Ben gisteren es op pad geweest om me te orienteren op kinderwagens. Ben nogal weg van de Stokke Xplory. Die lijkt me superhandig. Heeft iemand ervaring met deze wagen? Of zijn jullie superenthousiast over een ander model?
Hoi, Ik ben zelf helemaal weg van onze wagen en dat is de Quinny Speedy SX. Hij is super wendbaar en makkelijk in gebruik en ook nog een stuk voordeliger dan de Stokke. Heel veel succes met jullie keuze want dat is echt niet gemakkelijk.
Ik sluit me helemaal aan bij Roos! Wij hebben ook de Quinny Speedy SX en ik ben hier echt superblij mee. Het is een heel fijn karretje!
Wij hebben afgelopen vrijdag onze stokke Xplory opgehaald, ook wij waren heel enthousiast over deze kinderwagen. Zo is het helemaal niet nodig om de babybak erbij te kopen, die zit er alleen bij omdat er in europa voor baby's de regel is dat er een rand van 5 cm om de bak zit zodat de kleine er niet uit kan vallen. In Amerika hoeft dat bij deze wandelwagen weer niet. De reden is heel simpel want er zit een 4 puntsgordel in (net als in een maxicosi) dus kan je kind er helemaal niet uitrollen (tenzij jij je kleine niet vast zet). Je krijgt er ook een babyverkleiner bij dus de kleine ligt er gewoon recht in. Ook het feit dat de kleine lekker hoog zit sprak ons aan en aangezien wij beiden lang zijn en we achter deze wagen rechtop kunnen lopen is een plus punt. Ook hoef je straks geen buggy of dergelijke aan te schaffen want de kleine kan er heel lang in zitten. Ga je een keer een dagje weg en je wilt ergens wat eten, huup huup barbatruuc je draait het zitgedeelte om, zet het op de juiste hoogte en je hebt een kinderstoel. Besturing is ook erg soepel, boodschappentas zit er bij (dat is dat ding voor op het plankje wat je los kunt ritsen). Het staat nu helemaal in elkaar gezet bij ons boven, ging erg makkelijk de trap op als je de wielen inklapt. Nu nog wachten op de kleine, zodat die erin kan. groetjes
Wij hebben de mutsy met vier wielen..wij zijn er super tevreden mee..ook vanwege de honden..hebben twee labradors en de wagen is lekker stevig als ik ze allebei uit ga laten..een driewieler vonden wij niks ook vanwege de honden.. Succes bij je keuze..is idd lastig..veel proefritjes maken in de winkel.. (wij hebben zelfs de honden keer meegenomen om te testen..best veel bekijks hadden we..maar achteraf blij dat we het gedaan hebben..zo zijn we er achter gekomen dat een driewieler niks is met twee sterke honden..maar dat is onze mening natuurlijk)
Het gaat er niet om of de kleine eruit kan rollen. Maar dat een baby niet in een geforceerde houding moet liggen! Net als het advies voor de maxicosie geld hetzelfde denk ik voor de stokke, ze kunnen niet liggen zoals zij willen of zoals goed is voor hun lijfje. Hierdoor kunnen ze problemen in de groei van het ruggetje krijgen.
Ik ga voor de chicco wagen. Het is een 3 in 1 wagen zeg maar. Met een maxi cosi achtig ding (weet ff niet hoe je het precies noemt), een wieg en later kan je hem gebruiken als buggy.
Ik was ook niet van plan de kleine hele tijden in de wandelwagen te laten liggen maar er zit dus ook een babyverkleiner in die je in het begin moet gebruiken. Met die babyverkleiner erbij wordt de 'zithoek' er dus uitgehaald en ligt de kleine gewoon plat. Maar goed ik was ook niet van plan de kleine in de wagen te laten slapen, daar hebben we dan weer een campingbedje voor. Groetjes
Wij zijn ook voor de Speedy SX (pappilon) gegaan, we hebben hem nog niet, maar waren meteen verliefd op deze wagen en het blijkt dat ie er niet alleen leuk uit ziet, maar ook nog erg goed is! Ik kan bijna niet wachten tot we hem kunnen gaan halen.... Gr. Niki
Begin inmiddels toch wat te twijfelen over de Stokke.... Vond vandaag ineens de Donna Driver Twist van Happy Baby. Die vind ik erg mooi. Maar het kan best zijn dat ik er morgen weer anders over denk. Tjongejonge, wat is dat lastig zeg. Heb geen moeite met het uitzoeken van de meubeltjes, kleertjes etc. Maar een kinderwagen....pfoe
Wij hebben van de week ook de I'coo besteld. Niet goedkoop inderdaad, maar ik denk dat de wagen ons goed gaat bevallen!
Wij hebben de Urban Jungle gekocht. Het was voorons de Urban Jungle of Bugaboo. en dus voor de Urban Jungle gekozen. Ben nog steeds blij met mijn keus, al zou ik willen dat ik hem een dezer dagen wel eens binnen zou krijgen