Zoals de titel al zegt.. Mijn zoontje wordt volgende week 3, nu willen wij hem een fiets geven. Maar die maten! Ik weet het echt niet meer. De 1 zegt 12 inch en de ander weer 16 inch. Hij is 96 cm lang maar zit nog in een spurt. Hij heeft een loopfiets 12 inch waar hij als een speer op gaat. Ik vind het zonde om nu een 12 inch te kopen en over een half jaar weer een nieuwe te moeten kopen (jammer genoeg groeit het geld niet op m'n rug😞. Dus wat zouden jullie doen?
Wij hadden voor onze zoon via MP een 12 inch fietsje voor 15 euro!! Heeft hij een jaar op gefietst. In november wordt hij 4 en krijgt hij een 16 inch fiets. Wederom via MP gekocht voor 50 euro. Dus ik zou zeggen, koop een fiets waar hij nu goed op past. Hij moet wel met zijn voeten bij de grond kunnen. En lang leve MP!
als je nog voor zijwielen wilt gaan dan zou je 16" kunnen nemen, maar als je dat niet wilt heb je 12" nodig. als hij al goed kan loopfietsen heeft hij fietsen zo door waarschijnlijk.
Ik zou een 12 inch nemen. Dan kan hij zo met z'n voeten bij de grond en leert ie zo fietsen zonder zijwielen. En idd, via mp. De onze was 2 tientjes.
Ik heb een 12 inch gekregen van iemand, ging gelijk super. Daar heeft ze een jaar mee gedaan en nu zit ze op een 18 inch, ze wordt in december 5 en heeft de 18 inch nu een maand of 4.
hier voor onze dochter voor haar 3e verjaardag (vorige maand) een 16 inch gekocht (met zijwieltjes). Maar ze is wel wat groter dan jouw zoontje, ze is 104 cm.
Hier hebben we een 14 inch, maar zoonlief is 1.05m, dus wel een stukje langer dan die van jou. Hij past er goed op, maar nog niet zo lang, zou dus voor een goedkope 12 inch gaan (of je erbij neerleggen dat hij op de 14 inch met zijwielen moet fietsen) Hier hebben we gepast op 16 inch en zoonlief kwam er prima op, alleen afstappen werd problematisch (en dat vonden we zielig)
Heel erg bedankt allemaal voor de reacties! Het gaat een 12 inch worden. Jullie hebben me overtuigd 😄
Mijn oudste 3,5 jaar en 95 cm fietst op een 12 inch nu pas kan ze op de laagste stand met haar voeten aan de grond. Maar verschilt per fiets mijn ouders hebben een 12 inch staan waar ze niet bij kan.
Ik zou voor mijn dochter voor haar een 16 inch kopen. Mijn meisje fietst goed op haar 12 inch fietsje en komt met gemak met haar voeten op de grond. Ze is nu ruim een meter. Dus vandaar dat ik met haar 3de verjaardag voor een 16 inch fiets gaat. Ze moet in december dit jaar eerst nog maar 2 jaar worden hihi. Ze heeft ook hele lange benen en dat scheelt al een hele hoop. Zit in maat 104 en 104-110. Ik geloof dat je vanaf 1m04 al echt over kan naar de 16 inch. Mits ze korte beentjes hebben en niet bij de grond kunnen dan nog even wachten en fiets kopen als hij grotere nodig heeft.
Ow hij is dik 4 cm kleiner dan mijn meisje. Dan zal ik in jouw geval voor een 12inch fiets gaan. Mijn meisje groeit juist erg hard en is daarom zo lang. Denk dat een 16inch fiets nu te groot gaat zijn voor je zoon.
We hebben gepast en hij kan erop fietsen maar echt nog niet met z'n voetjes bij de grond. Hij heeft een loopfiets 12 inch waar hij zijn evenwicht echt super kan bewaren, wij gaan nu dus voor de 12 inch zodat hij ook zonder zijwieltjes kan gaan leren fietsen.
Wij hebben toch een 16 inch gepakt voor onze 3 jarige zoon, het zadel kon hier lager bij dan bij de 12 inch! Beide een loekie fiets. Mijn zoontje is wel 102 cm.
Ja dat scheelt nogal wat.. Ik moet wel zeggen dat de laatste keer dat wij hem gemeten hebben in februari is.. Binnenkort weer naar het cb en dan zullen we zien hoe lang hij nu is.!