Hai allemaal, Ik wil in de kinderkamer een tekst op de muur. Nu heb ik een leuke gezien, maar dat is een sticker en volgens mij pakt dat niet goed op glasvezel-behang. Wie heeft er een muurtekst op glasvezel-behang? En kan ik dan het best een sticker gebruiken of toch beter een sjabloon? En in het geval van een sjabloon; waar bestel ik die? Veel vragen dus, hopelijk kan iemand me verder helpen! Thanks alvast! Gr. Stefanie
Wij hebben op de kamer van onze zoon ook glasvezelbehang en je kan daar geen muursticker opplakken.Hij blijft niet mooi zitten en je ziet de structuur erg goed waardoor het niet mooi is. Mijn man heeft toen een plaat MDF gekocht en die mooi opgeschuurd waardoor de randen mooi bol zijn en deze in een kleurtje van de slaapkamer geverfd.Daar hebben we de sticker op geplakt en deze aan de muur geschroefd. ik heb de sticker op klein idee besteld. Je krijgt dan ook een klein proef stukje opgestuurd samen met de sticker zodat je eerst kan `oefenen´ succes ermee
Wij hebben dat behang ook en blijft ook niet plakken. een tip* Maak je tekst in word. Geef voor jezelf de breedte aan voor op de muur. Ga naar een drukkerij en laat het uitvergroten. Knip de letters uit en plak ze op de muur. En overtekenen... en dan met zwarte muurverf van bv. praxis schilderen. telkens kleine laagjes. Dan blijft het namelijk wel zitten... ik heb zelf eerst "gewoon" behang gehad en daar een schildering op gemaakt (foto zien? pb me even). En nu heb ik ook op dit behang glasvezel blijft het niet zitten. Ik had het beide keren geschilderd met interverf die ze op scholen gebruiken en het blijft niet zitten op glasvezel. Muurzerf dat echt voor de muur is blijft hier wel zitten!!
Hier absoluut geen probleem. Wij hebben op onze slaapkamer ook glasweefselbehang en de sticker ziet er fantastisch uit. Wel goed aandrukken, hij zit nu muurvast.
De muur is geverft met muurverf (latex). Ik weet niet of dat het verschil maakt hoor, ik heb het wel per letter goed aangedrukt.
wij hebben ook glasweefsel behang en dezelfde oplossing als iemand hierboven: een mdf plaat, deze knalroze geschilderd (we hebben een roze oranje kamer) daar de test opgeplakt (wit) en die opgehangen. Zo konden we beiden dingen doen die we wilde: én een gekleurd vlak op de muur (is ook érg lastig met glasweefselbehang lijkt me) en een sticker.