Ons zoontje drinkt vanaf zijn geboorte uit de Avent flessen. Eerst hadden we speen 1 maar na 2 weken overgestapt op 2, omdat ie te lang over de fles deed, namelijk een half uur tot een uur! Met 2 geen verbetering, dus had mijn man vandaag de 3 standen speen gehaald. Maar nu heeft ie zijn fles in 10 minuten tijd op! Is dat niet veel te vlug? Hij verslikte zich ook tijdens de fles, omdat het dus zo vlug ging. Welke speen kunnen we nou het beste gebruiken of heeft iemand andere opties?
15-20 min is goed Had je stand 1? Er zijn ook spenen zonder gaatje, kun je zelf groter maken. Of het gaatje van de oude speen 1 ietsjes groter maken
Ja we hadden stand 1, maar daarmee drinkt ie zijn fles dus in 10 minuten leeg. En met Avent speen 2 drinkt ie dus 30 minuten... soms nóg langer maar zeker niet korter.
Hallo ik vroeg me af welke fles/speen het beste te gebruiken is als je borstvoeding en flesvoeding gaat combineren . Ik had de medelafles met de calma speen (gekregen bij aankoop van medela kolf) maar vind het elke keer weer een drama als de kleine moet drinken. Het vereist enige (zuig)techniek, maar dat gaat hier niet altijd even goed. Helemaal niet als ze hongerig is, want dan duurt het echt ff voordat ze het weer snapt en goed verder drinkt. Heb nu een difrax flesje gehaald maar vroeg me af of dat wel goed te doen is met (straks) flesvoeding . Vond het gaatje zo klein. Of hoort dat zo?
je hebt toch ook speciale spenen die een tepel nabootsen? Anyway. wij zijn vandaag ook op pad geweest voor andere spenen. We hebben advies gevraagd bij de Prenatal, en hebben nu wel weer Aventspenen. Maar nu natural, de vorige waren de gewone ofzo? In ieder geval hebben we nu nr 3, en daarmee drinkt ie zijn fles nu in 15 tot 25 minuten leeg.