Mijn zoontje kreeg vandaag voor het eerst spinazie ( hij is 8 mnd). Nu ligt hij vanaf half 8 al heel onrustig in bed. Elk uur hebben we hem nog horen jammeren en vanaf half 11 is het huilen. Tijdens het troosten is hij zo zielig, hij boert vanalles op maar spuugt niet, laat scheten en trekt enorm met zijn beentjes...echt pijn lijkt het... Zo zielig nu ligt hij er weer in en is het stil, hopelijk slaapt hij even zodat het wat kan zakken...zou dit door de spinazie kunnen komen? In begin had hij wat reflux klachten, maar met huis/tuin/keukenmiddeltjes (bed ophogen, rechtophouden, etc) goed onder controle te houden. Dus mn vraag aan moeders van refluxkindjes is dit bekend bij spinazie?
even een vraagje heb je verse spinazie geven of uit een potje? ik gaf mijn dochtertje toen ook op deze leeftijd verse spinazie nou snachts echt gal spoegen .en goed ziek geworden toen ze 1,5 jaar oud was weer geprobeert en weer het zelfde nu is ze 4.6 jaar oud en weer het zelfde verhaal dus mijn dochtertje ken er niet tegen . onze jongste van 23 maanden heb ik het nog nooit geven gewoon voor de angst dat ze er ook ziek van zal worden hoeft natuurlijk niet ,maar vind het zielig . ook kunnen ze allebei trouwens niet tegen zwarte bessen maak niet uit waar het in zit.ze gaan allebei aan de diaree. sterkte ermee.
Ik herken het hier niet van spinazie, maar goed... dat verschilt per kind. Hier wel reactie op een hoop andere voeding, (vlees, vis, ei, soja. Om die reden zwaarder spul als bruine bonen en ui bijvoorbeeld ook nog niet geprobeerd). Was het vers of uit een potje? En indien vers: had je het goed gewassen?
Ja hier ook lang gehad bij onze dochter. Misschien eventjes niet meer geven. Hopelijk is hij snel weer de oude.
Ik heb hem deze week een paar lepeltjes verse spinazie laten "proeven" (hier andere adviezen dan in Nederland betreffende wanneer groente geven). Maar had geen slechte reactie erop en de onze heeft wel reflux. Maar naar het schijnt mag je spinazie niet terug opwarmen dan zou het nitraat in nitriet veranderen of zoiets. Anyway, misschien gewoon eens potjes spinazie proberen? Lijkt me zachter voor hem. Overigens kan het ook zijn dat het geen reflux was maar krampjes of dergelijke. Vermits hij windjes liet....