Hoi, totnutoe proberen we min of meer het ritme van ons zoontje te volgen qua flessen. Enkel 's morgens proberen we wel zelf aan te sturen op een vast moment (zo tussen 7u en 7u30). Meestal wordt hij wakker rond half 7, en laten we hem tot 7u in zijn bed liggen.(als hij dat zelf ook wil, hehe) Vandaag bleef hij echter lang slapen en heeft hij pas rond 8u zijn eerste fles gehad. Op zich voor mij geen probleem, maar hierdoor kom ik met zijn laatste fles wel pas uit om 12u vannacht! (voor die laatste fles moeten we hem overigens meestal ook wakker maken, maar hij drinkt die volledig op). Ideaal gezien krijgt hij zijn laatste fles tegen 23u. Zou ik hem voortaan dan toch maar gewoon wakker maken tegen 7u zodat hij ten laatste om 7u30 die eerste fles krijgt? Hoe doen jullie dat? Alvast bedankt! Sunnyke
Ik kijk of er overdag misschien ergens wat minder tijd tussen kan (mits ze dat zelf aangeeft hoor) en anders geef ik die laatste fles wat eerder. Zit er wel wat minder tijd tussen dan 4 uur, maar anders wordt het te laat en is mama de volgende dag niet te genieten! Meestal drinkt ze dan dezelfde hoeveelheid als wanneer ik haar om 0.00uur zou voeden en ik moet haar toch wakker maken voor die laatste voeding.
ik heb mn zoontje nooit wakker gemaakt voor de laatste voeding,die was eerst om 02.00 uur en dat schoof langszaam op totdat hij de hele nacht doorsliep.
als onze meid later komt 's ochtends dan probeer ik gewoon de rest van de dag de fles een kwartier eerder te geven zdat je ongeveer weer rond 23:00 uur uitkomt. Lukt dat niet dan geven wj de fles ook gewoon wat eerder met het risico dat ze 's nachts wat eerder komt. Succes. Groetjes
ik geef de laatse fles rond 12 uur dan komt ze weer rond half 4 mij vraag is eigenlijk hoevaak moeten jullie s nachts de bed uit voor een fles?