na 2,5 jaar nog niks en het even helemaal beu zijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Riejantjuuh, 8 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riejantjuuh

Riejantjuuh Actief lid

1 nov 2009
    205
    0
    0
    zorgmuts
    Munt'ndam
    dag dames..

wij zijn al ruim 2,5 jaar bezig om zwanger te worden..
    nu ben ik sinds een maand of 2 helemaal zat van dokters die van alles van me willen, mensen met goed bedoelde niet begrijpende adviezen komen en mensen die om me heen wel zwanger worden..

mensen hier ervaring mee? en die dat met mij willen delen??

Liefs Riejantjuuh

2. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Nee dat niet.. Maar wel een hele dikke knuffel van mij..
    Tis verdomde moeilijk allemaal!

3. Riejantjuuh

Riejantjuuh Actief lid

1 nov 2009
    205
    0
    0
    zorgmuts
    Munt'ndam
    dankjewel:)

dat doet het altijd goed!!

4. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Tja ik herken t wel een beetje idd... loop in november alweer 2 jaar in het ziekenhuis, ben al die mensen aan mn lichaam ondertussen wel erg zat... maar goed ik zelf ben er niet aan toe om een pauze in te lassen... maar ik begrijp het denk ik wel erg goed.

5. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Heel veel sterkte flippo en riantjuuh!!!

6. Riejantjuuh

Riejantjuuh Actief lid

1 nov 2009
    205
    0
    0
    zorgmuts
    Munt'ndam
    @flippo123 indd erg vervelend.. men werk speelde ook een rol de pauze is nie bewust maar was er klaar mee en dus een paar maanden geen puf voor gehad..
    moet dieten en dat lukt me gewoon nie op dit moment mede omdat ik onregelmatig werk en het is errug druk op mijn werk..

7. amberliek

amberliek Bekend lid

10 okt 2010
    951
    0
    0
    Hier 5 jaar niks....wat een verdriet en onbegrip heb ik gehad in die tijd vooral dan van mensen die al kinderen hadden of heel makkelijk kinderen kregen...zo niet te begrijpen dat mensen zo cru kunnen reageren als het maar niet lukken wilt bij je. Soms wilde ik het van wanhoop en onmacht wel uitgillen en was ik op zo'n moment ook boos op een ieder die maar hopa kinderen kregen en dan soms er nog niet blij mee waren of het weg lieten halen want het kwam ff niet uit..of 16 jarige die "perongelijk" zwanger werden.
    Maar na 5 jaar uit het niets (nou ja niets hihi) zat daar ineens een wonder in mijn buik...zo vol ongeloof en zo onzeker maar het ging goed en heb nu een pracht van een dochterje.
    Nu proberen we nog een 2de kindje te maken maar of dat nog wil gaan lukken weet ik niet...ben heel blij met mijn lieve schat maar als het ons gegund is zou ik graag nog een kindje willen..zit nu alweer in ronde 11...tot vanmorgen bijna overtuigd dat het raak was deze ronde door verschillende dingen maar die overtuiging is vanavond volledig vervlogen en voor het eerst in de hoop voor een tweede doet dit nu even pijn. en zal ik volgende week op naar ronde 12 alweer gaan ;).

Dus ja ik kan me je gevoel voorstellen als geen ander ;)

sla ff een arm om je heen en geef je een dikke knuffel!

8. Riejantjuuh

Riejantjuuh Actief lid

1 nov 2009
    205
    0
    0
    zorgmuts
    Munt'ndam
    heej amberliek..

je verhaal doet me goed.. nou ja goed jou weg is alles behalve makkelijk geweest natuurlijk maar ik kan me zelf er heel goed in terug vinden..

ik hoop ook zo op een onverwacht wondertje..
    ik heb namelijk PCOS en moet eerst afvallen voor ik clomid krijg..
    tjaa en dat voelt op dit moment als een straf op een maatje meer..
    ik ben niet eens vreselijk dik.. ben in het afgelopen half jaar dus ook niks afgevallen.. het is gewoon moeilijk om te weten dat er iets dat het probleem waarschijnlijk oplost en je krijgt het gewoon niet..
    net koekhappen met pijnenburg!

en dan zeggen mensen ja je moet er wat voor over hebben..
    tjaa dat zijn meestal mensen die makkelijk zwanger zijn geraakt..
    en natuurlijk heb ik alles er voor over.. maar het gaat zoo moeilijk!

zo dat moest er even uit haha

je hebt trouwens een hele mooie meid!

Liefs..

9. amberliek

amberliek Bekend lid

10 okt 2010
    951
    0
    0
    Wat kan het soms opluchten he ff je hart laten spreken.

