Wij willen ons zoontje graag vernoemen naar beide opa's, maar twijfelen of het niet te ouderwets of bijbels is/klinkt? Want dat is niet onze bedoeling. Het gaat om de naam J.ohannes.. Dit is namelijk van beide opas de officiele naam... Vinden jullie dit 'leuk/oke' achter een vlotte korte moderne roepnaam?
Kan heel goed omdat het wel duidelijk is dat het waarschijnlijk een vernoeming is. Bij onze zoon hebben we het ook. Tweede en derde naam noemen we nooit, maar ben er wel blij mee dat hij officieel zo heet.
Ik vind Joas ook (veel) leuker! Vindt Johannes niet echt van deze tijd, beetje suf en ouderwets Ow... Zie nu dat het als tweede naam is, dat kan natuurlijk prima!!
Ik vind het prima kunnen als voornaam. Als roepnaam zou ik een leuke afgeleide kiezen, er zijn zat leuke namen afgeleid van Johannes, dus dat moet geen probleem zijn.
Als tweede naam kan dat prima hoor! Ik vind het bij vernoemen zelfs mooier om de volledige, ouderwetse variant te gebruiken. Dan is het duidelijk een vernoeming. Onze dochter heeft als tweede naam J.ohanna. Dit zou ik nooit als roepnaam gebruiken, maar het is een directe vernoeming naar twee oma's.
Als tweede naam prima. Maar ik ken ook een jongen van rond de dertig die Johannes heet en daar was ik ook zo aan gewend
Wij vernoemen ons kindje ook naar mijn vader. Gewoon zijn volledige naam, gaan er niks aan veranderen want dan vind ik het persoonlijk al niet echt een vernoeming meer. Daarnaast is het geen roepnaam dus prima toch..
Ik vind dat persoonlijk mooier dan een afgeleide/gehusselde vernoeming. Onze zoon heeft ook echte bijbelse namen als 2e en 3e naam, beide vernoemingen naar de opa's. Vind ik zeker niet de mooiste namen, maar zo heten de opa's nou eenmaal
Kan prima als tweede naam. Als je de naam gaat veranderen kun je je opas net zo goed niet vernoemen! Een tweede naam wordt hooguit bij officiele gelegenheden gebruikt.
Als he vernoemt vind ik het het mooist in de naam dan ook te houden zoals die is, maar als tweede/ derde naam. Eerste naam gewoon wat jullie mooi vinden en wat je gaat gebruiken als roepnaam. Op officiële documenten zal dan de roepnaam staan en de vernoeming(en). Wat ik ook wel eens zie is dat de roepnaam niet als een officiële naam is aangegeven. Mijn man heeft dat ook, persoonlijk vind ik dat niet zo mooi.
Ik vind het juist wel heel mooi dat je vernoemd met de officiële naam. Ben zelf niet zo van het ombouwen naar een moderne naam. Onze dochter heeft naast haar roepnaam 3 namen waarin ze vernoemd is naar haar oma's en overgrootmoeders.