Hoe moet ik dit doen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Fairytale, Jan 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Eerst gaf ik mijn zoontje op vaste tijden voeding. 8/12/16/20/24u
    Alleen hij heeft steeds honger en krijgt vaak extra!
    Hij heeft nu in 24 uur al bijna 900 gehad!:$
    Vooral als hij s'avonds wakker is dan vraagt hij om meer.
    Eerst kreeg hij H.A van Nutrilon, maar het CB zei dat hij daar ook meer honger van krijgt. Nu heeft hij al bijna 24 uur gewone standaard voeding maar ook nu nog steeds honger!
    Nu wilde ik hem op verzoek gaan voeden. Alleen vraag ik me af hoe doe ik dit? Hoe tel ik dat in 24 uur? Ik hou het nu bij, maar hij heeft nu wel 10 Voedingen op een dag, met al die kleine beetje extra.
    En het leek me handig om de laatste voeding om s'avonds laat te doen, maar soms lukt dat gewoon niet? Ik denk als ik hem op verzoek ga voeden er de ene keer veel meer tijd tussen zit dan de andere kant.
    Heeft er iemand tips? En hoe doen jullie dat?

2. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    H.A. is inderdaad licht verteerbaar.. Misschien is voeding voor hongerige baby's verstandig?

3. romygizmo

romygizmo Actief lid

Feb 19, 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter had precies hetzelfde probleem, bleef hongerig na de HA voeding en hetzelfde gebeurde bij de standaard voeding.
    Sinds ze nutrilon forte kreeg met nutriton (anders was de fles binnen 5 minuten leeg!) was het probleem voorbij en was ze tevreden, dus misschien inderdaad eens de voeding voor de hongerige baby proberen...

4. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    voeden op verzoek betekent gewoon eten geven als ze honger hebben. En ja, dan kan er de ene keer veel langer tussen zitten dan de andere keer. En ja, dat betekent ook dat de avondfles niet altijd te plannen is of bv wordt overgeslagen en je dus wel weer aan een nachtvoeding zit. Maar sommige kindjes regelen het zelfs het netjes en krijgen een prima ritme. Is maar net wat je fijn vindt: voeden op verzoek of met schema.
    Maar hier schrijven we gewoon de tijden op en hoeveel ze gedronken heeft. Ik reken 24 uur van 0.00 tot 0.00 volgende dag. En dan kijken hoeveel ze op heeft.
    Idd voeding voor hongerige baby's gebruiken misschien?

Share This Page