Mag ik vragen hoeveel je moet afvallen alvorens je clomid mag gaan gebruiken...en idd je wordt al gestraft dat kinderen krijgen niet iets vanzelf sprekend is en dan nu ook nog omdat je een maatje meer heb.
    Ik was op het laatste bij de zwangerschap 99 kilo daar is natuurlijk wel iets afgegaan maar niet veel en vorig jaar toen een 2de ter sprake kwam wilde ik het er perse van af hebben mede ook omdat het bij emily al niet echt ging dus dacht die overtollige kilo's moeten weg des te meer kans zal ik hebben hopelijk..en dat is gelukkig gelukt. ik ben 35 kilo kwijt geraakt maar zoals je leest op naar ronde 12...dus maatje 38 zegt ook niks dat zwanger worden dan wel lukt ;)

Meis heel veel kracht en positiviteit wens ik je toe en uit de grond van mijn hart hoop ik dat je snel het wonder mag meemaken waar ik ook zo lang op heb moeten wachten...
    een wonder dat was mijn dochter in mijn buik en een wonder dat is ze de rest van haar leven voor mij ;)

10. Riejantjuuh

Riejantjuuh Actief lid

1 nov 2009
    205
    0
    0
    zorgmuts
    Munt'ndam
    ik ben op dit moment 88 kilo en moet er minimaal 10 af hebben..
    regelmatig eten is voor mij erg moeilijk omdat ik in de thuiszorg werk en dus geen pauzes heb tijdens mijn werk..
    natuurlijk vind ik ook dat er wel wat af kan maar heb maatje 42.. dat vind ik niet vreselijk dik ofzo.. toch zal ik mij moeten houden aan de regels van de dokter en zal af moeten vallen voor ik mijn gewilde pillen krijg haha

het enige voordeel van het moeilijk krijgen van kinderen is dat je maar al te goed beseft hoe kostbaar ze zijn!:)

11. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    sterkte meid!! dikke knuffel!!

12. amberliek

amberliek Bekend lid

10 okt 2010
    951
    0
    0
    Dat is oow zo zeker waar en dat ze er zijn neem ik geen dag voor lief ;)

maat 42 is een mooie maat toch??? volgens mij heeft 75% die maat ;)
    Maar wat moet van de dokter dat moet helaas.

ik heb het over een hele andere boeg gegooit en heb de goedkoopste oplossing gevonden om af te vallen die er is volgens mij....ik heb mijn ontbijt en lunch door de weeks vervangen voor meergranen ontbijtbiscuts van de kruidvat. en als ik tussendoor honger had nam ik nog een stuk biscut....sávonds at ik gewoon met dochter en manlief mee en in het weekend gewoon een boterham en me eten en zelfs op zaterdag avond me toastje met brie enzo......het was ff doorzetten in het begin maar doordat ik het ook als tussendoor at ging het prima....miss heb je er iets aan ;)

Suc6 meis!!!

13. Riejantjuuh

Riejantjuuh Actief lid

1 nov 2009
    205
    0
    0
    zorgmuts
    Munt'ndam
    ja dat kan ik nog wel even proberen..
    ik zal me er toch een keer bij neer moeten leggen haha

bedankt voor je steun!!

Liefs

14. Eleanora

Eleanora Lid

31 aug 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus als ik het goed begrijp word jij niet geholpen omdat je maat 42 hebt?? En is er een tijdslijn aan dat afvallen waarna dat je wel geholpen wordt als je het geprobeerd hebt?

Ik zou een second opinion aanvragen! Het is toch al duidelijk dat je pcos hebt waarom dan zo concentreren op je gewicht? Of is dat normaal en een wet die stelt dat ziekenhuis pas bij bepaald gewicht mogen helpen..Sorry hoor dit voor t eerst..

15. Hee meiden, heel herkenbaar jullie verhaal. Ik ben t soms ook gewoon zo ontzettend zat.:( Maarja uiteindelijk overheerst de wens, die zit gewoon heel diep...

Riejantjuhhh ia t Geertgen niks voor jou? Ik heb geen afvalprobleem maar loop daar om andere redenen. Ik weet dat ze daar niet moeilijk doen over gewicht. Misschien een idee?

16. Riejantjuuh

Riejantjuuh Actief lid

1 nov 2009
    205
    0
    0
    zorgmuts
    Munt'ndam
    ja er is indd vast gesteld dat ik pcos heb en ja moest eerst een jaar proberen dat duurt nog tot april..
    dan gaan ze kijken of ik dan wel clomid krijg..
    ik zou het ook graag anders zien maar dit zijn de regels blijkbaak.. ze zeggen dat ik met mijn gewicht (88 kilo) veel meer kans heb als iemand met een gezond gewicht op bijv een miskraam dus als ze mijn dan clomid geven en het gaat dan mis is dat verspilling van geld.. dus moet ik eerst op een gezond gewicht zitten voor ik clomid krijg..
    vind het best een beetje oneerlijk maar goed..

bedankt voor je reactie

17. Riejantjuuh

Riejantjuuh Actief lid

1 nov 2009
    205
    0
    0
    zorgmuts
    Munt'ndam
    @lobi

ik woon ik noord groningen en dan is in zuid brabant haha.. beetje uit de richting..
    wel lief van je dat je meedenkt:)

18. Ja dat is inderdaad wel erg ver...;)

Je zou eens kunnen kijken of er geen ziekenhuizen of klinieken in de buurt zijn waar ze makkelijker omgaan met gewicht.

19. Riejantjuuh

Riejantjuuh Actief lid

1 nov 2009
    205
    0
    0
    zorgmuts
    Munt'ndam
    ja indd..
    ben hier in de buurt naar het hoogste adres gegaan maar misschien is dat helemaal niet nodig misschien is een streekziekenhuis wel makkelijker met dat soort dingen.. en we zijn al gediagnostiseerd dus dat scheeld..

zal even met mijn huisarts overleggen..:D

Deel Deze Pagina