HELP! Welke pijnstilling bij hevige menstruatiepijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nientjje, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik heb elke maand hevige menstruatiepijn, zo pijnlijk dat ik me ziek moet melden. Ik kan amper uit bed komen, lopen doet pijn, zitten doet pijn, liggen doet pijn, alles wat ik doe doet heel veel pijn. Dit heb ik nooit gehad, maar sinds een jaar is het zo. Ik wil goede medicatie tegen de pijn, ik heb al heel wat geprobeerd maar het helpt niet. Wie heeft er een tip voor me? Ik weet n.l. niet meer zo goed hoe ik met die pijn om moet gaan.
    Wat ik al heb geprobeerd:
    -ibuprofen
    -paracetamol (met en zonder coffeine)
    -diclofenac
    -aleve feminax
    -buscopan (darmen)

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Als dit allemaal niet helpt zou ik even contact opnemen met je huisarts, misschien dat hij/zij iets weet of voor kan schrijven? Ik had altijd veel baat bij Aleve feminax.

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    ik gebruik zelf ook Alive feminax en dan neem ik een warme douche of warme kruik bij mn buik en dan zakt het gelukkig weer.
    Maar als je echt zo'n pijn hebt, ga ajb naar de dokter toe.. Ze kunnen je verder helpen dan wij met onze tips.

Sterkte!!

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik ben al 2 keer bij de huisarts geweest.

Iemand een tip voor me? Al is het iets op recept, dan bel ik mijn huisarts en vraag ik er om.

5. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

22 jun 2011
    843
    150
    43
    Vrouw
    België
    Ik kreeg steeds apranax 550.. had net hetzelfde als jij kon men bed niet uit van de pijn en als het in de dag door kwam op school/werk moest ik een chauffage gaan zoeken en hopen dat die warm was om met men rug tegen te zitten! Ik nam er 2-3/dag op aanraden van men gyn! hoop dat dit helpt?

6. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Advil!

Ibuprofen en paracetamol helpt bij mij ook niet.

7. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Bedankt voor de tip! Ik zie dat in Apranax dezelfde stof zit als in Aleve feminax (naproxen), maar jij neemt een hogere dosis. Misschien dat dat bij mij ook helpt.

8. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Advil is hetzelfde als ibuprofen.

9. amberliek

amberliek Bekend lid

10 okt 2010
    951
    0
    0
    Ikzelf heb daar ook jaren last van gehad..gelukkig na de geboorte van dochterlief was het stukken minder.
    Ik gebruikte altijd ibroprufen bruis 600.wat bij mij goed werkte..helaas alleen via de dokter te verkrijgen..of zoals ik het meenemen vanuit spanje.

Hopelijk vind je snel iets zodat je van deze ellende elke maand weer af bent! suc6!!

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Ik slikte altijd naproxen (500 dacht ik), had ik toen via de gynaecoloog gekregen en dat hielp redelijk goed. Ik nam er 's ochtends 2 en elke 6 uur daarna weer eentje, dus niet wachten tot het weer helemaal is uitgewerkt.

11. Lila1978

Lila1978 Niet meer actief

Hai

Ik zou zeker even naar de huisarts gaan en er op staan dat er verder wordt gekeken. Artsen van de oude stempel (of ze nou zelf jong of oud zijn) zeggen al snel 'het hoort er bij" maar dat is dus niet per se zo. Kan ook een andere oorzaak hebben (endometriose bijvoorbeeld, waar ik zelf bang voor ben en binnenkort voor wordt onderzocht). Zou echt even een doorverwijzing vragen voor een gynaecoloog. Dan weet je in ieder geval meer en hoef je niet iedere maand die rotzooi (want dat is het natuurlijk wel) te slikken.

Wil je niet ongerust maken, maar wil ook voorkomen dat je lang doorloopt met klachten die mogelijk iets anders zijn dan 'zomaar' menstruatiepijn.

Sterkte in ieder geval!

12. Gezellige Taart

Gezellige Taart Actief lid

10 jul 2011
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij werkt 1 ibroprufen icm 2 paracetamol en dit 3 maal verdeeld over de dag. Dit was het advies van mijn gyn.

13. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hier ook Aleve Feminax, dat is speciaal voor menstruatiepijn. Gewone pijnstillers hielpen hier ook niet. Na de bevalling kan ik gelukkig zonder, alleen nu heb ik weer last van ei-pijn..

14. Mayon

Mayon Niet meer actief

En daar kreeg ik weer vreselijk maagpijn van. Ik neem dan ook nooit weer twee verschillende pijnstillesr!

15. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Lief dat je reageert. Maar misschien even mijn onderschrift lezen? Ben n.l. al onder behandeling bij de gyn en heb een kijkoperatie gehad.

Mijn huisarts neemt me gelukkig erg serieus, maar heb al 2 verschillende medicijnen voorgeschreven gekregen en het werkt niet. Hoop dat iemand wat advies heeft waarmee ik dan langs de huisarts kan gaan.

16. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Eipijn heb ik ook, maar gelukkig kan ik dan nog wel gaan werken. Aleve werkt niet bij mij, al ben ik van plan om het volgende maand uit voorzorg te nemen, dus op dag 1 beginnen en als mijn menstruatie voorbij is stoppen. Ik las dat dat beter is dan innemen wanneer de pijn hevig is.

17. Lila1978

Oeps :) Inderdaad overheen gelezen, als ik dat soort dingen lees, wil ik alleen maar iedereen waarschuwen!

Wat is er bij jou uit de laparascopie gekomen? En hoe was het? Zie er als een berg tegenop en stop momenteel mijn kop weer even in het zand: stel je voor dat ik zwanger ben/word: dat zou tijdelijk ook een heel goede remedie zijn! Maar dan moet het wel lukken natuurlijk, zo dubbel!

18. Lila1978

O ja, en bij mij werkt Aleve ook alleen als ik het inneem zodra ik de eerste tekenen van ongesteldheid ontdek. Als de pijn er al is, helpt eigenlijk niets meer (net als bij jou) en ga ik ook plat met een kruik op mijn buik. Daarbij heb ik dan ook altijd vreselijk veel extra pijn met naar de wc gaan, vooral stoelgang is heel pijnlijk. Bekend?

19. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Geeft niet hoor! ;)
    Ben zelf ook bang geweest voor endometriose, dus ik weet hoe je je voelt. Ik had een endometriosecyste, ook wel chocoladecyste genoemd en die is weggehaald tijdens de operatie. Verder zijn mijn eileiders doorgespoten en alles was goed open. Ik zag ook erg tegen de operatie op, maar ben nu blij dat ik het gedaan heb.
    Wanneer word je geopereerd? En de rede is dat je hevige menstruatiepijn hebt of nog meer reden?

20. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Dat heb ik ook! Had dat nog niet eerder van iemand gehoord, dus vind het wel fijn om te lezen dat het er bij hoort.

Deel Deze Pagina