Maar bij jou was er, op de cyste na, geen sprake van andere verklevingen in je buik? Ik ben door die pijn bij het naar de wc gaan gelijk bang voor vreselijke verklevingen bij darmen en blaas enzo... Maar misschien maak ik mezelf ook wel gewoon gek. Die pijn plus de hevige menstruatiepijn is de reden voor het vermoeden van endo. Op zich heb ik wel een redelijk regelmatige menstruatie, met tot zover volgens mij ook wel echt een eisprong en de menstruatie is qua bloeden ook niet superhevig, dus dat zouden wel weer goede tekenen zijn. Nou ja, zo'n operatie biedt dan wel zekerheid, dus binnenkort toch maar eens de moed bij elkaar rapen en een afspraak maken...
Gelukkig geen verklevingen. Wel zat mijn linkereierstok een beetje vast, maar die konden ze zo lostrekken. Heb je een inwendige echo gehad? Dan zien ze een eventuele cyste nl. zitten. Ik had verwacht na de operatie van de pijn af te zijn, maar dat is jammer genoeg niet zo. Ben je al bij de gyn geweest?
Ik heb 2,5 jaar geleden een inwendige echo gehad, daarop was niets te zien. Die cystes kunnen ze vaak ook voelen met inwendig onderzoek, ha was daar niet bang voor. Heb verwijsbrief liggen voor de gyn, maar dus nog niet geweest. Wacht deze komende menstruatie (of niet, hihi) af en dan ga ik een afspraak maken. Vond je de operatie erg vervelend (of liever de tijd erna)? Sorry voor alle vragen, maar fijn om het eens aan iemand te kunnen vragen!
Cystes komen meestal wel voor bij endometriose, dus als je die niet zou hebben is dat wel positief. Vraag maar raak, dat vind ik helemaal niet erg. Ik was heel zenuwachtig, maar meer voor de uitslag dan voor de operatie zelf. Ik had me voorbereid op een slechte uitslag en heel misselijk zijn van de narcose (had ik bij een eerdere operatie gehad), maar ik had geen moment aan pijn na de operatie gedacht. Pijn had ik dus wel, de rest gelukkig niet. Ik ben 2 weken thuis gebleven, omdat ik zwaar lichamelijk werk doe. De pijn duurde een paar dagen, maar had paracetamol zetpillen. Achteraf viel het mee, al heb ik best lang last van steken in mijn buik gehad. Als je naar de gyn gaat ben je nog niet meteen aan de beurt voor een operatie hoor, kan wel een tijdje tussen zitten en het moet na je menstruatie en voor je eisprong.
Als dat helpt ga ik het zeker proberen. Maar wat doen die capsules precies, wanneer (altijd of alleen tijdens de pijn) en hoe vaak neem ik ze in en waar haal ik ze (welk merk)?
Bij kruidvat alleen innemen als je pijn hebt, op internet staat wel info. Homeopatisch dus kan geen kwaad.