips gegeven. De vraag is denk ik, verwacht je nog lang in dit huisje te blijven of niet? Ik vind het namelijk een goed idee om een slaapbank als bed te nemen, zodat de jongste zoon een eigen kamertje heeft.
Na de geboorte nog 3 maanden...dus juni 2013 zou ik mogen ruilen. Degene die woningruil wilt doen, heeft wel connecties bij de woningbouw maarja weet je, t is natuurlijk niet helemaal eerlijk Ik had de babykamer al staan, dus een beetje zuur is het wel maarja... Ik ga eens kijken naar die combi dingen!
Hier in Spanje zijn dit soort bedjes heel gebruikelijk, ik weet zeker dat je dat ook wel ergens in NL kunt vinden. Wij hebben deze besteld, alleen dan in andere kleuren. Je hebt dan alles ineen (babybed, commode en opberglades) en je kunt er als hij/zij groot genoeg is een gewoon kinderbed van maken: