Gemeente laat steentjes op de weg liggen.. Hele auto onder de krasjes.

Discussion in 'De lounge' started by SDonya, May 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Bij de uitgang van mijn parkeergarage word er druk nieuwe woningen gebouwd. Nu liggen er al maandenlang allemaal hele kleine steentjes op de weg. Ik rijd zacht maar toch kon ik niet voorkomen dat mijn hele auto onder de krasjes zit van opspringende steentjes tijdens het rijden. Ik heb een gloednieuwe auto gekocht die in januari dit jaar opgeleverd is en ik baal er behoorlijk van dat hij nu al in deze bekraste staat is.. Kan ik de gemeente hiervoor aansprakelijk stellen? Hun moeten toch die steentjes netjes opruimen of staan hun in hun recht om dit maandenlang zo te laten liggen?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou ze zeker aanschrijven ja!

3. McDsee

McDsee Niet meer actief

Aangifte doen en schade verhalen bij Rijkswaterstaat.

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Waarschijnlijk Is dit niet de gemeente maar de aannemer van het bouwterrein die Verantwoordelijk Is voor de steentjes.

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Rijkswaterstaat kan hier niks mee. Als de vuil afkomstig Is van een bouwterrein Is de bouwende aannemer met de opruimplicht verantwoordelijk.

Net als blubber op de weg. Dit moet de boer of loonwerker opruimen.

6. Duma

Duma Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    1,087
    1,069
    113
    All risk verzekerd?

7. Imensa

Imensa Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    2,463
    18
    38

Dan nog heb je te maken met eigen risico etcetc. Toch te zot voor woorden als je door toedoen van andere je hand in eigen boezem moet gaan steken.

8. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Indd!! Belachelijk!

Tijd terug is hier een schietpartij geweest in de straat. Kogel in onze bumper. Heel onderzoek naar geweest en ja komt Door dr schutter. Verzekering vergoed niks want politie wil niet vertellen wie De schutter is (logisch) mja lekker ***

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier exact hetzelfde gehad. Auto was net overgespoten en twee weken later reed ik op de snelweg hier en kwam er een vrachtwagen voorbij welke door een hele plek met losliggende stenen reed. Alles op mijn auto en alles onder de deuken en steenslag. 1800 euro schade.

Ik ben twee jaar bezig geweest met rijkswaterstaat maar heb uiteindelijk 1300 euro gehad.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Binnen de bebouwde kom is de gemeente de wegbeheerder. Buiten de bebouwde kom is dit de provincie (provinciale wegen zoals n wegen) en de snelwegen zijn in beheer van rijkswaterstaat.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Daarentegen had ik binnen 2 weken geld toen ik de gemeente aansprakelijk stelde voor een enorm gat in het wegdek welke ik niet kon ontwijken ivm tegenliggers. Mijn hele bumper klapte eraf terwijl ik nog geen 20 km per uur reed.

Gemeente aangeschreven incl foto's en taxatierapport en binnen twee weken had ik de totale schade op mijn rekening.

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ja ik ben all risk verzekerd maar ik wil niet mijn eigen verzekering daarvoor laten opdraaien.. Ik ga foto's maken van de steentjes en bij de dealer vragen hoe duur het word om het weg te laten poetsen.. Dan stuur ik alles naar de gemeente. Bedankt allemaal voor het meedenken!

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Er liggen niet meer zoveel steentjes als in het begin. Zullen ze deze foto's serieus nemen? Dit is hoe het nu is na 2,5 maand overheen rijden..

14. SDonya

SDonya Niet meer actief

En deze..

15. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,260
    11,868
    113
    Ik vind dat je goed ziet dat er nog veel steentjes liggen. En als dit na 2,5 maand zo is, dan moet het echt heel erg zijn geweest zeg.

Share This Page