Help! Welke kinderwagen heb ik??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Emmamick, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    #1 Emmamick, 28 apr 2010
    Laatst bewerkt: 28 apr 2010
    :(
    http://img406.imageshack.us/img406/5159/getattachment2h.jpg

Heb deze combi wagen cadeau gekregen van mijn ouders. Zij hebben hem tweedehands overgekocht van een collega. Het is een mutsy, maar ik kan nergens op internet dit specifieke model vinden en zou graag een gebruiksaanwijzing lezen!

We hebben hem een beetje rondgereden door de woning, om te testen, en ik vind dat hij best wel lastig stuurt. Misschien is het anders met een kindje erin en op straat, maar zou graag willen horen of iemand deze wagen ook heeft en wat dan jouw ervaringen ermee zijn! :D

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
  3. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ik heb even voor je gegoogled, maar volgens mij is het de Mutsy 3rider. Controleer het even hier: Mutsy kinderwagen 3-rider en reiswieg blauw

Ervaring heb ik niet, maar als je weet welke kinderwagen het is, kunnen mensen makkelijker ervaringen geven. Denk ik... :)

4. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    het is de Mutsy 3rider.

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    het is idd de mutsy 3 rider.

Het lastig of zwaar sturen is een mutsy kwaal. Gewoon even de wielen eraf halen goed schoonmaken en insmeren met vaseline of ander smeerspul.
    Ook als ie wat lastiger in zou klappen gewoon even die geleiders smeren.

Verder is mutsy fijn en degelijk. Lekker ruim en t zitje fijn te verstellen

6. Maria74

Maria74 Niet meer actief

mutsy 3 rider volgens mij

7. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Staan de klemmetjes van het zwenkwiel wel 'open' anders zwenkt ie niet en rijdt hij inderdaad heel moeilijk. Zit volgens mij boven de wielen, kan van boven naar onder worden geschoven/geklikt?

8. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Bedankt! Geloof idd dat het de 3-rider is. Hihi, voelde me zo stom dat ik niet eens wist wat ik voor kinderwagen heb!

Het inklappen gaat echt ongelovelijk lastig, lukt mij niet. Mijn vriend en mijn vader lukt het wel, maar met geweld. Soepel is het systeem sowieso niet.

We hebben de wagen rondgereden met de zwenkwielen vast en los, dus daar ligt het niet aan. Wanneer het wiel voor helemaal rond kan zwenken vind ik het juist nog vervelender sturen, hij gaat dan echt alle kanten op.

Waarschijnlijk is het gewenning! Mijn vriend vond het stiekem wel jammer, omdat hij graag een wagen wilde waar hij rustig mee kon gaan joggen (sportfreak). Maar hij laat dat natuurlijk niet zo blijken aangezien het een cadeau is :p

9. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    het inklappen is een trucje voor

Wagen op de rem
    Knop indrukken aan de duwstang. Tegelijkertijd dat ronde ding omhoog schuiven.
    Zet je voet op de stang waar ook de rem zit. Dan til je de wagen ietsje op (terwijl je m dus tegenhoud met je voet) dan ontgrendelt ie en dan naar beneden duwen (dit alles met die knop ingedrukt en ronde ding naar boven gehouden)

Als je m niet eerst een stukje omhoog haalt ontgrendelt ie niet en gaat t inklappen idd niet of met grof geweld

10. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Bedankt voor de tip inlove! Ga het zodra ik thuiskom meteen uitproberen. Het moet dus eigenlijk soepel inklapbaar zijn, fijn om te weten :)

11. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    het moet heel soepel en snel te doen zijn. Echt als je t een paar keer gedaan hebt dan is t echt heel simpel.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij hebben een 4-rider, maar die rijdt en stuurt echt heel soepel. Inklappen was echt wennen, in het begin zat ik maar te klooien, maar niet klap ik hem echt met 1 klik in en uit.

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    he meis ik weet niet wat voor vloer je hebt. maar als die nogal glad is doen somige wielen ook moeilijk mischien is het buiten anders

14. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Onze Mutsy Slider stuurt juist erg soepel. Dit speelde bij ons mee in de keuze..

15. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Het is idd een Mutsy 3rider. En de 3rider staat erom bekend dat het voorwiel vaak blokkeerd omdat het 2 banden dicht bijelkaar zijn. Het oppervlak is te breed.
    De 3rider is ook uit de collectie gehaald van 2010 om die reden.

Je kunt eventueel een nieuw onderstel los kopen is niet goedkoop (tussen de 200 en 300 euro) maar is mischien wel een optie want hou er wel rekening mee dat je een aantal jaar achter de kinderwagen loopt en als dat ding een bron van ergenis wordt daar wordt je niet blij van...

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oh wat sneu. Ik berijp dat je ouders het lief bedoelde maar niet zo handig lijkt mij om een kinderwagen te kopen, die idd vele jaren gebruikt zal worden, zonder dat ze weten welke júllie graag zouden willen hebben. ;) Zou ik nooit doen! Misschien tóch bespreekbaar maken met je ouders en de wagen op mp zetten? :)

De versie met 4 wielen rijdt idd wèl heel lekker weet ik uit ervaring.

17. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Ik heb het met mn ouders besproken en we gaan hem verkopen via MP. Het is echt een ramp dat ding, inklappen gaat nog steeds met geen mogelijkheid (tenzij we snelheid met geweld combineren :p) en hij stuurt echt NIET lekker. Daarmee wil ik een supermarkt niet in, zie alle schappen al omvliegen als ik daar rond manouvreer.

Mijn broer (wordt toevallig tegelijk vader) heeft een mutsy transporter gekocht. Heb daar eventjes mee rond gereden en wat was dat een verschil zeg. We gaan nu dus voor mij ook op zoek naar een mutsy transporter :)

18. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    lijkt me een goed idee!! want de mutsy zelf is een fijne wagen en rijd super fijn!

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Goed plan, ook al zou ik nog even in de babywinkel ook wat andere wagens uit proberen. Er zijn zóveel fijne kinderwagen, voor ons is de Bugaboo favoriet. :) Die laatste is ook goed op MP te krijgen. Hoop dat je die "rotwagen" kwijt kunt op MP, zal moeilijk zijn potentiele kopers te overtuigen dat het een heerlijke wagen is. ;):D

20. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Gelukkig is het opgelost! Wel jammer dat het zo moet natuurlijk, maar goed: daar kunnen jullie ook niks aan doen! Veel plezier straks met de nieuwe wagen :)

Deel Deze Pagina