Ik heb een stoere jongen die ineens in to piraten en ridders is. Hij gebruikt nu pollepels, stokken ed als zwaard oid. Ik ben zelf eigenlijk niet van zwaarden/ messen/ pistolen speelgoed of ben ik een zeur en is het haast niet te voorkomen?!?
Hier ook een piraat, eigenlijk 2 piraten in huis. Hier ook geen zwaarden/messen/pistolen/stokken/handboeien in huis. Mijn oudste trekt er een heel gemeen gezicht bij en wordt er agressief van. Alles en iedereen in zijn buurt moet het ontgelden. We hebben van alles geprobeerd. Ik heb hem nu uitgelegd dat hij er niet lief mee kan spelen en dat hij moet wachten tot hij ouder is en er goed mee om kan gaan.
nu is mijn zoontje nog niet zo groot en mijn dochter haar grootste wapen zijn dr prinsessen hakschoenen, maar hier ben ik heel star in, geen messen, pistolen...komt er gewoon niet in. Een zwaard ga ik nog over denken wat ik daarvan vind Maar ook vecht en schietspelletjes worden hier direct afgekapt, ik weet dat de jongens op school wel zulke spelletjes doen en vorige week had ze van duplo ineens een zogenaamd pistool, nou dat kan ze binnen 3 seconden wegdoen, anders zwaait er wat. Er zal hier ook nooit legerkleding/soldatenoutfit oid in die trant inkomen, ik koop het niet, maar ook als cadeau mogen ze het niet. Dit zijn mi geen spelletjes en gebeurt ook echt niet.
Hier kijkt hij er dan ook, op zijn manier, stoer bij. Maar dat vind ik ergens ook wel "goed." Hij wordt er (nog) niet agressief van.
Ik ben blijkbaar een minderheid, maar ik vind het niet zo'n probleem. Binnen bepaalde grenzen natuurlijk, ik hoef hier straks geen speelgoed machinegeweer in huis of zo, maar zwaarden, piratenmessen, cowboypistooltjes, of Buzz Lightyear lasergun-achtige dingen? Heb ik niet zo'n moeite mee. Tenzij je kind er echt duidelijk agressief van wordt, het moet wel leuk spelen blijven.
Mijn zoon vindt dat ook allemaal heel interessant. Hij heeft wel een buzz lightyear pistool en heeft een schuimrubberen zwaard gehad. Maar die is stuk gegaan. Ook is hij dol op de ballonzwaarden die ik af en toe maak. Hij is dol op Mike de ridder en Piraten. Ik vind het wel een beetje bij jongetjes horen. Dat ze daar interesse in hebben. Alleen wacht ik zelf nog even met speelgoedpistolen. Maar inderdaad, piratenzwaarden bij zijn piratentent en ooglapje vind ik niet zo erg. Als hij maar niet agressief gaat doen want dan gooi ik het weg. Oha, stokken als zwaard zijn hier ook heel interessant. Maar die mag hij alleen buiten.
Hier ook zo'n mike de ridder fan! Ik zie er niet echt het probleem van in. Mijn broertje had het vroeger ook allemaal, zelfs de klappertjes pistolen, hij heeft er nooit iets raars mee gedaan.
Mijn zoon loopt de hele dag in zijn ridderoutfut. Wij zijn heel principieel anti wapens als speelgoed (door eigen ervaringen), maar zo'n plastic zwaard vinden we net kunnen. Hij slaat niemand en niks ermee, maar vecht constant tegen zogenaamde draken.
Omdat zwaarden veel.meer tot de verbeelding spreken en geen "regulier" wapen zijn. Waterpistolen zijn een uitzondering maar we.schieten hier niemand dood.
Hier bouwt pappa een zwaard van duplo en dan speelt m'n zoontje ook dat ie een piraat is. Maar pistolen vind ik ook niet zo grappig.
Hier nog geen interesse in dat soort dingen. Ik ga het ook zeker niet aanwakkeren. Ik heb liever geen pistolen en dat soort dingen in huis. Hoewel wij dat vroeger thuis wel hadden (zwaarden/pistolen/pijl en boog) en wij zijn er ook niet agressief en moordlustig van geworden. Ook spelletjes met geweld worden hier niet toegestaan. Mijn zwager en schoonzus lieten (en laten nog steeds) hun toen vier jaar oude kereltje GTA spelen. Hij mocht dan alleen met de auto rijden. Maar dat je dan ook over mensen heen kunt rijden, schijnt ze niet te deren. Zelfs toen school aan de bel trok omdat zijn uitspraken (was toen echt nog maar 4) nogal een geweldadige inhoud hadden, werden ze niet wakker geschud.
Mijn moeder was vroeger streng anti-wapen, met als effect dat we met bananen schoten. Ergens is het gewoon iets wat kindjes en vooral jongetjes doen. Mijn zoon wilde dus ook per se het politiepakket met mes en pistool. Hij is altijd alleen maar goede piraat en soldaat. Anderen zijn de slechteriken. Bij voorkeur papa of andere papa's. Ik ben er niet specifiek blij mee, maar zie de meeste kindjes dit gewoon doen. Kinderen zijn ook heel hard ten opzichte van boeven, die worden niet gewoon opgesloten, maar regelmatig vermoord en ze kunnen zeker niet vrijgelaten worden. Eens een boef, altijd een boef. Beetje Telegraaf mentaliteit zeg maar. Ik hoor het bij bijna alle kinderen om me heen. Zolang ze elkaar geen pijn doen mag het van mij. Ik ben veel strenger qua trekken, duwen of slaan, dan qua met zwaardjes en pistolen zwaaien.