Help, welke speen voor de rijstebloem??!!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jusi, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Vanavond hebben we Kenji rijstebloem proberen te geven, maar het ging voor geen meter.
    Ik had papspenen van de Prenatal gekocht, gewoon het huismerk.
    We hebben hier wel een heel assortiment aan Avent-flesjes en spenen staan, maar daar kan ie niet uit drinken.
    Dus ik zoek eigenlijk een goede papspeen die op een fles met smalle hals past, iemand die me kan helpen?

2. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    messchien de 3 standenspeen van difrax? die bevalt mij erg goed!

3. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

ik lees even mee, want zit met dezelfde vraag:) Wij hebben wel Tommee Tippee flessen (dus brede hals), en de nummer 2 speen ging dus ook helemaal niet! Weet iemand of nr 3 wel de oplossing kan zijn?

Wat ik ook ergens heb gelezen, is dat je er zelf ook een sneetje kan inmaken. Misschien dat eens proberen?

Groetjes
    Sunnyke

4. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Hier ook hetzelfde probleem. Nr. 3 werkt volgens mij ook niet want daar zitten gewoon drie kleine gaatjes in waar de vezels van pap ook niet doorheen kunnen. Avent drie standen speen was hier een ramp, fles in 3 minuten leeg. Ik had hier gister een topic over geopend en volgens mij stelde iemand de Difrax M speen voor, dus die ga ik morgen eens halen.

5. deda

deda Lid

12 okt 2009
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij gebruiken ook de difrax m speen, gaat super!

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    dames je moet het gaatje iets groter maken dan gaat het perfect....

succes de rijstebloem is ietswat dikker daarom het gaatje wat groter en opgelost,gewoon dan dat speentje apart houden voor de rijstebloem...

xxxcindy

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Het gaatje groter maken is ook niet de oplossing heb ik gehoord.
    Dan kan de speen gaan scheuren, en wordt het gat juist weer te groot.
    Maar ik zal morgen eens gaan rondkijken bij verschillende winkels, wat voor speen we kunnen gebruiken.

8. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hey jusi,

ik gebruik de dodie flessen met speen voor +4m en doe ook 2 schepjes rijstemeel door haar melk en dat gaat super goed!
    misschien een dodie-flesje voor de avondfles met rijstemeel??

groetjes

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou, vandaag hebben manlief en ik een berg spenen gekocht. :D
    Van allerlei soorten merken, van huismerk tot Difrax.
    Vanavond gaan we dus bekijken welke de beste werken.
    Wordt vervolgd dus. ;)

10. Angelic

Angelic Actief lid

13 apr 2008
    252
    0
    16
    Tommee Tippee heeft ook een speciale papspeen. Misschien dat dit een oplossing is? Deze is wel bedoeld voor 6 m+ maar dat geldt ook voor de nr. 3 speen.

Tommee Tippee - Babysupersale - 2 Tommee Tippee Closer to Nature papspenen 6 mnd

Groetjes,

Angelic

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Vanavond ging het hier erg goed met het drinken van de rijstebloem. :) (180/6 en 1,5 schepje rijstebloem.)
    We hebben de Bibi-speen maat L gebruikt. Hij had de fles in 15 minuten tijd leeg, en toen had ie nóg honger! :$
    Dus heb ik nog maar 30/1 aangemaakt, en die heeft ie ook helemaal op! Hongerlapje dus. :D
    Ik ben wel benieuwd of ie vannacht ook zo lekker door gaat slapen als afgelopen nacht... Hij had gisteren iig wel minder gedronken.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een speen met een groter gat werkt vaak wel.

Maar iets anders is natuurlijk dat rijstebloem niet verplicht is. Als een kindje gewoon blij is met z'n fles dan is het helemaal niet nodig om er iets door te doen. Kijk dus vooral naar je kind en je situatie: is het wel nodig? Je kunt even gemakkelijk de pap overslaan en gewoon meteen met 7 maanden brood geven voor de granen.

13. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Thijs drinkt wel uit de Avent flessen, ik had de eerste paar flessen met rijstebloem wel met de papspeen gegeven maar die had hij dan in 5 minuten leeg, ook al deed ik er 5 schepjes rijstebloem doorheen.

Toen ben ik het gaan proberen met de nr. 2 speen, dat lukt redelijk maar hij deed zo ruim een half uur over z'n fles, dus ook niet ideaal.
    Uiteindelijk de nr. 4 speen gekocht en met 3 schepjes rijstebloem door z'n fles gaat het prima! Hij drinkt hem helemaal leeg in ongeveer 15 minuten.

Oh misschien werkt het voor anderen ook: Thijs sliep niet meer door toen hij de laatste fles met papspeen kreeg. Toen ik het met de nr. 2 of 4 speen gaf, sliep hij ineens wel weer door (waarsch. had ie nog veel zuigbehoefte)

Deel Deze Pagina